Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова.Пряма мова діалог

Додано: 27 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 598 разів
12 запитань
Запитання 1

Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Поки живий я хочу справді жити.

Видно шляхи полтавськії і славну Полтаву.

Видно було вже пізно бо ніде по хатах уже не світилося.

Здається вічністю маленька мить перед якою навіть смерть безсила.

Запитання 2

У якому реченні немає вставних слів? (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

Не раз бувало гірко нене.

Пан здавалося був ладен з’їсти Миколу очима.

От бувало слухаю на відстані.

Працювать працювать безумовно!

Запитання 3

2. Після однорідних членів треба поставити тире в реченні (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

А. Куди не повернешся скрізь земля і згори і знизу і праворуч і ліворуч.


Б. Ми садили ліс у полі і дубочки і тополі і осику і ліщину і червону горобину.


В. Дерева трави квіти усе жило в очікуванні весняних сонячних дотиків.


Г. І заспівало все у цім краю Карпатські гори ріки і смереки.

Запитання 4

Указати речення, в якому перед однорідними членами треба поставити двокрапку (розділові знаки пропущено).




варіанти відповідей

А. Бачу, що всі кругом сміються і Людмила Василівна і режисер і оператор.


Б. Сонце ліси поля води повітря все це святиня, яку маємо берегти..


В. Люблю твій шум і шепіт серед поля і серцем чую силу наливну.


Г. Ні спека дня ні бурі ні морози ніщо не вб'є любов мою живу.

Запитання 5

Позначте речення, у якому між однорідними членами потрібно поставити кому:


варіанти відповідей

З добра й любові приходить щастя (А. Мойсеєнко).

Працею людина сильна і красива (О. Гончар).

Шукаю вже не щастя а поради (В. Грінчак).

Ми маємо право на сум і любов. (В. Симоненко).

Запитання 6

Дайте характеристику речення (оберіть усі правильні відповіді).Тоненький струмок диму поволі піднявся над сторожкою, понад віттям дерев і послався над ними прозорою хмаркою.

варіанти відповідей

РОЗПОВІДНЕ

ПИТАЛЬНЕ

НЕОКЛИЧНЕ

ОКЛИЧНЕ

ПРОСТЕ 

СКЛАДНЕ

Запитання 7

У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!

варіанти відповідей

«П, - а , - П».

  «П, - а : - П».

 «П, - а , - п».

 «П! – а: - П».

Запитання 8

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».

Запитання 9

Виберіть речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови .

варіанти відповідей

 Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.


  Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.



  Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.

 

  Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.

Запитання 10

Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.

Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть.

Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?

Запитання 11

Дослівний уривок з тексту, що використовують в іншому тексті для підтвердження чи пояснення якоїсь думки, - це...

варіанти відповідей

А діалог

Б полілог

В цитата

Г пряма мова

Д непряма мова

Запитання 12

У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку:

варіанти відповідей

А. Жінка поцікавилася, чого він мовчить.

Б. Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.

В. Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша і я корюся.

Г. Гетьман заперечив головою, що не хоче.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест