Морфологія

Прийменник

Додано: 6 травня 2023
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 31 раз
37 запитань
Запитання 1


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...Окремо в цьому тексті треба писати


варіанти відповідей

до/низу

про/те

що/миті

як/би

Запитання 2

Утворіть граматично правильні словосполучення.


Перший стовпчик:

1) згідно

2) відповідно

3) керуючись

4) усупереч


Другий стовпчик:

А) наказам

Б) наказами

В) наказів

Г) до наказів

Д) з наказами

варіанти відповідей

1-а,2-б,3-д,4-г

1-б,2-а,3-г,4-д

1-д,2-г,3-б,4-а

1-д,2-г,3-б,4-в

Запитання 3

Прийменник помилково вжито в реченні

варіанти відповідей

Гол забили через помилку центрального захисника.

Забудову здійснено згідно з ухвалою міської ради.

Завдяки бурі зруйновано багато автомобільних доріг.

Літня екзаменаційна сесія триває аж до липня.

Запитання 4


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

до/долу

не/має

про/те

як/би

Запитання 5


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам’яною горою до самісінького ліска. (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому — завжди холодна й різка джерельна водиця. (3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було […] видно з/верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював. (5) Аж ген від отого лісочка, що не/виразно синів удалині, і до високого пагорба був його луг.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

в/низ

з/верху

на/весні

не/виразно

Запитання 6

Правильно вжито прийменник у варіанті

варіанти відповідей

виконувати по зразку

вишивати по шовку

лекція по історії

проживати по адресі

їхати по виклику

Запитання 7

Неправильно утворено форму слова у варіанті

варіанти відповідей

виголосить промову

вісім десятих кілограма

задля спільної вигоди

їздити по понеділкам

Запитання 8

Неправильно вжито прийменник у реченні

варіанти відповідей

Один з енергоблоків електростанції зупинили на вимогу екологів.

Пожежа спалахнула через недотримання елементарних норм безпеки.

У нашій школі вже кілька років поспіль працює дебатний клуб.

Уважно прочитайте інформацію про розмір ввізного мита.

Школярі знову мають вимушені канікули із-за лютих морозів.

Запитання 9


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].

Окремо в тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

з/верху

на/зустріч

по/моєму

у/середині

Запитання 10


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Окремо в цьому тексті пишуться слова


варіанти відповідей

в/перше

від/тепер

на/певно

не/наче

Запитання 11


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.

Окремо в тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

від/нині

від/того

не/звідану

не/ймовірну

Запитання 12

Неправильно вжито прийменник у реченні

варіанти відповідей

Один з енергоблоків електростанції зупинили на вимогу екологів.

Пожежа спалахнула через недотримання елементарних норм безпеки.

У нашій школі вже кілька років поспіль працює дебатний клуб.

Уважно прочитайте інформацію про розмір ввізного мита.

Школярі знову мають вимушені канікули із-за лютих морозів.

Запитання 13


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) У моїй батьківщині на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.

Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

до/гори

на/світанні

по/тихеньку

що/б

Запитання 14


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Ще над/вечір землю оповив холодний туман. (2) Значить, чекай на ніч морозну. (3) І ранній завчасний морозенко таки добре [...] протягом ночі: настелив трави, побілив памороззю засохлі дерева. (4) У/ранці листя без/упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками до/гори наче все ще просило хоч краплиночку тепла. (5) Не було ні вітру, ні жодного поруху. (6) А листя падало й падало, зривалося з верховіття. (7) Здавалося, що проливається чорно-зелений сумний водограй.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

без/упину

до/гори

над/вечір

у/ранці

Запитання 15

Прочитайте речення.

Фігуристка, [...] хворобу, блискуче виконала складний стрибок.

Замість пропуску можуть стояти всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

забувши про

не дивлячись на

незважаючи на

подолавши

попри

Запитання 16

Неправильно утворено форму слова у варіанті

варіанти відповідей

згідно з постановою

морських узбережжів

на твоєму моніторі

хочуть навчатися

Запитання 17


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Гордий птах змахнув крильми і злетів на/зустріч новим пригодам. (2) Він уважно приглядався до всього, що було внизу. (3) Птах мав (…) зір і добре бачив, як люди збивалися з ніг, поралися по городах, згрібаючи на купи сухе картоплиння та спалюючи його разом із зів’ялим листям. (4) Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все не/баченою досі прозоро-блакитною аквареллю. (5) А небо, навпаки, залишалося високим і чистим, і в тій височині розкошланими клаптями вати плавали не/великі хмарки.

Окремо в тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

до/гори

на/зустріч

не/баченою

не/великі

Запитання 18

Неправильно вжито прийменник у рядку

варіанти відповідей

зупинився за два кроки — зупинився у двох кроках

повернуся через місяць — повернуся за місяць

посидь поруч зі мною — посидь поряд зі мною

ростуть біля берега — ростуть при березі

схопився до схід сонця — схопився перед сходом сонця

Запитання 19


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.

Окремо в цьому тексті пишуться слова


варіанти відповідей

в/друге

де/далі

за/малі

на/зустріч

Запитання 20


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.

Прийменник виділено у словосполученні з тексту


варіанти відповідей

коло лісу

наче оновлюєшся

ніде не видно

що прилетіли

Запитання 21

Неправильно вжито прийменник у словосполученні

варіанти відповідей

вишивати по шовку

відповідати по черзі

зайти по неуважності

зустрітися по обіді

Запитання 22


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

У тексті окремо треба писати


варіанти відповідей

без/вісті

в/горі

до/долу

не/знає

Запитання 23

Редагування потребує одна із синонімічних сполук у рядку

варіанти відповідей

дотепер не з’ясовано/досі не з’ясовано

згадати між іншим/принагідно згадати

знайти без зволікань/знайти негайно

насамперед знати/передусім знати

упродовж місяця/на протязі місяця

Запитання 24

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор.

Як/би знали, не те б заспівали.

Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш.

Вибач мені за/те, що була неввічлива.

Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день.

Запитання 25


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.

Орфографічну помилку допущено в слові


варіанти відповідей

в глибінь

непокоїться

нерозпізнана

угорі

Запитання 26

НЕПРАВИЛЬНИМ є запропонований у дужках варіант рядка

варіанти відповідей

багатий кам'яним вугіллям (багатий на кам'яне вугілля)

берегти на всякий випадок (берегти про всяк випадок)

відповідно до Конституції (за Конституцією)

на вимогу прокуратури (по вимозі прокуратури)

розумітися в оподаткуванні (розумітися на оподаткуванні)

Запитання 27

Позначте рядок, у якому виділене слово є прийменником:

варіанти відповідей

Аж ось нарешті і коханий край, знайоме поле, озеро і гай (М. Луків).

Ох, тривого, дика тривого, не шаленій і серця не край... (М. Сингаївський).

Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну, тополю збудить трактор край села (В. Стус).

Сини землі тепер повстали за неозорий край свій, за степи (І. Ірлявський).

Україна – Вкраїна – країна – так віддавна край рідний звуть (О. Різниченко).

Запитання 28

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

За/те, що жили ми в цей зоряний час, нам заздрити будуть нащадки.

Всяк лицар має з королем ходити у походи, за/те він матиме собі і ласку, й нагороди.

Ми вірші пишемо про/те, як стати біля дум на варті.

Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.

Я хочу жити так, що/б серце билось в такт з гарячим серцем рідного народу.

Запитання 29

Запропонована в дужках конструкція є НЕПРАВИЛЬНОЮ в рядку

варіанти відповідей

берегти на всякий випадок (берегти про всякий випадок)

з початку експерименту (від початку експерименту)

за місцем перебування (по місцю перебування)

заходи щодо поліпшення (заходи для поліпшення)

усупереч постанові (незважаючи на постанову)

Запитання 30

Помилково вжито прийменник у рядку

варіанти відповідей

беручкий до науки

заздрити із-за успіхів

майстер з ремонту

хворіти на бронхіт

Запитання 31


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

до/долу

на/зустріч

на/силу

як/би

Запитання 32

Правильно вжито прийменник у всіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

близько п'ятої години, близько двох тонн

виконати за наказом, за всіма правилами

ласий до меду, беручкий до науки

модне пальто по коліна, по останній моді

тричі на місяць, на знак нашої дружби

Запитання 33

Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова.

Керівника туристичного гуртка Олексія … повідомили про те, що за півтора … занять група учнів … орієнтуватися …

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Пономаренка, місяця, навчилась, за зірками

Пономаренка, місяця, навчились, по зіркам

Пономаренка, місяці, навчились, по зіркам

Пономаренко, місяця, навчились, за зірками

Пономаренко, місяці, навчилась, по зірках

Запитання 34

Правильно вжито прийменник у реченні

варіанти відповідей

Зараз перспективно працювати в галузі біотехнологій.

Моя сестра охоче дала мені свій конспект по математиці.

При вашій допомозі ми добре підготуємо презентацію.

Скоро відбудеться чемпіонат по спортивній гімнастиці.

Я дуже хвилююся про мого молодшого брата Назара.

Запитання 35

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

__________ Чарльза Дарвіна, головною рушійною силою еволюції є __________ добір.

варіанти відповідей

За теорією, природний

Відповідно теорії, природній

Згідно теорії, природний

По теорії, природній

У відповідності до теорії, природній

Запитання 36

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Вибір продуктів, технологія приготування страв та особливості споживання їх мають бути підпорядковані правилам здорового харчування.

Запорукою краси та здоров'я насамперед є збалансованний щоденний рацион та оптимальне фізичне навантаження.

Не зважаючи на розмаїття пропонованих практик здорового харчування, їх об'єднує принцип чіткого поділу продуктів на користні та шкідливі.

Основи правильного харчування та базові фізичні вправи сьогодні знає чи не кожен, хто має бажання почувати себе впевненно за будь яких обставин.

Запитання 37

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

__________, близько __________ відсотків персоналу нашої установи виконують до __________ відсотків усієї роботи.

варіанти відповідей

За моїми спостереженнями, двадцяти, вісімдесяти

Згідно моїм спостереженням, двадцятьох, вісьмидесятьох

Згідно моїх спостережень, двадцяти, восьмидесяти

По моїм спостереженням, двадцять, вісімдесят

По моїх спостереженнях, двадцятьох, вісьмохдесятьох

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест