Текст як одиниця мовлення

Додано: 19 квітня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 412 разів
12 запитань
Запитання 1

Розділ науки про мову, в основі назви якого лежить слово, що зводиться до лат. stilus «загострена паличка для писання»

варіанти відповідей

Стилістика

Морфологія

Пунктуація

Орфографія

Запитання 2

Головна думка тексту - це...

варіанти відповідей

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує

його зміст, те, про що в ньому розповідається

висновок, що робить автор

головна мікротема 

Запитання 3

Речення в тексті пов'язані за допомогою:

варіанти відповідей

займенників, абзаців, іменників, теми

синонімів, власних назв, мікротем

повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки

займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів

Запитання 4

Розрізняють такі типи мовлення:

варіанти відповідей

розповідь, повість, опис

опис, оповідання, роздум

розповідь, опис, роздум

роздум, вірш, розповідь

Запитання 5

Прочитайте текст і визначіть, до якого типу мовлення він належить: З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

опис

розповідь

роздум

оцінка предмета або явища

Запитання 6

Прочитайте текст і скажіть, до якого стилю він належить: Білокачанна капуста належить до найпоширеніших овочів. Вона потребує вологи і погано розвивається в умовах жаркого та сухого клімату. Свіжа капуста, так як і квашена, багата на вітамін С.

варіанти відповідей

художній

науковий

розмовний

офіційно-діловий

Запитання 7

Який вид зв'язку наявний у даному тексті?

…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"

варіанти відповідей

 Паралельний.

Послідовний.

Неоднорідний

Однорідний.

Запитання 8

Який вид зв'язку є в даному тексті?


На лісовій галявині серед зеленого різнотрав’я красується скромна квіточка ромашка. Біленькі пелюстки нагадують віночок-хустинку, що облямовує краплинку сонця — жовту серцевину. На тоненькому зеленому стебельці рослина гордо тримає свою голівку-віночок, що тягнеться до яскравого сонечка...

варіанти відповідей

 Паралельний

Послідовний (ланцюговий)

Неоднорідний

Однорідний

Запитання 9

Що НЕ є засобом міжфразового зв'язку?

варіанти відповідей

 Вставні слова

  Синоніми

Іменники

Займенники

Часові форми дієслів-присудків

Запитання 10

Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні:

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

лексичні повтори

займенник

синоніми

вставні слова

Запитання 11

Мікротема – це

варіанти відповідей

частина тексту, що містить головну думку висловлення

уривок тексту, обмежений абзацом

вступна частина тексту

частина тексту, що містить окрему, відносно закінчену думку; частина загальної теми тексту

Запитання 12

Текст – це

варіанти відповідей

група речень, об’єднаних спільною темою

група речень, об’єднаних спільною темою та ідеєю

група речень, об’єднаних спільною темою, ідеєю та граматично

висловлення певної особи , передане дослівно, без змін

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест