У якій відповіді невірно вказано, з якого моменту є закінченим кримінальне правопорушення, передбачене ст. 289 «Незаконне заволодіння транспортним засобом» КК України-
З якого моменту є закінченим кримінальне правопорушення, передбачене ст. 289 «Незаконне заволодіння транспортним засобом» КК України-
Яке з положень, що стосується складів кримінальних правопорушень, передбачених ст. 289 «Незаконне заволодіння транспортним засобом» КК України, є вірним-
У якій відповіді вірно вказані суспільно небезпечні наслідки у складі кримінального правопорушення, передбаченого ст. 291 «Порушення чинних на транспорті правил» КК України-
У якому випадку, відповідно до ч. 4 ст. 289 «Незаконне заволодіння транспортним засобом» КК України особа підлягає звільненню від кримінальної відповідальності (вкажіть найбільш точну відповідь) -
За яких умов особа, яка незаконно заволоділа транспортним засобом із застосуванням насильства, що не є небезпечним для життя чи здоров’я потерпілого, може підлягати звільненню від кримінальної відповідальності відповідно до ч. 4 ст. 289 «Незаконне заволодіння транспортним засобом» КК України-
За яких умов особа, яка незаконно заволоділа транспортним засобом вартістю 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян може підлягати звільненню від кримінальної відповідальності відповідно до ч. 4 ст. 289 «Незаконне заволодіння транспортним засобом» КК України-
Незаконне заволодіння яким предметом не утворює складу кримінального правопорушення, передбаченого ст. 289 «Незаконне заволодіння транспортним засобом» КК України-
-велосипедом
-трактором
-мотоциклом
-тролейбусом
-мопедом з об'ємом двигуна 49 куб. см
Яке з положень, що стосується конструкції складів кримінальних правопорушень, передбачених ст. 286 «Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами» КК України, є вірним-
Яке з положень, що стосується конструкції складів кримінальних правопорушень, передбачених ст. 286-1 «Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами в стані сп’яніння» КК України, є вірним-
-за конструкцією об’єктивної сторони вказані склади належать до формальних або матеріальних
-за конструкцією об’єктивної сторони усі вказані склади є формальними
-за конструкцією об’єктивної сторони усі вказані склади є матеріальними
-за конструкцією об’єктивної сторони усі вказані склади є комбінованими (формально- матеріальними)
-основний склад цього кримінального правопорушення є деліктом поставлення в небезпеку
Яке з положень, що стосується складів кримінальних правопорушень, передбачених ст. 286 «Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами» КК України, є невірним-
Які суспільно небезпечні наслідки є ознакою основного (простого) складу кримінального правопорушення, передбаченого ст. 286 «Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами» КК України-
-заподіяння істотної шкоди
-легке тілесне ушкодження
-середньої тяжкості тілесне ушкодження
-заподіяння значної шкоди здоров’ю потерпілого
-тяжке тілесне ушкодження
Заподіяння яких суспільно небезпечних наслідків не є ознакою простого або кваліфікованого (особливо кваліфікованого) складів кримінальних правопорушень, передбачених ст. 286 «Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами» КК України-
-заподіяння середньої тяжкості тілесного ушкодження
-загибель кількох осіб
-заподіяння легкого тілесного ушкодження, що спричинило короткочасний розлад здоров’я або незначну втрату працездатності
-смерть потерпілого
-заподіяння тяжкого тілесного ушкодження
Яке з положень, що стосується конструкції складу кримінального правопорушення, передбаченого ст. 287 «Випуск в експлуатацію технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації» КК України, є вірним-
-за конструкцією об’єктивної сторони цей склад є матеріальним
-за конструкцією об’єктивної сторони цей склад є усіченим
-за конструкцією об’єктивної сторони цей склад є формальним
-за конструкцією об’єктивної сторони цей склад є комбінованим (формально-матеріальним)
-цей склад є деліктом поставлення в небезпеку
Яке з положень, що стосується складу кримінального правопорушення, передбаченого ст. 287 «Випуск в експлуатацію технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації» КК України, є вірним-
-у статті диференційовано кримінальну відповідальність залежно від суспільно небезпечних наслідків
-суб’єкт цього кримінального правопорушення загальний - фізична осудна особа, яка досягла 16-річного віку
-ставлення винного до суспільно небезпечних наслідків у цьому складі є умисним
-за конструкцією об’єктивної сторони цей склад є матеріальним
-за конструкцією об’єктивної сторони цей склад є формальним
У якій відповіді невірно названо форму суспільно небезпечного діяння у складі кримінального правопорушення, передбаченого ст. 287 «Випуск в експлуатацію технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації»; КК України-
-випуск в експлуатацію завідомо технічно несправних транспортних засобів
-допуск до керування транспортним засобом особи, яка не має права на керування транспортним засобом
-порушення нормативно-правових актів, норм і правил, що стосуються убезпечення дорожнього руху
-допуск до керування транспортним засобом особи, яка перебуває в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції
-інше грубе порушення правил експлуатації транспорту, що убезпечують дорожній рух
Як кваліфікувати порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, якщо в результаті такого порушення через необережність настала смерть потерпілого-
Н., керуючи транспортним засобом в стані алкогольного сп’яніння, порушив правила безпеки дорожнього руху і через необережність вчинив наїзд на пішохода. В результаті наїзду пішоходу було спричинено тяжке тілесне ушкодження. Як кваліфікувати дії Н.-
-порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, що заподіяло потерпілому тяжке тілесне ушкодження (ч. 2 ст. 286 КК України)
-необережне тяжке тілесне ушкодження (ст. 128 КК України)
- порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння, що спричинило потерпілому тяжке тілесне ушкодження (ч. 2 ст. 286-1 КК України)
-порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, що заподіяло потерпілому тяжке тілесне ушкодження (ч. 2 ст. 286 КК України) та необережне тяжке тілесне ушкодження (ст. 128 КК України)
-порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, що заподіяло потерпілому тяжке тілесне ушкодження (ч. 2 ст. 286 КК України) та порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння (ч. 1 ст. 286-1 КК України)
Н. попросив у своїх батьків автомобіль, щоб з’їздити в гості. Насправді ж Н. поїхав на цьому автомобілі в тижневу подорож, маючи на меті у такий спосіб висловити батькам свою непокору. Як кваліфікувати дії Н.-
-незаконне заволодіння транспортним засобом (ч. 1 ст. 289 КК України)
-шахрайство (ч. 1 ст. 190 КК України)
-незаконне заволодіння транспортним засобом і шахрайство (ч. 1 ст. 190 і ч. 1 ст. 289 КК України)
-в діях Н. склад кримінального правопорушення відсутній
-привласнення чужого майна, яке було ввірене особі чи перебувало в її віданні (ч.1. ст. 191 КК України)
Н. вирішив навчити свою 17-річну доньку керувати транспортним засобом. Для цього він виїхав на належному йому автомобілі за місто і дозволив доньці сісти за кермо. Під час руху автомобіля донька не впоралась з керуванням і через необережність вчинила наїзд на пішохода і спричинила йому тяжке тілесне ушкодження. Як кваліфікувати дії Н.-
Назвіть способи вчинення кримінального правопорушення "Блокування транспортних комунікацій, а також захоплення транспортного підприємства", що прямо названі у диспозиції відповідної статті КК України:
-відключення енергопостачання;
-погроза вбивством;
-образлива лайка;
-погроза розголосити відомості, що є конфіденційною інформацією про особу;
-застосування насильства, що є небезпечним для життя чи здоров’я потерпілого.
Якою формою вини характеризується ставлення винного до наслідків у вигляді смерті у складі "Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами"
-прямим умислом;
-непрямим умислом;
-необережністю;
-лише кримінальною протиправною самовпевненістю;
-лише кримінальною протиправною недбалістю.
Заподіяння яких наслідків не є ознакою простого або кваліфікованого складів злочину "Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами"?
-заподіяння середньої тяжкості тілесного ушкодження;
-загибель кількох осіб;
-заподіяння легкого тілесного ушкодження, що спричинило короткочасний розлад здоров’я або незначну втрату працездатності;
-тяжкі тілесні ушкодження;
-смерть потерпілого.
Заподіяння яких наслідків не є ознакою простого або кваліфікованого складів злочину "Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами"?
-заподіяння середньої тяжкості тілесного ушкодження;
-загибель кількох осіб;
-заподіяння легкого тілесного ушкодження, що не спричинило короткочасного розладу здоров’я або незначної втрати працездатності;
-тяжкі тілесні ушкодження;
-смерть потерпілого.
За конструкцією об’єктивної сторони “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” належить до кримінальних правопорушень із:
-формальним складом;
-матеріальним складом;
-змішаним складом;
-усіченим складом;
-складом кримінальних правопорушень із двома обов’язковими діяннями.
Заподіяння яких наслідків є ознакою простого складу злочину “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами”?
-заподіяння легкого тілесного ушкодження, яке не спричинило наслідків у вигляді короткочасного розладу здоров’я або незначної втрати працездатності;
-заподіяння легкого тілесного ушкодження, що спричинило короткочасний розлад здоров’я або незначну втрату працездатності;
-заподіяння середньої тяжкості тілесного ушкодження;
-заподіяння тяжкого тілесного ушкодження;
-заподіяння матеріальної шкоди.
Заподіяння яких наслідків є ознакою простого складу злочину “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами”?
-заподіяння побоїв;
-заподіяння середньої тяжкості тілесного ушкодження;
-заподіяння тяжкого тілесного ушкодження;
-заподіяння значної матеріальної шкоди;
-заподіяння матеріальної шкоди у великому розмірі.
До транспортних засобів відповідно до примітки до ст. 286 КК України належать:
-поливальні автомобілі;
-легкові автомобілі;
-трамваї;
-трактори;
-всі відповіді правильні.
До транспортних засобів відповідно до примітки до ст. 286 КК України належать:
-тролейбуси;
-велосипеди;
-мотоцикли;
-усі види автомобілів;
-всі відповіді правильні.
За конструкцією об’єктивної сторони “Випуск в експлуатацію завідомо технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації” (ст. 287 КК України) належить до кримінальних правопорушень із:
-формальним складом;
-матеріальним складом;
-змішаним складом;
-усіченим складом;
-складом кримінальних правопорушень із двома обов’язковими діяннями.
Яке (-і) положення, що стосує (-ю)ться кримінальної відповідальності за “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” є правильним (-и)?
-за конструкцією об’єктивної сторони “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” належить до кримінальних правопорушень із формальним складом;
-здоров’я виступає основним безпосереднім об’єктом простого складу злочину “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами”;
-життя виступає основним безпосереднім об’єктом простого складу злочину “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами”;
-здоров’я виступає додатковим безпосереднім об’єктом простого складу злочину “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами”;
-за конструкцією об’єктивної сторони “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” належить до кримінальних правопорушень із матеріальним складом.
Яке (-і) положення, що стосує (-ю)ться кримінальної відповідальності за “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” є правильним (-и)?
-суб’єктом “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” є лише фізична осудна особа, яка досягла 16-річного віку і має право на керування транспортним засобом;
-суб’єктом “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” є фізична осудна особа, яка досягла 16-річного віку і не залежно від того чи має вона право на керування транспортним засобом;
-інструктор чи інша особа, яка навчає керування транспортним засобом ніколи не може визнаватися суб’єктом “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами”;
-суб’єктом “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” є фізична осудна особа, яка досягла 14-річного віку, незалежно від того, чи має вона право на керування транспортним засобом;
-до відповідальності за цією статтею може бути притягнута особа, яка навчає водінню іншу особу і перебуває під час навчальної їзди поруч із учнем (наприклад, інструктор).
Яке (-і) положення, що стосує (-ю)ться кримінальної відповідальності за “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” є правильним (-и)?
Як слід кваліфікувати порушення особою правил безпеки дорожнього руху чи експлуатації транспорту і наступне залишення потерпілого від такого злочину без допомоги?
-як “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” з урахуванням тих наслідків, які настали;
-як “Залишення в небезпеці”;
-як “Умисне вбивство”;
-за сукупністю злочинів як “Залишення в небезпеці” і за відповідною частиною “Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами”;
-за сукупністю злочинів як “Залишення в небезпеці” і за відповідною частиною ст. 115 КК України - “Умисне вбивство”.
Випуск в експлуатацію завідомо технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації” (ст. 287 КК України) може вчинятися у таких формах:
-випуск в експлуатацію завідомо технічно несправних транспортних засобів;
-допуск до керування транспортним засобом особи, яка не має права на керування транспортним засобом;
-пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів;
-порушення нормативно-правових актів, норм і правил, що стосуються убезпечення дорожнього руху;
-інше грубе порушення правил експлуатації транспорту, що убезпечують дорожній рух.
Петро вирішив навчити свого 16-річного сина Василя керувати транспортним засобом. Для цього він виїхав на належному йому автомобілі “ВАЗ” за місто і дозволив Василю сісти за кермо. Під час руху автомобіля Василь не впорався з керуванням і збив дівчинку. Одразу ж після наїзду Петро і Василь відвезли потеплілу до лікарні, де вона, внаслідок травм одержаних при наїзді, померла. Дайте кримінально-правову оцінку діям Петра.
-“Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” за ознакою спричинення смерті (ч. 2 ст. 286 КК України);
-“Випуск в експлуатацію завідомо технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації” (ст. 287 КК України);
-“Вбивство через необережність” (ст. 119 КК України);
-“Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” за ознакою спричинення смерті (ч. 2 ст. 286 КК України) та вбивство через необережність (ст. 119 КК України);
-“Випуск в експлуатацію завідомо технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації” (ст. 287 КК України) та вбивство через необережність (ст. 119 КК України).
Петро вирішив навчити свого 16-річного сина Василя керувати транспортним засобом. Для цього він виїхав на належному йому автомобілі “ВАЗ” за місто і дозволив Василю сісти за кермо. Під час руху автомобіля Василь не впорався з керуванням і збив дівчинку. З місця пригоди Василя втік. Внаслідок травм одержаних при наїзді, потерпіла померла. Дайте кримінально-правову оцінку діям Василя.
Петро вирішив навчити свого 16-річного сина Василя керувати транспортним засобом. Для цього він виїхав на належному йому автомобілі “ВАЗ” за місто і дозволив Василю сісти за кермо. Під час руху автомобіля Василь не впорався з керуванням і збив дівчинку. З місця пригоди Василя втік. Внаслідок травм одержаних при наїзді, потерпіла померла. Дайте кримінально-правову оцінку діям Василя.
Петро вирішив навчити свого 16-річного сина Василя керувати транспортним засобом. Для цього він виїхав на належному йому автомобілі “ВАЗ” за місто і дозволив Василю сісти за кермо. Під час руху автомобіля Василь не впорався з керуванням і збив дівчинку. Потеплілій були заподіяні легкі тілесні ушкодження. Дайте кримінально-правову оцінку діям Петра.
Кримінальна відповідальність за недоброякісний ремонт працівником залізничного, водного або повітряного транспорту транспортних засобів, колій, засобів сигналізації та зв’язку, якщо це створило небезпеку для життя людей або настання інших тяжких наслідків настає за:
Суб’єктом якого (-их) кримінального правопорушення (кримінальних правопорушень) проти безпеки руху та експлуатації транспорту у диспозиціях відповідних статей КК України названо капітана судна?
-“Порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного чи повітряного транспорту” (ст. 276 КК України);
-“ Угон або захоплення залізничного рухомого складу, повітряного, морського чи річкового судна” (ст. 278 КК України);
-“ Ненадання допомоги судну та особам, що зазнали лиха” (ст. 284 КК України);
-“ Неповідомлення капітаном назви свого судна при зіткненні суден” (ст. 285 КК України);
-всі відповіді правильні.
Кримінальні відповідальність за “Порушення чинних на транспорті правил” (ст. 291 КК України) настає:
-якщо такими діяннями заподіяно значну шкоду;
-якщо такими діянням створено небезпеку для життя людей або настання інших тяжких наслідків;
-якщо такими діянням заподіяно легкі тілесні ушкодження;
-якщо такими діянням спричинено середньої тяжкості тілесні ушкодження;
-якщо такими діянням спричинено загибель людей або інші тяжкі наслідки.
Будівельна фірма “Дорогибуд” здійснювала капітальний ремонт траси Київ-Харків. На одній з ділянок дороги, на якій проводилися будівельні дороги, працівники фірми забули виставити попереджувальні знаки про ремонт дороги. Внаслідок цього, водій автомобіля “Хонда”, який рухався на великій швидкості, з’їхав з дороги і розбився. Водій загинув на місці пригоди. Дайте кримінально-правову оцінку діям винних осіб.
Яке (-і) положення, що стосує (-ю)ться кримінальної відповідальності за “Незаконне заволодіння транспортним засобом” є правильним (-и)?
-під незаконним заволодінням транспортним засобом слід розуміти вчинене умисно, з корисливою чи іншою особистою метою протиправне вилучення будь-яким способом транспортного засобу у власника чи користувача всупереч їх волі;
-під незаконним заволодінням транспортним засобом слід розуміти вчинене умисно, з будь-якою метою протиправне вилучення будь-яким способом транспортного засобу у власника чи користувача всупереч їх волі;
-суб’єктом основного і кваліфікованих складів “Незаконного заволодіння транспортним засобом” є фізична осудна особа, яка на момент вчинення кримінального правопорушення досягла 16-річного віку;
-суб’єктом основного і кваліфікованих складів “Незаконного заволодіння транспортним засобом” є фізична осудна особа, яка на момент вчинення кримінального правопорушення досягла 14-річного віку;
-суб’єктом основного складу “Незаконного заволодіння транспортним засобом” є фізична осудна особа, яка на момент вчинення кримінального правопорушення досягла 16-річного віку, а кваліфікованих складів - фізична осудна особа, яка на момент вчинення кримінального правопорушення досягла 14-річного віку.
Яке (-і) положення, що стосує (-ю)ться кримінальної відповідальності за “Незаконне заволодіння транспортним засобом” є правильним (-и)?
-основним безпосереднім об’єктом “Незаконне заволодіння транспортним засобом” виступає власність, а контрольоване використання механічних транспортних засобів є додатковим об’єктом цього злочину;
-основним безпосереднім об’єктом “Незаконне заволодіння транспортним засобом” виступає контрольоване використання механічних транспортних засобів, а власність є додатковим об’єктом цього злочину;
-у КК України передбачені умови звільнення від кримінальної відповідальності за “Незаконне заволодіння транспортним засобом”;
-у КК України не передбачені умови звільнення від кримінальної відповідальності за “Незаконне заволодіння транспортним засобом”;
-корислива мета є обов’язковою ознакою суб’єктивної сторони “Незаконного заволодіння транспортним засобом”.
Яке (-і) положення, що стосує (-ю)ться звільнення від кримінальної відповідальності за “Незаконне заволодіння транспортним засобом” є правильним (-и)?
-звільняється від кримінальної відповідальності лише та особа, яка вперше вчинила незаконне заволодіння транспортним засобом, передбачене ч. 1 ст. 289 КК України;
-звільняється від кримінальної відповідальності особа, яка під час незаконного заволодіння транспортним засобом застосовувала насильство, яке не є небезпечним для життя чи здоров’я потерпілого;
-особа, яка під час незаконного заволодіння транспортним засобом застосовувала насильство до потерпілого чи погрожувала застосуванням такого насильства не може бути звільнена від кримінальної відповідальності за цей злочин;
-особа, яка під час незаконного заволодіння транспортним засобом застосовувала насильство до потерпілого чи погрожувала застосуванням такого насильства звільняється від кримінальної відповідальності за “Незаконне заволодіння транспортним засобом” і підлягає відповідальності за кримінальні правопорушення проти життя та здоров’я особи;
-звільняється від кримінальної відповідальності лише та особа, яка вперше вчинила незаконне заволодіння транспортним засобом і не досягнула 16-річного віку.
Незаконне заволодіння транспортним засобом” може кваліфікуватись як закінчений злочин:
-з моменту запуску двигуна;
-з моменту коли транспортний засіб почав рухатись унаслідок запуску двигуна;
-з моменту встановлення контролю над транспортним засобом;
-з моменту нападу на водія;
-з моменту проникнення в транспортний засіб.
“Незаконне заволодіння транспортним засобом” може кваліфікуватись як закінчений злочин:
-з моменту встановлення контролю над транспортним засобом;
-з моменту коли транспортний засіб почав рухатись унаслідок буксирування;
-з моменту вчинення спроби запустити двигун;
-з моменту вчинення спроби буксирувати транспортний засіб;
-всі відповіді правильні.
Яке (-і) положення, що стосує (-ю)ться суб’єкта “Незаконного заволодіння транспортним засобом” є правильним (-и)?
-суб’єктом незаконного заволодіння транспортним засобом не можна визнавати осіб, які є співвласниками транспортного засобу;
-суб’єктом незаконного заволодіння транспортним засобом не можна визнавати осіб, які є законними користувачами транспортного засобу;
-суб’єктом незаконного заволодіння транспортним засобом не можна визнавати працівників підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, котрі без належного дозволу здійснили поїздку на закріпленому за ними транспортному засобі;
-суб’єктом незаконного заволодіння транспортним засобом не можна визнавати службових осіб, наділених повноваженнями щодо використання чи експлуатації транспортних засобів;
-всі вищевказані особи не можуть визнаватися суб’єктами “Незаконного заволодіння транспортним засобом”.
Диференціація кримінальної відповідальності за кримінальні правопорушення проти безпеки руху та експлуатації транспорту проведена в залежності:
-від виду транспорту;
-від віку потерпілого;
-від спричинених наслідків;
-від факту порушення громадського порядку;
-диференціація проведена з врахуванням всіх перелічених ознак.
Визначення поняття “транспортний засіб” дано:
-в окремій роз’яснюючій нормі КК України, яка розташована першою у розділі “Кримінальні правопорушення проти безпеки руху та експлуатації транспорту”;
-в КК України визначення поняття “транспортний засіб” немає, воно дано в Постанові пленуму Верховного Суду України від 23 грудня 2005 року № 14 “Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті”;
-визначення поняття “транспортний засіб” дано в примітці до однієї із статей розділу “Кримінальні правопорушення проти безпеки руху та експлуатації транспорту”;
-в КК України визначення поняття “транспортний засіб” немає, воно дано в примітці до однієї із статей Кодексу України про адміністративні правопорушення;
-визначення поняття “транспортний засіб” дано лише в окремій статті Закону України “Про транспорт”.
В липні 2007 року у смт. Ожидів Львівської області зійшли з колії 15 цистерн із рідким фосфором. Внаслідок аварії рух поїздів по вказаній ділянці був припинений на декілька днів, відходами згорання рідкого фосфору була забруднена значна територія навколо місця пригоди. Експертизою було встановлено, що сходження цистерн і витік рідкого фосфору сталися внаслідок недоброякісного ремонту колії. Дайте кримінально – правову оцінку діям винних осіб.
-“Порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного чи повітряного транспорту” (ст. 276 КК України);
-“Пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів” (ст. 277 КК України);
-“Порушення нормативно-правових актів, норм і правил, що стосуються убезпечення дорожнього руху” (ст. 288 КК України);
-“Порушення чинних на транспорті правил” (ст. 291 КК України);
-“Блокування транспортних комунікацій, а також захоплення транспортного підприємства” (ст. 279 КК України).
Петро вирішив навчити свого 16-річного сина Василя керувати транспортним засобом. Для цього він виїхав на належному йому автомобілі “ВАЗ” за місто і дозволив Василю сісти за кермо. Під час руху автомобіля Василь не впорався з керуванням і збив дівчинку. Одразу ж після наїзду Петро і Василь відвезли потеплілу до лікарні, де вона, внаслідок травм одержаних при наїзді, померла. Дайте кримінально-правову оцінку діям Василя.
-“Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” за ознакою спричинення смерті (ч. 2 ст. 286 КК України);
-“Випуск в експлуатацію завідомо технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації” (ст. 287 КК України);
-“Вбивство через необережність” (ст. 119 КК України);
-“Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами” за ознакою спричинення смерті (ч. 2 ст. 286 КК України) та вбивство через необережність (ст. 119 КК України);
-в його діях немає складу кримінального правопорушення.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома