Морфологія

Частка

Додано: 6 травня 2023
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 14 разів
17 запитань
Запитання 1

Правильно написано всі займенники в рядку

варіанти відповідей

будь-хто, якийсь, ніякий, хто-зна-що

будь-що, якийсь, аби-хто, що-небудь

дехто, ніякий, скільки-небудь, абищо

нічий, хто-небудь, де-який, будь-чий

ніщо, будь-який, де-котрий, ніскільки

Запитання 2

Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

в/тричі, колись/то, хтозна/куди

віч/на/віч, по/домашньому, будь/де

де/не/де, в/цілому, по/четверте

до/речі, без/кінця/краю, далеко/таки

по/людськи, як/небудь, як/найбільше

Запитання 3


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам’яною горою до самісінького ліска. (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому — завжди холодна й різка джерельна водиця. (3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було […] видно з/верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював. (5) Аж ген від отого лісочка, що не/виразно синів удалині, і до високого пагорба був його луг.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

в/низ

з/верху

на/весні

не/виразно

Запитання 4


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Окремо в цьому тексті пишуться слова


варіанти відповідей

в/перше

від/тепер

на/певно

не/наче

Запитання 5


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) У моїй батьківщині на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.

Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

до/гори

на/світанні

по/тихеньку

що/б

Запитання 6


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Гордий птах змахнув крильми і злетів на/зустріч новим пригодам. (2) Він уважно приглядався до всього, що було внизу. (3) Птах мав (…) зір і добре бачив, як люди збивалися з ніг, поралися по городах, згрібаючи на купи сухе картоплиння та спалюючи його разом із зів’ялим листям. (4) Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все не/баченою досі прозоро-блакитною аквареллю. (5) А небо, навпаки, залишалося високим і чистим, і в тій височині розкошланими клаптями вати плавали не/великі хмарки.

Окремо в тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

до/гори

на/зустріч

не/баченою

не/великі

Запитання 7


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.

Прийменник виділено у словосполученні з тексту


варіанти відповідей

коло лісу

наче оновлюєшся

ніде не видно

що прилетіли

Запитання 8

Виділене слово НЕ є часткою в реченні

варіанти відповідей

Тільки в праці відчуваєш себе окриленим, необхідним людям.

Хай завжди сіється добро на полі людського життя.

Як хочеться почути ще хоч раз ніжну українську пісню.

Дерева і трави наче світилися наскрізь.

Не знаю, чи доведеться мені ще раз побувати в Києві.

Запитання 9

Позначте рядок, у якому в усіх словах виділене слово є сполучником і його слід писати РАЗОМ:

варіанти відповідей

То/ж сіль землі, то/ж сила молода ішла на смерть, на згубу неминучу.

Що/б улітку не вродило, те зимою не завадить.

І сказала мати: ”Як/би ти, сину, йшов в отаку погоду?”.

Чисте полуденне небо, і тихо-тихо, немов/би все заснуло.

Запитання 10

Немає частки в рядку

варіанти відповідей

навряд чи це можливо

нехай кожен наведе приклад

синіти, наче море

тільки не змушувати

Запитання 11

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор.

Як/би знали, не те б заспівали.

Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш.

Вибач мені за/те, що була неввічлива.

Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день.

Запитання 12

Позначте рядок, у якому всі словосполучення містять частки:

варіанти відповідей

зроби саме так, невже це важко, згідно з домовленістю

озирайся не озирайся; це ж мій друг; сказав би комусь

то джерело знань; ось чого захотів; довідався про новини

хай буде так; ошелешений і розгублений; дізнатися не від товариша

хотів би сказати; нехай не гнівається; розмова з людьми

Запитання 13

Частку вжито в рядку

варіанти відповідей

Із-за лісу, з-за туману, місяць випливає.

Найкраща пора у людини - кохання.

Ніколи мені не забути красу незвичайну.

Садочки зацвіли, неначе полотном укриті.

Запитання 14

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

За/те, що жили ми в цей зоряний час, нам заздрити будуть нащадки.

Всяк лицар має з королем ходити у походи, за/те він матиме собі і ласку, й нагороди.

Ми вірші пишемо про/те, як стати біля дум на варті.

Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.

Я хочу жити так, що/б серце билось в такт з гарячим серцем рідного народу.

Запитання 15


Прочитайте текст і виконайте завдання

Київський Музей-квартира Павла Тичини відкриває завсідникам унікальні, нікому не/відомі шедеври живопису з приватної колекції геніального українського митця. (2) Тут також упорядковано неабиякі експонати: рукописи, картини, особисті речі, пов’язані з поетом, зокрема музичні інструменти. (3) Хранителі закладу кажуть, що як/би доля повернула автора «Сонячних кларнетів» у якесь інше русло, то він став би, можливо чудовим художником. (4) Життя ж вирішило інакше, то/ж ми маємо геніального поета, про/те живопис супроводжував письменника постійно. (5) У його квартирі на вулиці Терещенківській зібрані не тільки унікальні автографи та книжки, а й малюнки самого поета.

Окремо в тексті треба писати слово


варіанти відповідей

не/відомі

про/те

то/ж

як/би

Запитання 16


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

до/долу

на/зустріч

на/силу

як/би

Запитання 17


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.

Разом у тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

не/відомий

не/давніх

не/збайдужілих

не/перевершені

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест