Контрольна робота . Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності (тестування)

23 запитання
Запитання 1

Визначте правильне твердження :


 

варіанти відповідей

а) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками сурядності.

б) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками підрядності.

в) Частини складного речення з різними видами зв'язку ніколи не поєднуються сполучниками.

г) Частини складного речення з різними видами зв'язку можуть поєднуватися сполучниками сурядності, підрядності, сполучними словами та інтонаційно.

Запитання 2

Яке з поданих речень складне з різними видами зв'язку :

варіанти відповідей

а) Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні. 

 б) Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні. 

 в) Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить. 

 г) На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався.

Запитання 3

Речення: “Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів - має:

варіанти відповідей

а) Сурядний і підрядний зв’язок.

 б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок

 в) Безсполучниковий і  сурядний зв’язок.

 г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 4

Текст – це :

варіанти відповідей

а) група слів, словосполучень та речень;

б) кілька речень;

в) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;

 г) кілька мікротем.

Запитання 5

Головою думкою тексту не може бути :


варіанти відповідей

 а) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

в) висновок, що робить автор;

 г) головна мікротема.

Запитання 6

Заголовок тексту повинен відображати:


варіанти відповідей

 а) тип мовлення;

б) тему та головну думку тексту;

 в) “відоме” та “нове”;

 г) стиль мовлення.

Запитання 7

Мікротема - це


варіанти відповідей

підсумок усього сказаного

 частина загальної теми

 ідея тексту

 те, про що розповідається в тексті

Запитання 8

Визначте тему та головну думку тексту


Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.


варіанти відповідей

Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини

Помідори. Помідори є отруйними

Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки

Запитання 9

З яких частин складається текст?


варіанти відповідей

 вступу (зачину), теми, мікротеми, кінцівким

теми, основної думки, мікротеми, абзацу

 вступу ,зачину, основної частини, кінцівки

 теми, основної думки, мікротеми, абзацу

Запитання 10

Якими бувають речення за метою висловлювання?

варіанти відповідей

Розповідні, окличні, спонукальні.

Окличні і неокличні.

Розповідні, питальні, спонукальні.

Запитання 11

Речення виражає...

варіанти відповідей

змістовну розповідь

звертання

закінчену думку.

Запитання 12

Визнач тип речення за метою висловлювання:


Дерево затремтіло, зашуміло кожним листочком.

варіанти відповідей

Розповідне

Питальне

Спонукальне

Запитання 13

Що є граматичною основою речення?

варіанти відповідей

Другорядні члени речення.

Однорідні члени речення.

Головні члени речення: підмет і присудок.

Запитання 14

Обери питальне речення

варіанти відповідей

Дорога ревла, гула, стогнала!

Тополя припадала пилом, умивалася дощами.

Край дороги росла тополя?

Запитання 15

Обери спонукальне речення

варіанти відповідей

Підійди, подивися, здогадайся, хто засвітив ті лампочки.

Дорога ревла, гула, стогнала!

Мимо неї вдень і вночі мчали автомашини й автобуси.

Запитання 16

Однорідними членами речення можуть бути

варіанти відповідей

тільки підмети

тільки присудки

підмети, присудки, другорядні члени речення

Запитання 17

Тополя припадала пилом, умивалася дощами.


У поданому реченні однорідними є

варіанти відповідей

другорядні члени речення

підмети

присудки

Запитання 18

Доберiть другу частину до речення “Вiтер дужчав”, щоб утворилося складне речення.

варіанти відповідей


… i починав накрапати дощ.


… i здiймав на дорозi куряву.

 … i пригинав до землi дерева.

 ... і стягував над містом темні грозові хмари.

Запитання 19

Укажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки.

варіанти відповідей

Луки, гори, пишні сади – все зелене і принишкле.

І будинки і дороги, і ліси все видно навкруги.

 Скрізь червоно: на небі, на узгір’ях і на горі.


Я так люблю і жагуче літо, і даль, і сонячну блакить.

Запитання 20

Виберіть варіант, у якому є приклад складносурядного речення:

варіанти відповідей

Геґрід сумно дивися на хлопця.

Гаррі аж підскочив, бо вже й забув про тих Дурслі.

Геґрід дивився на Гаррі ласкавими й шанобливими очима, але Гаррі не погоджувався з ним.

Тієї миті Геґрід зіскочив з канапи і витяг з-під плаща пошарпану рожеву парасольку.

Запитання 21

Позначте складнопідрядне речення:

варіанти відповідей

Старенька зсунула окуляри на кінчик носа і оглянула кімнату поверх окулярів; потім вона підняла окуляри на лоба і глянула з-під них.

Вона підвищила голос, щоб його було чути якнайдалі.

Я не виконую свого обов՚язку щодо цього хлопця, нічого гріха таїти.

Ну що ж, правду сказано в святому письмі: у людини дні короткі і повні скорбот.

Запитання 22

Безсполучниковим реченням є таке:

варіанти відповідей

Ані повітря не ворухнеться, ані пташка не защебече. (М. Коцюбинський)

Стиха долітають звуки піаніно, а думки своє снують. (М. Івченко)

Я люблю, коли ми лежимо на печі, а у печі під нами булькотить борщ. (М. Вінграновський)

Умовк кобзар, сумуючи: щось руки не грають. (Т. Шевченко)

Запитання 23

Установіть відповідності між реченнями та схемами (будьте уважні, можуть бути "зайві" речення або/та схеми):



1. Довго ще говорили обоє, обмірковуючи прочитане, то знову вони замовкали з приводу якоїсь думки, що випадково надходила одному чи другому до голови. (І. Сенченко)

2. Але малюнком тоскним і недбалим не хоче годувати листопад, і мріють зорі: ми серця запалим; радіє місяць: повернувсь назад. (П. Филипович)

3. Хто боязкий, той не рушить, хто відважний, той віз підважить. (Нар. тв.)

4. Хто сміливий, той не боїться, хто крутий, але не розумний. (Речення)

5. Стояла тиха і по - своєму хвилююча година: згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк, а внизу з - під кожного куща виповзав туман, тому здавалось, що над землею коливалися два неба. (М. Стельмах)


а. [ ]: [ ]; [ ], [ ]

б. (хто),[той], (хто), [той]

в. [ ], то [ ], ( що )

г. [ ], і [ ]: [ ]; [ ]: [ ]

д. [ ]: [ ], а [ ], і [ ], (що)

е. [ ]: [ ]; а [ ], і [ ], (що)

є. (хто),[той], (хто), ( )

варіанти відповідей

1а, 2б, 3в, 4д, 5г

1в, 2г, 3а, 4б, 5е

1в, 2г, 3б, 5д

1в, 2г, 3є, 4б, 5д

2а, 3б, 4б, 5д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест