Текст — це:
Типи мовлення існують такі:
До якого стилю належить висловлювання?
Пташка сиворакша випурхнула на вершечок дерева. Спочатку вона вчепилася ніжками за верхівку берізки й загойдалася пустотливо , зиркаючи на нас. Ображена нашою неувагою, пташина зірвалася з дерева й полетіла кудись.
Тема тексту — це:
Абзацом називають:
З погляду актуального членування можна виділити:
Яким типом зв’язку поєднані речення?
Цей чудернацький ссавець має вкриті роговим чохлом щелепи. Розмножується він також незвичайно.У тихих річках Австралії ця тварина ловить безхребетних. Качкодзьоби стали рідкісними тваринами і перебувають під охороною закону.
Охарактеризуйте виділені в тексті мовні засоби міжфразового зв’язку:
Вечоріло. Блакитне небо наче оперезалося широким рожевим поясом. Цвіли яблуні, тихе проміння дихало чудовими пахощами. В останньому промінні сонця грала дрібненька мушва і, мов сітка, мигтіла перед очима. Гули хрущі та літали, як кулі. Висипала па вулицю дітвора і збудила типіу криком та дзвінким сміхом (М. Коцюбинський).
Знайдіть зайве речення у тексті.
У нашої кішки Мурки весною народилися кошенятка. Якраз у той день діти знайшли в траві зайченятко. Вони підклали його кішці. На клумбі розквітли сині підсніжники. Мурка прийняла зайченя та годувала його.
Визначте заголовок, який НЕ ПІДХОДИТЬ до тексту.
У Ганнусі день народження. Їй принесли стільки подарунків! І велику ляльку, і три книги, і м'яч, і цукерки. А от дядько Іван усіх гостей насмішив. Він подарував Ганнусі жовте курчатко. Воно лагідно подзьобувало дівчинку.
Її коханий ніжно цілував, і заридала Мавка, і упали, мов перли, квіти між високих трав, а люди їх «конвалії» назвали (Л. Забашта). Це висловлювання є:
Охарактеризуйте виділені в тексті мовні засоби міжфразового зв’язку:
Надворі осіння ніч — вітряна й видна. Низько у небі стримить, як золотий степ, пізній місяць — блискучий-блискучий, мов недавно викуваний. Через нього спотикаються хмаринки, прудкі й ворухливі, як рибки. Біжать вони кудись отарами й табунами, розгойдуючи по землі хвостатими тінями (С. Васильченко).
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома