Контрольна робота з теми «Просте двоскладне речення. Головні і другорядні члени речення»

Тест виконано: 382 рази
12 запитань
Запитання 1

Двоскладними реченнями називаються речення:

варіанти відповідей

у яких наявні обидва головні члени — підмет і присудок — із залежними від них словами чи без них

у яких головний член означає дію, що стосується певної особи

з одним головним членом

у яких дійова особа мислиться неозначено


Запитання 2

Граматично незалежний член двоскладного речення, що означає предмет, про який говориться в реченні, називається:

варіанти відповідей

 додатком

обставиною

підметом

присудком

Запитання 3

Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням.

варіанти відповідей

Трактором орати — хліба вдосталь мати. (Нар. творч.)

Сто зозуль кувало щовесни. (І. Нехода)


Машина спускалася в байрак. (О. Гончар)

Мені осіння ніч короткою здається. (Леся Українка)


Запитання 4

Укажіть речення зі складним іменним присудком.

варіанти відповідей

Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов’їно. (Д. Павличко)

Як романтично він умів оповідати про норов лебедів і звичаї гусей. (М. Рильський)

З лотоків летять діаманти, млиновеє коло шумить. (Леся Українка)

Поля й толока лежали покриті грубою верствою снігу. (О. Кобилянська)

Запитання 5

Укажіть речення, у якому прикладка з означуваним словом пишеться через дефіс (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Не той тепер Миргород, Хорол річка не та. (П. Тичина)


За яскраве забарвлення дали омелюхам ще одну назву красавки. (А. Волкова)

Дрозди чикотні з діловитим азартом дзьобали ягоди. (О. Копиленко)

Князь Кий скликав усіх мужів на раду. (А. Кащенко)

Запитання 6

Укажіть речення, у якому вжито прямий додаток.

варіанти відповідей

Дуб із дубом стали рядом, гомоніли древнім ладом. (А. Малишко)

Виходить дівчина із хати води в криниці набирати. (А. Малишко)

Темна хмара озвалася громом гучним, освітилась вогнем блискавиці… (Леся Укра­їнка)

Везе Марко Катерині сукна дорогого, а батькові шитий пояс шовку червоного, а наймичці на очіпок парчі золотої… (Т. Шевченко)

Запитання 7

Просте речення — це:

варіанти відповідей

речення з кількома граматичними основами

речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються сурядними сполучниками

граматично організована одиниця мови, яка має одну граматичну основу

речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються підрядним зв’язком

Запитання 8

Порядок слів у реченні може бути:

варіанти відповідей

прямим і зворотним

головним і другорядним

слабким і сильним

закінченим і незакінченим

Запитання 9

Укажіть речення зі складним дієслівним присудком.

варіанти відповідей

Снаряди почали вже падати в річку. (О. Довженко)

Осінь стояла червоно-багряна, палаюча, суха. (О. Гончар)

І нехай наше життя буде чудесною піснею. (І. Цюпа)

Тече вода в синє море, та не витікає. (Т. Шевченко)


Запитання 10

Укажіть речення, у якому ставиться тире між підметом і присудком (окремі розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Поезія це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі. (Л. Костенко)

Життя стає радістю і святом для кожного в рідному краю. (В. Сосюра)

У Києві є чарівні своєю красою й привабливістю місця.

Будівля була відкрита всім чотирьом вітрам. (О. Гончар)

Запитання 11

Укажіть речення, у якому вжито неузгоджене означення.

варіанти відповідей

Накрапає теплий, справді-таки дрібен-дрібен дощик. (Є. Гуцало)

Ще треті півні не співали, ніхто ніде не гомонів. (Т. Шевченко)

Шопена вальс… Ну хто не грав його і хто не слухав? (М. Рильський)

Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла над олов’яним небом. (М. Коцюбинський)

Запитання 12

Обставини - це другорядні члени речення

варіанти відповідей

які означають предмет і відповідають на питання непрямих відмінків

які вказують на ознаку предмета та відповідають на питання який? чий? котрий?

які називають різні ознаки дії - місце, час, причину, спосіб, ступінь; відповідають на питання як? де? куди? звідки? коли? чому?

вказують на дію чи стан предмета та відповідає на питання що робить?

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест