Контрольна робота. Складне речення з різними видами зв'язку. 9 клас.

Додано: 9 травня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 915 разів
20 запитань
Запитання 1

Складним із сполучниковим і безсполучниковим зв`язком є речення

варіанти відповідей

На світі складно все і просто: заходить сонце, щоб зійти.

Здається, часу і не гаю, а не встигаю, не встигаю.

Десь, кажуть, є гора, де не співають птиці.

Біда не в тім, що свище вітер лютий, що січень на вікні малює мертві квіти.

Запитання 2

Із скількох частин складається речення

Ураз Хо помічає, що від погляду того діються з ним незвичайні речі: з бороди вже не віє проймаючий холод, вона тратить свою чудодійну силу, тіло його меншає, легшає, немов частина його парою взялася або порохом розсипалася.

варіанти відповідей

7

3

4

5

6

Запитання 3

Укажіть складне речення з різними видами зв'язку, у якому допущено пунктуаційні помилки

варіанти відповідей

З того вечора я часто приходив до дядька, і коли він мав час, ми разом читали якусь книгу, газети чи гомоніли про всяку всячину.

Туман пах бузковим цвітом, а, коли почав розходитись, крізь його тонкий просинюватий серпанок виступили по горі бузкові вали.

З цієї хвилини все те, що він бачив навколо себе, чув і відчував, повнилося для нього новим змістом : йому ніби вставили інші очі, і він ними бачив тепер те, чого раніше не помічав, йому ніби підмінили душу, і він відчув те, про що раніше не знав.

Запитання 4

У реченні

Спав він так твердо (1) що не чув навіть (2) коли його знесли дома до постелі (3) і прокинувся він (4) аж надвечір.

кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 5

Реченню

Я дуже щасливий що стрічаюсь з ним тут на просторі де ніхто не затулить його обличчя кажу до нього сонце! я тобі вдячний.

відповідає схема (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

[ ], [ ], ( ), [ ]: [ ].

[ ], ( ), ( ), [ ].


[ ], ( ), [ ]: [ ].

[ ], ( ), ( ), [ ]: [ ].


Запитання 6

Речення

Як крила тих вітряків, що чорніють над полем: байдужно і безупинно роблять в повітрі круг, немов говорять: так буде вічно…

є складним із


варіанти відповідей

сурядним і підрядним зв’язком 


сурядним і безсполучниковим зв’язком


підрядним і безсполучниковим зв’язком 

сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком.


Запитання 7

 Складається з чотирьох простих частин складне речення з різними видами зв’язку


варіанти відповідей

А Товариші поговорили ще трохи у вагоні й забули, повернулися до своїх турбот, а в мене ще довго щеміло в грудях (С. Васильченко).

Б Квіти, які вона так плекала, прив’яли, деякі схилили пуп’янки й голівки, хоч їм би ще цвісти та цвісти (І. Цюпа).

В Дивний, вражаючий і по-своєму романтичний життєвий шлях Івана Кавалерідзе; його доля нагадує гілку грузинського дерева, яка розквітла на українській землі (М. Степовик).

Г Ми всі знали, що поет хворіє, але зараз він виглядав якось особливо молодо; він усміхався, радів білим снігам, зеленим соснам і легенькій завірюсі, що кружляла в повітрі (І. Цюпа).

Д Бережеш і той особливий запах снігу, що нагадує ледь вловимий, кволий аромат пролісків, а значить цей запах снігу є провісницьким, весняним (Є. Гуцало).

Запитання 8

Складне речення із сурядним і підрядним зв`язком

варіанти відповідей

Часто зупинявся, щоб перепочити, а небо над ним все ширшало й прояснювалось.

Дивись: шумує день погожий, кипить зелена заметіль.

Я знаю - ти чекаєш теж, тривожно вгадуєш і любиш.

Пливе над світом осінь, як медуза, і листя падає на брук.

Запитання 9

Складне речення із сурядним і безсполучниковим зв`язком

варіанти відповідей

Пишіть листи і надсилайте вчасно, коли їх ждуть далекі адресати.

Якби зустрілися ми знову, чи ти злякалася б, чи ні?

Я знаю: слабкість - це одна з диверсій, а я ще в диверсантах не була.

Зійде сонце - утру сльози, ніхто не пбачить.

Запитання 10

Знайдіть схему, яка відповідає реченню (розділові знаки пропущено):


Дівчина підійшла до матері і ніжно її обійняла а мама відчула що Бог винагородив її по-особливому щоб вона забула про все страшне що було у минулому.

варіанти відповідей

[  ], а [  ], (що  ), (щоб ), (що  ).

[  ] і [  ], а [  ], (що  ), (щоб ), (що  ).

[  ] і [  ], а [  ], (що  ), (що ).

[  ], а [  ], (що  ), (щоб ).

Запитання 11

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

Оголошено, (що)б усі прийшли вчасно.

(Що)б ви не думали, а я буду працювати.

(Як)би краще виконати завдання?

(За)те її люблю, мою Україну убогу...

Запитання 12

Яке твердження є хибним?

варіанти відповідей

Продумати зміст тексту, знайти й прослідкувати основні положення, висунуті автором.

Кожне положення повинно містити в собі лише одну думку.

У кожній тезі потрібно виділяти головне слово й помічати логічний наголос.

Формулювати думки чітко й коротко, але самобутність форми повинна зберігатися, незважаючи на деяку уривчастість викладу.

Викладати основні авторські думки у вигляді пунктів, не обов'язково послідовних.

Запитання 13

Вкажіть всі перелічені види тезування:

варіанти відповідей

відбір авторських тез із тексту

формулювання основних положень статті чи розділу книжки власними словами

відбір додаткової інформації з тексту

створення доповіді на основі тексту

Запитання 14

Яка схема даного речення:

Стояла хороша і по-своєму красива година: згори на верхи лісу спускався сизий присмерк, а знизу під кожним кущем повзав туман, і здавалось, що над сонною землею дихали два сонних неба. 

варіанти відповідей

[ ], і [ ]: [ ]; [ ]: [ ].

[ ]: [ ], а [ ], і [ ], (що).

[ ]: [ ], [ ], і [ ], (що).

[ ]: ( ), а [ ], [ ], (що).

( ): [ ], а ( ), і [ ], ().

Запитання 15

Яке речення має таку будову:

Два чи кілька речень, з’єднаних сурядним зв’язком, мають спільне підрядне

варіанти відповідей

Така там була температура, і так мене парою проймало, і стільки крові з мене вийшло, що я відчув себе здоровшим.

Розпухле вухо Тимка, на якому засохла кров, кинуло Орисю в жар, і їй хотілося торкнутися до нього пальцями, щоб зняти з нього біль, але вона не наважувалася цього зробити, щоб не спричинити ще більшого болю.

Ідуть од шахти шахтарі, а даль така широка та іскриста там, де рум’яна стежка од зорі біжить в село, що стало уже містом.

Запитання 16

Які сполучники передають чергування явищ?

варіанти відповідей

розділові

протиставні

єднальні

Запитання 17

Оберіть правильне твердження.

варіанти відповідей

Кома ставиться між однорідними підрядними реченнями, з'єднаними повторюваними сурядними сполучниками, тільки якщо це дозволено контекстом.


Кома ставиться між однорідними підрядними реченнями, з'єднаними повторюваними сурядними сполучниками, та перед першим з цих речень.

Кома ставиться між однорідними підрядними реченнями, з'єднаними повторюваними сурядними сполучниками, але перше підрядне речення від головного комою не виділяється.

Запитання 18

Оберіть речення без пунктуаційних помилок.

варіанти відповідей

Якби ж серцю я міг наказати, наказав би, живи, як є, поки будеш незрадно кохати, поки полум'я в груди б'є.

Якби ж серцю я міг наказати, наказав би: живи, як є, поки будеш незрадно кохати, поки полум'я в груди б'є.

Якби ж серцю я міг наказати, наказав би: живи як є, поки будеш незрадно кохати, поки полум'я в груди б'є.

Якби ж серцю я міг наказати, наказав би: живи, як є, поки будеш незрадно кохати; поки полум'я в груди б'є.

Запитання 19

Складні речення з різними видами зв'язку мають образну, інформаційну, виразну та інші функції. Це залежить від стилю, в якому їх використовують. У якому стилі найчастіше користуються реченнями такої будови?

варіанти відповідей

художній

науковий

публіцистичний

розмовний

Запитання 20

Оберіть всі рядки, де речення не містять помилок.

варіанти відповідей

А я додам: не любити можна брехню в добу бідності, бо, дивна річ, ми всі якоюсь мірою наїдаємося правдою.

А я додам, що не любити можна брехню в добу бідності, бо, дивна річ, ми всі якоюсь мірою наїдаємося правдою.

А я додам: не любити можна брехню в добу бідності, бо дивна річ: ми всі якоюсь мірою наїдаємося правдою.

А я додам, не любити можна брехню в добу бідності, бо, дивна річ, ми всі якоюсь мірою наїдаємося правдою.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест