Основні типи СПР з підрядним обставинним.Безсполучникове складне речення

Додано: 20 березня
Предмет: Українська мова, 9 клас
16 запитань
Запитання 1

Три граматичні основи має речення

варіанти відповідей

Усе зраділо, стрічаючи день; і день зрадів, розцвітаючи, ясний , теплий, погожий (П.Мирний).

І сходило сонце, і місяць вставав, і гуси кричали на фоні заграв (Л.Костенко).

Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів (Т.Шевченко).

На панщині пшеницю жала,втомилася ; не спочивать пішла в снопи, пошкандибала Івана сина годувать (Т.Шевченко).

Запитання 2

Знайдіть складнопідрядне речення, частини якого з’єднані сполучним словом.


варіанти відповідей

Для нас тоді був цілий світ, як вимріяна казка.

Займаю саме те місце, яке мені визначила доля, й не прагну кращого.

Малі дерева схожі на дорослих, як діти на своїх батьків.

Розкажи, як за горою сонечко сідає.

Запитання 3

Складнопідрядні речення з обставинними підрядними частинами відповідають на питання ........

варіанти відповідей

як? де? куди? звідки?

який? котрий?

Запитання 4

У складнопідрядному реченні сполучні слова ....... членами речення.

варіанти відповідей

не можуть бути

можуть бути

Запитання 5

Складнопідрядні речення з обставинними підрядними частинами відповідають на питання ........

варіанти відповідей

як? де? куди? звідки?

який? котрий?

Запитання 6

Між частинами складнопідрядного речення ......... "уявно" поставити крапку.

варіанти відповідей

можна

не можна

Запитання 7

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Хмара грізно суне за Бориспіль темна тиша опада в лиман.

Здається чую лопають каштани жовто-зелену викидають брось.

Править хтось малим човенцем в'ється стежечка злотиста.

Не русалонька блукає то дівчина ходить.

Запитання 8

Вкажіть безсполучникове складне речення

варіанти відповідей

Посріблені ліси окуталися тінню, а небосхил горить і віти золотить.

Я Нептуну півкопи грошей в руку суну, аби на морі шторм утих.

На подвір'ї, в саду, на городі - усе тяглося до сонця і раділо йому.

На білу гречку впали роси, веселі бджоли одгули.

Запитання 9

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити тире в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Дощ упав на жито будем краще жити.

І причувається десь пісня за горою лине.

Волосся вигоріло ходив без шапки довго.

Самотність як обірвана струна вона ніколи не буває в парі.

Запитання 10

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити кому в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Торгуй правдою більше бариша буде.

Як зараз бачу ген горить мій степ.

Малі озера блискають незлісно колише хмара втомлені громи.

У душі хлопець непокоївся весна видалася засушливою.

Запитання 11

Безсполучниковим складним з однорідними (незалежними) частинами є речення

варіанти відповідей

Сталось диво: камінець засіяв (В. Самійленко).

На поле синєє вечірній впав туман, над річкою пливуть його мінливі хвилі

У такі ночі довго хвилюється серце косаря: йому згадується літо

Дай серцю волю — заведе в неволю (Нар. творчість).

Запитання 12

Безсполучниковим складним з неоднорідними (залежними) частинами є речення


варіанти відповідей

Навколо буяв степ, співали жайворонки, цвіли рожеві грамофончики природної березки (М. Чабанівський).

Прощання перейде колись у картини мої, розлука зів’є собі гніздо в моєму серці (О. Довженко).

Я знаю: кожній дитині потрібна ласкава увага батьків (В. Сухомлинський).

У глибині лісу стукав дятел, пищали синиці (О. Десняк).

Запитання 13

Складається з трьох простих частин безсполучникове складне речення


варіанти відповідей

Сашко навшпиньках зайшов у свою кімнату, хутко ліг, заплющив очі: у синьому океані біля його хати повз грушу пропливали білі айсберги (М. Вінграновський).

Глибоке зоряне небо; місяць-князь високо стоїть на ясній оболоні й блідне перед наступаючим ранком; східний край неба вже побілів і пройнявся рожевим серпанком (М. Старицький).

Облітають квіти, обриває вітер пелюстки печальні в синій тишині (В. Сосюра).

Блакить мою душу обвіяла, душа моя сонця намріяла, душа причастилася крутості трав — добридень я світу сказав (П. Тичина).

Запитання 14

Визначте, будові якого з речень відповідає така схема:

[ ],[ ],[ ],[ ].


варіанти відповідей

В неї запаморочилась голова; вона крикнула і трохи не впала на місці (І. Нечуй-Левицький).

Варвара заворушила пальцями, повернула очима; на їй убрання замаяло (І. Нечуй-Левицький).

У степу було тихо: блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина (Гр. Тютюнник).

Брязкали сталевими тарелями вагонні буфети, перегукувалися дударі-стрілочники, сюрчали у свої сюрчки й вимахували ліхтарями зчіплювачі вагонів, видзвонювали молоточками по колесах обходчики поїздів... (Гр. Тютюнник).


Запитання 15

Крапку з комою треба поставити між частинами у реченні ( розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

З тихим плескотом на берег рине хвилечка перлиста править хтось малим човенцем (Леся Українка).

Защебетав соловейко пішла луна гаєм. (Т. Шевченко)

В час гарячий полудневий виглядаю у віконце ясне море ясні хмарки ясне небо ясне сонце. (Леся Українка)

Шумить Дніпро чорніють кручі в граніт холодний б'є прибій (В. Сосюра).

Запитання 16

Визначте речення, якого стосується подана синтаксична характеристика.

Складне безсполучникове речення, складається із двох простих, що виражають причиново-наслідковий зв’язок.


варіанти відповідей

Климко розворушив палицею багаття — з нього викотилися дві чорні, як вугілля, картоплини (Гр. Тютюнник).

Одразу ж за вибалком на пагорбі починалося якесь містечко: чепурні, вистелені бруківкою вулиці, білі будиночки в невеличких пожовклих садках, далі — грибок водокачки, клубчасті дими понад нею; тоненько, коротко свиснув паровоз-«кукушка»... (Гр. Тютюнник).

Над яром стояла чорна ніч, тільки багаття на березі осявало траву й пісок червоною загравою (І. Білик).

Богдан зайшов, мати встала з лави й незвично клопітливою ходою подалася геть (І. Білик).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест