Визначте правильне твердження :
Яке з поданих речень складне з різними видами зв'язку :
Речення: “Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів” - має:
Текст – це :
Головою думкою тексту не може бути :
Заголовок тексту повинен відображати:
Мікротема - це
Визначте тему та головну думку тексту
Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.
З яких частин складається текст?
Якими бувають речення за метою висловлювання?
Речення виражає...
Визнач тип речення за метою висловлювання:
Дерево затремтіло, зашуміло кожним листочком.
Що є граматичною основою речення?
Обери питальне речення
Обери спонукальне речення
Однорідними членами речення можуть бути
Тополя припадала пилом, умивалася дощами.
У поданому реченні однорідними є
Доберiть другу частину до речення “Вiтер дужчав”, щоб утворилося складне речення.
Укажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки.
Виберіть варіант, у якому є приклад складносурядного речення:
Позначте складнопідрядне речення:
Безсполучниковим реченням є таке:
Установіть відповідності між реченнями та схемами (будьте уважні, можуть бути "зайві" речення або/та схеми):
1. Довго ще говорили обоє, обмірковуючи прочитане, то знову вони замовкали з приводу якоїсь думки, що випадково надходила одному чи другому до голови. (І. Сенченко)
2. Але малюнком тоскним і недбалим не хоче годувати листопад, і мріють зорі: ми серця запалим; радіє місяць: повернувсь назад. (П. Филипович)
3. Хто боязкий, той не рушить, хто відважний, той віз підважить. (Нар. тв.)
4. Хто сміливий, той не боїться, хто крутий, але не розумний. (Речення)
5. Стояла тиха і по - своєму хвилююча година: згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк, а внизу з - під кожного куща виповзав туман, тому здавалось, що над землею коливалися два неба. (М. Стельмах)
а. [ ]: [ ]; [ ], [ ]
б. (хто),[той], (хто), [той]
в. [ ], то [ ], ( що )
г. [ ], і [ ]: [ ]; [ ]: [ ]
д. [ ]: [ ], а [ ], і [ ], (що)
е. [ ]: [ ]; а [ ], і [ ], (що)
є. (хто),[той], (хто), ( )
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома