Підсумкова контрольна робота

Додано: 4 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 100 разів
12 запитань
Запитання 1

Складними називаються речення: 

варіанти відповідей

ускладнені різними синтаксичними конструкціями;

поширені другорядними членами речення, передають додаткові повідомлення, роблять побіжні зауваження;


з кількома групами другорядних членів речення, залежних від складної  граматичної основи.

утворені з двох чи кількох простих речень, об'єднаних у одне ціле за змістом та інтонацією

Запитання 2

Яке з речень побудоване за схемою: «П, - а, - п»?

варіанти відповідей

І звелів одвітовати по-запорозьки: «Козак з Лугу», бо запорожці здоровкались мов хиже птаство на степу;


«Ну звичайно, - думаєш собі, - старалась, старалась людина, співала, а цей дивак нічого й не бачив»;

«Шептала візьмеш, - сказав конюх хлопчикові. – Тільки зачекай, напою»

Тоді Славко скаже йому: «А я маю ще більшу гризоту» - та й признається в усьому.

Запитання 3

Правильно поставлено розділові знаки в реченні:

варіанти відповідей

 «Та не гавкай хоч ти мені. Чого б ото я гавкав - жалівся дід;

Тоді громада загула прелюто: - «Вона ж свій злочин визнала прилюдно!»;

«Це я, ваш Пірат, впізнаєте? - гавкав він крізь сльози, – О, який я щасливий»;

Як ударив вдруге – вона й попросилась: «Не рубай, коханий, бо я твоя мила».

Запитання 4

Складносурядним реченням, у якому частини пов’язані єднальним    сполучником, є речення:

варіанти відповідей

Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої  ріллі, і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну (С. Добровольський).

Чи то солов’ї щебетали, чи капали роси з туманів, чи трави співали квіткам? (Олександр Олесь).

Черемха клубочилась піною цвіту, а бузина ловила те пахуче шумовиння, піднісши вгору білі долоні (О. Донченко).

Від Київської доби до сьогодні ікон майже не збереглося, але й кілька вцілілих свідчать про самодостатність київської іконописної школи.

Запитання 5

Визначити складнопідрядне означальне речення

варіанти відповідей

Не хочу я, щоб знов пекла мене війна в журбі (Гр. Тютюнник)

Я їду туди, де мене чекає вільний степ (Микола Хвильовий).

І дощ до ранку буде шепотіти святі слова, які я промовчу

Коли козак іде, земля гуде (Нар. творчість).

Запитання 6

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:


варіанти відповідей

«З тобою мова буде потім, - сказав Іван. – а я служу революції»;


Запала тиша, як у страшному сні, Горбань сказав: «Причому тут пісні?»;


«Хтось нетутешній, - бурчав крізь зуби. – Іч, іроди! Двоє, видать, були. Не тайгові – тайгові не порушать закону»;

Вже як ішли в поле, сусід казав хлопцеві: «Перебрався б ти до нас!».

Запитання 7

 Складним із різними видами зв’язку є речення:

варіанти відповідей

Рушники , які часто розвішували над вікнами і дверима ,мали оберігати

оселю від усього нечистого ,що могло до неї потрапити.

Липневий день догоряє десь за сутінками густих височенних дубів

і лип ,палахкотить на золотих банях і сяйно-білих стінах верхівки собору ,

що вигнався стрімко в небо.

Тільки крота не видно було: він кидався глибоко в норі з поверха на поверх

свого житла і не тямив , що воно там коїться на горі.

Місяць на небі ,зіроньки сяють, тихо по морю човен пливе.

Запитання 8

Складним із сурядним і підрядним зв’язком є речення :  

варіанти відповідей

Зненацька за одну ніч упав сніг , і тепер кущі лежали під холодним

небом якісь мовби затишнілі , вирізьблювалося на сніговій блідості

кожне дерево ,яскріли під сонцем широкі галявини.

Саме тоді викінчено Софію Київську , і собор стояв рожевим дивом посеред білих снігів , а невидимий християнський Бог ждав , щоб його намалювали на стінах ,упевнений у своїй незамінимості

Нове свято радувало вже тим , що зеленіли дерева ,що весело щебетали пташки.

Хоч тільки середина липня , але горобина починала червоніти .

Запитання 9

Речення « Там , де став явір понад плаями ,знову я чую відлуння пісень : одна верба співає ночами, а друга верба співає удень» є  

варіанти відповідей

із сурядним і підрядним зв’язком ;

із сурядним і безсполучниковим зв’язком ;

із підрядним і безсполучниковим зв’язком ;

із сурядним , підрядним і безсполучниковим ;

Запитання 10

Реченню  «Сніг у полі побілішав ,тепер проміння не тоне в гострій  млі ,що насичувала повітря , не гасне у розстелених під ногами полотнах ,що зараз нагадують молочні дзеркала й відображаються у високості …» відповідає схема :

варіанти відповідей

[ ] , [ ] , (  ) , [  ] , (  ). 

[  ], [   ] , (     ) , (     ).

[  ] , (  ) , (   ) .

[   ], [ , (   ) , ]  , (  ).  

Запитання 11

Пунктуаційну помилку допущено в реченні :

варіанти відповідей

Коли є і звичаї , і традиції , і пісні , то приймаєш їх як щось цілком природне , а , коли це зникає , то починаєш докопуватися до причин зникнення того , що раніше тобі здавалося незникненним

Мати вірила :земля усе знає ,що говорить чи думає чоловік ; на самоті вона тихенько розмовляла з нею ,довіряючи свої радощі ,болі й просячи , щоб вона родила на долю всякого - і роботящого, і ледачого .

Я чекав тебе з хмари рожево-ніжної ,із ранкових туманів ,з небесних октав, коли думи збігалися з мли бездоріжньої і незвіданий смуток за душу смоктав .

Дивись - де сонце умивалось ,там стільки крапель золотих кульбабиних

в траві зосталось , що й небо мружиться від них 

Запитання 12

Речення «Я відриваю голову від землі , а біля мене аж перехитується од сміху Люба , у її руці погойдується чимось напакована торбина, і дівчина кладе її на те саме місце , до якого тиснулось моє вухо, яке вловлювало найменші звуки природи.. .» складається з :

варіанти відповідей

трьох частин ;

чотирьох частин ;

п’яти частин ;

шести частин .

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест