Морфологічна норма

Додано: 7 травня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 562 рази
30 запитань
Запитання 1

Прочитайте речення.

Фігуристам Олені... і Максимові... для перемоги не вистачило одного ....

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Луговська, Лучку, бала   

Луговській, Лучку, балу

Луговській, Лучко, бала 

Луговській, Лучку, бала

Запитання 2

Орфографічну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

маззю, річчю, матір'ю    

сіллю, розкішю, любов'ю

 честю, люттю, заздрістю 

заполоччю, кров'ю, участю

Запитання 3

Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку


варіанти відповідей

А старовинний Осло, духмяне какао, яскраве кімоно

Б львівська пані, надокучлива цеце, смачне кольрабі

В вітальний туш, рожевий фламінго, малий нікчема

Г яскрава гуаш, цікаве інтерв’ю, прозора шампунь

Д заквітчана Умань, вчена ступінь, другий степінь

Запитання 4

Граматично правильними є обидва словосполучення в усіх рядках, ОКРІМ


варіанти відповідей

А білий пелюсток, рожева пелюстка    

Б міцний мотузок, придбана мотузка

В різдвяний ярмарок, шкільна ярмарка

Г смачний абрикос, молода абрикоса

Д білосніжний манжет, чорна манжета

Запитання 5

Закінчення у формі родового відмінка однини мають обидва іменники в рядку 

варіанти відповідей

А талант (хист), талант (грошова одиниця) 

Б знак (марка), знак (значок)

В рахунок (документ), рахунок (дія)

Г дзвін (предмет), дзвін (звук)

Д детектив (агент), детектив (твір)

Запитання 6

Граматично правильний початок листа в рядку

варіанти відповідей

А Високоповажний пане Зиновіє!

Б Дорогий мій синку Олег!

В Шановна пані Станіславо!

Г Люба сестричко Валерію!

Д Вельмишановний добродію Андріє! 

Запитання 7

Граматично правильне продовження речення Ректорат університету щиро вітає з перемогою в олімпіаді… наведено у варіанті


варіанти відповідей

А Степана Бондар

Б Василя Пономаренко

В Оксану Князевич 

Г Світлану Дрімлюга

Д Максима Горболіс

Запитання 8

Закінчення -ей у родовому відмінку множини мають обидва іменники у варіанті

варіанти відповідей

А поле, миттєвість   

Б біль, магістраль  

В продаж, печаль

Г гроші, постіль

Д суддя, суміш

Запитання 9

Морфологічну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

далека путь                                                                                          

довга вермішель 

 хронічна нежить

 запашна нехворощ

Запитання 10

Тільки в множині вживаються всі іменники рядка


варіанти відповідей

штани, ясна, піщинки

вила, народи, Чернівці

ночви, Салоніки, двері

прянощі, Суми, спомини

Запитання 11

Граматичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

удар по воротам

немає грошей

сто кілограмів  

чекати гостей

Запитання 12

НЕМАЄ помилки в рядку


варіанти відповідей

А познайомитися з Клименко Аллою Юріївною

Б отримати від Карпенко Святослава Хомовича

В зупинити Дмитрука Мирослава Валерієвича 

Г повернути Поповій Валентині Зіновʼївні

Д позичити в Кравець Володимира Яковича 

Запитання 13

Позначте рядок, у якому допущено помилку

варіанти відповідей

дякуючи старанню, учбовий заклад

завдяки старанню, навчальний заклад

мій день народження,ставити запитання

виняток із правил, дякую вам

Запитання 14

Позначте правильне твердження

варіанти відповідей

до І відміни відносяться іменники чоловічого, жіночого та спільного роду з -а(-я)

до ІІ відміни відносяться іменники чоловічого та спільного роду з -о(-е)

до ІІ відміни відносяться іменники чоловічого роду на та з нульовим закінченням, середнього роду з -о, -е, -я

іменники жіночого роду з -а (-я)

Запитання 15

Позначте морфологічні помилки

варіанти відповідей

сплутування дієвідмін дієслова

неправильне творення форм числівника

уживання одного роду замість іншого

відмінювання невідмінюваних слів

Запитання 16

Морфологія - це

варіанти відповідей

розділ мовознавства, що вивчає будову словосполучення і речення

розділ мовознавства, що вивчає розділові знаки в реченні

розділ мовознавства, що вивчає граматичні особливості частин мови

розділ мовознавства, що вивчає лексичне значення слова

Запитання 17

Закінчення -у(-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники у варіанті

А ліризм, біль, прислівник 

Б метр, музей, вальс

В барвінок, митець, успіх

Г конфлікт, гуртожиток, футбол

Д відсоток, вітер, розум 

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Д

Запитання 18

Прочитайте текст і виконайте завдання 

(1)Серпневе сонце стирало бруд з білих хаток, мережило чорні шляхи, що гналися в поле й зникали десь, посинівши, як річка.(2) І здавалось, той зниклий шлях, з’єднавшись із … у безмежній рівнині, другою галуззю вертався знову до села, несучи йому ввібраний простір.(3) А третій шлях скотившись до річки, брав до села свіжину Дніпра. (4)Тут при березі село здавалось питомим витвором просторів, чарівною квіткою землі, неба й води.

У формі знахідного відмінка вжито всі іменники,ОКРІМ

А бруд

Б шляхи

В простір

Г сонце

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 19

Прочитайте текст і виконайте завдання 

(1)Серпневе сонце стирало бруд з білих хаток, мережило чорні шляхи, що гналися в поле й зникали десь, посинівши, як річка.(2) І здавалось, той зниклий шлях, з’єднавшись із … у безмежній рівнині, другою галуззю вертався знову до села, несучи йому ввібраний простір.(3) А третій шлях, скотившись до річки, брав до села свіжину Дніпра. (4)Тут при березі село здавалось питомим витвором просторів, чарівною квіткою землі, неба й води.

На місці крапок у другому реченні має бути слово

А садом

Б світлом

В небом

Г водою

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 20

У формі Ор. в. буде відбуватися подвоєння літер в обох словах рядка

А ступінь,тінь

Б мідь,ніч

В продаж,подорож

Г заполоч, нехворощ

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 21

. Іменником є виділене слово в реченні

А Це було останнє,про що він подумав.

Б Як багато значить мудре слово.

В Весною оживає ліс.

Г Спинились берізки край дороги.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 22

Лише іменники жіночого роду записано в рядку

А антресоль, бязь, авеню

Б бешамель, розкіш, сип

В жовч, каніфоль, пил

Г гуаш, заполоч, кір

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 23

Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка

Аверф, паралель, подорож, мазь     

 Бпам’ять, сіль, велич, лазур

Ввуаль, буденність, суміш, папороть

Гкров, заметіль, емаль, світлотінь      

Дмагістраль, ціль, мігрень, пастель

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Д

Запитання 24

У якому відмінку вжите слово, виділене в реченні:


Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу РОЛЬ другорядних статистів.

варіанти відповідей

Називний відмінок

Знахідний відмінок

Місцевий відмінок

Не можемо визначити

Запитання 25

Іменником є слово, написане з великих літер, у реченні

варіанти відповідей

На світанку ПОДОРОЖНІ рушили в далеку путь

За далекими долинами здіймалися РИЦАРСЬКІ замки

Із вершини пагорба мандрівники бачили ЧАРІВНІ долини

Бастіони були ОПОВИТІ ніжно-голубим туманом

Запитання 26

Правильно утворено всі імена по батькові в рядку

варіанти відповідей

Юрійович, Петрівна, Валерієвич

Святославович, Матвійович, Ігоревна

Арсенівна, Яківович, Романівна

В'ячеславівна, Євгенович, Кузьмич

Іванівна, Іллінічна, Геннадійович

Запитання 27

У якому рядку всі слова записано правильно

варіанти відповідей

Новий Рік, Всесвітня Рада Миру

комета Галлея, Франківські читання

Президент України, санаторій Буковина

Бібліотека світової літератури, Сізіфова праця

Запитання 28

Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Ір...аціональний, груп...а, Гол...андія

Ал...ея, буд...ист, дік...енсівський

Ас...иміляція, ін...овація, священ...ий

Пікас...о, контр...еволюція, віл...а

Запитання 29

Іменники чоловічого роду в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Біль, дріжджі, Баку, маестро

Путь, насип, Кіліманджаро, ООН

Торнадо, собака, тюль, ступінь

Туш, меню, Сибір, авеню

Запитання 30

Потрібно поставити у на місці пропусків у рядку

варіанти відповідей

Побував_

Полтаві, заголовок_

журналі, пташенята_

гнізді

Квітка_вазоні, світло_кімнаті, розчиняється_молоці

Бузок_цвітінні, літак_хмарах, повідомили_

новинах

Костюм_шафі, подивитися_

вічко, постукав_двері

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест