Морфологія

Сполучник

Додано: 6 травня 2023
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 8 разів
14 запитань
Запитання 1


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...Окремо в цьому тексті треба писати


варіанти відповідей

до/низу

про/те

що/миті

як/би

Запитання 2

Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Як/би дівчата не любили гомоніти, а мовчать.

Як/би знав я чари, що спиняють хмари.

Як/би не було важко, іди до своєї мети.

Як/би там не було, ми мали це перевірити.

Як/би хотілося мені щастя знайти у світі.

Запитання 3


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

до/долу

не/має

про/те

як/би

Запитання 4

У реченні «Викладач дуже зрадів, … почув самостійні судження студентів» може бути кожен з названих сполучників, окрім

варіанти відповідей

адже

бо

оскільки

тобто

тому що

Запитання 5


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Окремо в цьому тексті пишуться слова


варіанти відповідей

в/перше

від/тепер

на/певно

не/наче

Запитання 6


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) У моїй батьківщині на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.

Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

до/гори

на/світанні

по/тихеньку

що/б

Запитання 7

Сполучник умови вжито в реченні

варіанти відповідей

З’явились хмари, так що буде дощ.

Коли бажання добре, то й дорога легка.

На те коня кують, щоб не спотикався.

Принеси води, бо дуже хочу пити.

Хоч була пізня осінь, день стояв погожий.

Запитання 8


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.

Прийменник виділено у словосполученні з тексту


варіанти відповідей

коло лісу

наче оновлюєшся

ніде не видно

що прилетіли

Запитання 9

Позначте рядок, у якому в усіх словах виділене слово є сполучником і його слід писати РАЗОМ:

варіанти відповідей

То/ж сіль землі, то/ж сила молода ішла на смерть, на згубу неминучу.

Що/б улітку не вродило, те зимою не завадить.

І сказала мати: ”Як/би ти, сину, йшов в отаку погоду?”.

Чисте полуденне небо, і тихо-тихо, немов/би все заснуло.

Запитання 10

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор.

Як/би знали, не те б заспівали.

Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш.

Вибач мені за/те, що була неввічлива.

Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день.

Запитання 11

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

За/те, що жили ми в цей зоряний час, нам заздрити будуть нащадки.

Всяк лицар має з королем ходити у походи, за/те він матиме собі і ласку, й нагороди.

Ми вірші пишемо про/те, як стати біля дум на варті.

Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.

Я хочу жити так, що/б серце билось в такт з гарячим серцем рідного народу.

Запитання 12


Прочитайте текст і виконайте завдання

Київський Музей-квартира Павла Тичини відкриває завсідникам унікальні, нікому не/відомі шедеври живопису з приватної колекції геніального українського митця. (2) Тут також упорядковано неабиякі експонати: рукописи, картини, особисті речі, пов’язані з поетом, зокрема музичні інструменти. (3) Хранителі закладу кажуть, що як/би доля повернула автора «Сонячних кларнетів» у якесь інше русло, то він став би, можливо чудовим художником. (4) Життя ж вирішило інакше, то/ж ми маємо геніального поета, про/те живопис супроводжував письменника постійно. (5) У його квартирі на вулиці Терещенківській зібрані не тільки унікальні автографи та книжки, а й малюнки самого поета.

Окремо в тексті треба писати слово


варіанти відповідей

не/відомі

про/те

то/ж

як/би

Запитання 13


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

до/долу

на/зустріч

на/силу

як/би

Запитання 14

Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Про/те , що сьогодні свято, ми дізналися випадково.

Як/би ви прокинулися раніше, то не запізнилися б.

Як/би мені хотілося, щоб літо ніколи не закінчувалося!

Поміркуйте про/те , що порадити своїм друзям.

Станьте за/те дерево, у якого розкішна крона.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест