Морфологія

Прислівник

Додано: 6 травня 2023
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 44 рази
41 запитання
Запитання 1


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...Окремо в цьому тексті треба писати


варіанти відповідей

до/низу

про/те

що/миті

як/би

Запитання 2

Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

в/тричі, колись/то, хтозна/куди

віч/на/віч, по/домашньому, будь/де

де/не/де, в/цілому, по/четверте

до/речі, без/кінця/краю, далеко/таки

по/людськи, як/небудь, як/найбільше

Запитання 3


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам’яною горою до самісінького ліска. (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому — завжди холодна й різка джерельна водиця. (3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було […] видно з/верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював. (5) Аж ген від отого лісочка, що не/виразно синів удалині, і до високого пагорба був його луг.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

в/низ

з/верху

на/весні

не/виразно

Запитання 4

Літеру и треба писати в кінці кожного прислівника в рядку

варіанти відповідей

мовчк.., по-угорськ.., зсередин.., по-латин..

навкулачк.., заоч.., по-корейськ.., навпак..

по-лисяч.., почаст.., пошепк.., навколішк..

по-лицарськ.., по-вовч.., завбільшк.., трич..

по-людськ.., завглибшк.., трох.., насторож..

Запитання 5

Неправильно утворено форму слова у варіанті

варіанти відповідей

познімали пальта

стежачи за дітьми

у чистім полі

упродовж доби

усих учасників

Запитання 6

Через дефіс пишуться всі прислівники рядка

варіанти відповідей

віч/на/віч, по/домашньому, будь/де

де/не/де, в/цілому, по/четверте

колись/то, хтозна/куди як/найбільше

на/радість, хоч/не/хоч, далеко/таки

по/людськи, як/небудь, в/тричі

Запитання 7


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].

Окремо в тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

з/верху

на/зустріч

по/моєму

у/середині

Запитання 8


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Окремо в цьому тексті пишуться слова


варіанти відповідей

в/перше

від/тепер

на/певно

не/наче

Запитання 9


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Іменник виділено в словосполученні з тексту


варіанти відповідей

для маленької дитини

звучання почутої мелодії

починається з колискової

ходить навшпиньках

Запитання 10


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.

Окремо в тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

від/нині

від/того

не/звідану

не/ймовірну

Запитання 11


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) У моїй батьківщині на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.

Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

до/гори

на/світанні

по/тихеньку

що/б

Запитання 12


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) У моїй батьківщині на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.

Прислівник виділено в словосполученні з тексту


варіанти відповідей

часом кукурікають

навантажені хлібом

польовими доріжкам

червоною калиною

Запитання 13


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Ще над/вечір землю оповив холодний туман. (2) Значить, чекай на ніч морозну. (3) І ранній завчасний морозенко таки добре [...] протягом ночі: настелив трави, побілив памороззю засохлі дерева. (4) У/ранці листя без/упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками до/гори наче все ще просило хоч краплиночку тепла. (5) Не було ні вітру, ні жодного поруху. (6) А листя падало й падало, зривалося з верховіття. (7) Здавалося, що проливається чорно-зелений сумний водограй.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

без/упину

до/гори

над/вечір

у/ранці

Запитання 14

Через дефіс треба писати кожен прислівник у рядку

варіанти відповідей

десь/то, як/раз, по/сучасному, будь/коли

з/рештою, врешті/решт, хтозна/куди, вряди/годи

мало/помалу, віч/на/віч, по/третє, по/латині

по/двоє, по/друге, десь/інколи, як/небудь

по/нашому, в/нічию, ледве/ледве, сяк/так

Запитання 15

Правильно написано всі прислівники рядка

варіанти відповідей

будь ласка, що ночі, по-перше

з ліва, раз у раз, ледве-ледве

поза торік, як-не-як, на жаль

спідлоба, вдвічі, аніскільки

уранці, день у день, в п’яте

Запитання 16


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Гордий птах змахнув крильми і злетів на/зустріч новим пригодам. (2) Він уважно приглядався до всього, що було внизу. (3) Птах мав (…) зір і добре бачив, як люди збивалися з ніг, поралися по городах, згрібаючи на купи сухе картоплиння та спалюючи його разом із зів’ялим листям. (4) Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все не/баченою досі прозоро-блакитною аквареллю. (5) А небо, навпаки, залишалося високим і чистим, і в тій височині розкошланими клаптями вати плавали не/великі хмарки.

Окремо в тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

до/гори

на/зустріч

не/баченою

не/великі

Запитання 17


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.

Окремо в цьому тексті пишуться слова


варіанти відповідей

в/друге

де/далі

за/малі

на/зустріч

Запитання 18


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.

Прийменник виділено у словосполученні з тексту


варіанти відповідей

коло лісу

наче оновлюєшся

ніде не видно

що прилетіли

Запитання 19

Разом пишуться всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

мимо/волі, на/завжди, в/основному

на/весну, до/віку, с/підлоба

на/пам’ять, на/жаль, до/купи

о/півночі, на/двоє, на/перекір

що/найвище, до/вподоби, без/вісти

Запитання 20


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

У тексті окремо треба писати


варіанти відповідей

без/вісті

в/горі

до/долу

не/знає

Запитання 21


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Бувало, у найтемнішу ніч, коли темрява билась у вікна, як хвилі безмежного моря, під вікном несподівано закрутиться веремія, у шибках процвіте цілий рій синіх, сірих, карих очей. (2) Здається, що підпливали вони на чорних хвилях як черідка цікавих рибок до самотнього в морі темряви вогника у вікні. (З) Нашумлять, наговорять і знову в темряву одлинуть. (4) Випаде сніг - зіб'є бучу: їхати на санях; гуртом їдемо в сусіднє село до старого вчителя в гості. (5) Метелиця, гребні, а з нами мов мара якась весела починає загравати: вигукуємо, сміємося, співаємо, підскакуємо на кожному гребні й, хапаючись одне за одного, перекидаємося в сніг. (6) Дядько чухає голову: невпокійна це й клопітна справа - од села до села перевезти в хуртовину хуру реготу. (7) Навмисне ми ніколи не шукали собі веселощів, ми їх одкладали на далі, «на колись».

Прислівника НЕМАЄ в реченні


варіанти відповідей

сьомому

третьому

четвертому

шостому

Запитання 22


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!

Окремо в тексті треба писати


варіанти відповідей

в/гору

на/багато

не/далеко

у/далині

Запитання 23


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Щороку під кінець травня земля набирається сили і її живлющі соки до схочу напоюють зело. (2)Саме під цю пору на Поліссі починає густо цвісти азалія. (3)Її жовтий цвіт мовби велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску, освітлює найтемніші закутки лісових хащ. (4)Душа від того яскравого суцвіття наповнюється бадьорим настроєм, веселішає, усе довкола набирає особливої урочистості. (5)Великі з жовтим відблиском пелюстки густо вигойдуються на тендітних ниточках, бутончики нагадують підвішену догори парасолю.

Орфографічну помилку допущено в слові


варіанти відповідей

до схочу

довкола

догори

щороку

Запитання 24

Позначте рядок, у якому прислівники слід писати ЧЕРЕЗ ДЕФІС:

варіанти відповідей

більш/менш, раз/по/раз, будь/куди, десь/не/десь.

віч/на/віч, по/простому, сам/на/сам, хтозна/коли;

ледве/ледве, по/праву, по/друге, як/не/як;

на/гора, коли/не/коли, без кінця/краю, де/небудь;

пліч/о/пліч, з давніх/давен, день/у/день, по/латині;

Запитання 25

З дефісом треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

десь/то, як/раз, як/небудь, будь/коли

з/рештою, врешті/решт, хтозна/куди, вряди/годи

мало/помалу, віч/на/віч, десь/інколи, по/латині

по/двоє, по/друге, по/третє, по/сучасному

по/нашому, в/нічию, ледве/ледве, сяк/так

Запитання 26


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.

Орфографічну помилку допущено в слові


варіанти відповідей

в глибінь

непокоїться

нерозпізнана

угорі

Запитання 27


Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень) і виконайте завдання

(1) Які тут, на крутому схилі гори, зеленіли дерева! (2) Чия буйна фантазія позбирала їх із усіх-усюд до цього товариського гурту, й тепер вони створили мальовничу строкату сім’ю! (3) Простір між стовбурами, пронизаний світлом літнього сонця, без упину манив загадковим затишком. (4) Батько рано-вранці йшов від дерева до дерева й перед кожним зупинявся на коротку мить наче здибався зі знайомою людиною. (5) Цей сад на схилі гори творили не тільки розлогі яблуні, а й посаджені ще позаторік зовсім молоденькі яблуньки.

Орфографічну помилку допущено в слові


варіанти відповідей

без упину

позаторік

рано-вранці

усіх-усюд

Запитання 28

Позначте рядок, у якому всі прислівники пишуться разом:

варіанти відповідей

в/щерть, за/світла, на/виворіт, на/провесні

на/взнак, в/подовж, до/речі, що/духу

на/похваті, по/ночі, у/розтіч, на/жаль

од/віку, з/переляку, на/відріз, з/гарячу

с/підлоба, на/двоє, по/змозі, з/надвору

Запитання 29


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

до/долу

на/зустріч

на/силу

як/би

Запитання 30

Окремо треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

до/побачення, кінець/кінцем, на/щастя

неждано/негадано, раз/у/раз, рано/вранці

по/рідному, на/вприсядки, віч/на/віч

сам/на/сам, без/кінця/краю, на/прикінці

хтозна/звідки, усього/на/всього, до/пізна

Запитання 31

Іменником є виділене слово в реченні

варіанти відповідей

З усіх іспитів він отримав «добре».

Мені давно не було так добре й затишно.

У нього було добре, щире серце.

Яке добре гостювання було завжди в бабусі!

Запитання 32

Помилку в написанні прислівника допущено в рядку

варіанти відповідей

більш-менш, хтозна-коли, довкруги

видимо-невидимо, анічичирк, аби-де

зроду-віку, з давніх-давен, спрадавна

по-четверте, всього-на-всього, щосереди

як-не-як, в основному, по-чиновницьки

Запитання 33

Літеру і треба писати на місці пропуску в усіх словах у рядку

варіанти відповідей

віднин.., трич.., по-київськ..

двіч.., по-вовч.., опівноч..

навесн.., трох.., увечер..

по-латин.., пішк.., позаоч..

уповн.., нагор.., мимовол..

Запитання 34


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3). А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над (…), уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

по/зимовому

по/особливому

по/своєму

по/іншому

Запитання 35

Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

будь/що/будь, по/четверте, на/виплат

по/вашому, на/добраніч, якось/то

по/моєму, казна/куди, хоч/не/хоч

по/іспанськи, уряди/годи, по/одинці

рік/у/рік, урешті/решт, хтозна/коли

Запитання 36


Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

до/купи

на/гору

на/зустріч

на/пам’ять

Запитання 37


Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!

Окремо в тексті треба писати


варіанти відповідей

в/гору

на/багато

не/далеко

у/далині

Запитання 38

НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

варіанти відповідей

Для цього вони створюють не які-небуть примітивні інформаційні сайти, а справжні освітньо розважальні ресурси.

Отже, куди б ви не вирішили поїхати, мабудь, точно щось цікаве й корисне вже знатемете про обраний куточок світу.

Тут потенційному клієнтові можна як замовити квиток у якусь екзотичну місцевісць, так і чи мало довідатися про неї.

У ситуації супержорсткої конкуренції на ринку туристичні агенції намагаються ставати все дужче клієнтоорієнтованими.

Запитання 39

Разом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

без/вісти, по/перше, аби/куди

від/тепер, на/далі, що/вівторка

зі/споду, по/суті, по/тихеньку

по/волі, до/вподоби, на/вмання

Запитання 40

Разом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

без/упину, на/весні, від/тоді

в/літку, по/тихеньку, на/вічно

до/нині, за/надто, до/вподоби

на/чисто, з/ранку, в/основному

Запитання 41

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Вибір продуктів, технологія приготування страв та особливості споживання їх мають бути підпорядковані правилам здорового харчування.

Запорукою краси та здоров'я насамперед є збалансованний щоденний рацион та оптимальне фізичне навантаження.

Не зважаючи на розмаїття пропонованих практик здорового харчування, їх об'єднує принцип чіткого поділу продуктів на користні та шкідливі.

Основи правильного харчування та базові фізичні вправи сьогодні знає чи не кожен, хто має бажання почувати себе впевненно за будь яких обставин.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест