Прочитайте текст.
(1) Кожної весни наші лелеки виводили маленьких пташат. (2) О, тоді вже старі лелеки не гуляли. (3) Так і снували з подвір'я на болото, а з болта на подвір'я, носили їжу. (4) Непомітно лелчата спиналися на довгі червні ноги, махали крилами, намагалися злетіти вгору. (5) А потім одного ранку вони з голосним клекотом покиали гніздо, кружляли високо-високо в небі (за Ю. Збанацьким).
Односкладним у тексті є речення.
Визначте вид односкладного речення Рання повноводна весна.
Односкладним є речення в рядку
Визначте вид односкладного речення А від городу потягнуло кропом
Визначте вид односкладного речення Без трудів не їстимеш пирогів
Визначте вид односкладного речення Пливемо назустріч сонцю
Називне речення є в рядку
Узагальнено-особове речення в рядку
В якому неповному реченні треба поставити тире:
Установіть відповідність між односкладними простими реченнями і їх типами.
1 узагальнено-особове
2 неозначено-особове
3 означено-особове
А Сьогодні пишуть диктант. (М. Стельмах)
Б Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О. Довженко)
В Бережіть час — його за гроші не купиш. (Нар. творч)
Г Пливу човником… (О. Копиленко)
Тире на місці пропущеного члена вжито в неповному реченні в рядку
Даремно ходиш стежкою крутою, шукаючи загублених слідів (Б. Лепкий)
Речення
Знайомство зі столицею України [...] від Софіївського собору
буде односкладним означено-особовим, якщо на місці пропуску вжити присудок
Охарактеризуйте речення:
"Козацька школа, крита очеретом"(Ліна Костенко)
Укажіть односкладні речення одного виду
Знайдіть рядок, у якому правильне твердження
Укажіть, на які групи поділяються односкладні речення:
Позначити неправильне твердження.
Односкладними є речення під номерами...
(1)Пізня осінь.(2) Вечоріє. (3)Сонце торкається чорного небосхилу. (4)Гори і долини огортає чорна мла. (5)В степу тихо, тихо. (6)Зачаровані красою рідної природи, стоїмо на високій могилі. (7)Дихається вільно і легко.
(8)Краса, простір, воля. (9)Перед нами розкинулись села, на видноколі – ліс.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома