Прочитайте текст.
(1) Дитячі та дівочі літа Анни проходили в Києві – величному та прекрасному місті. (2) Зростала вона в такій культурній атмосфері, що істотно відрізнялася від середньовічних європейських звичаїв, і це не могло не позначитися на її вихованні та світогляді.(3) Князівна здобула початкову освіту, навчаючись у приватних учителів.(4) Вона вивчила з ними багато предметів, а саме: грамоту, історію, іноземні мови, початок арифметичних знань, малювання, а також правила етикету.(5) Анна була надзвичайно освіченою дівчиною – і в ті часи з нею в цьому не могла суперничати жодна князівна чи королівна.
1. Речення, ускладнене дієприслівниковим зворотом
Прочитайте текст.
(1) Дитячі та дівочі літа Анни проходили в Києві – величному та прекрасному місті. (2) Зростала вона в такій культурній атмосфері, що істотно відрізнялася від середньовічних європейських звичаїв, і це не могло не позначитися на її вихованні та світогляді.(3) Князівна здобула початкову освіту, навчаючись у приватних учителів.(4) Вона вивчила з ними багато предметів, а саме: грамоту, історію, іноземні мови, початок арифметичних знань, малювання, а також правила етикету.(5) Анна була надзвичайно освіченою дівчиною – і в ті часи з нею в цьому не могла суперничати жодна князівна чи королівна.
2. Речення, ускладнене однорідними членами речення
Прочитайте текст.
(1) Дивен Дніпро і теплої літньої ночі, коли все засинає: і людина, і звір, і птах. (2) І лише Бог величаво озирає небо й землю та стрясає ризою. (3)А з неї падають зорі.(4) Вони горять і сяють над світом, і геть усі разом відбиваються в Дніпрі.
(5) Чорний ліс, унизаний сонними воронами, і з давніх-давен розламані гори, нависнувши грізно, намагаються закрити ріку хоч довгою тінню своєю. (6) Марно! (7) Немає нічого у світі, що могло б закрити Дніпро!
3.Складним є речення.
Прочитайте текст.
(1) Дивен Дніпро і теплої літньої ночі, коли все засинає і людина, і звір, і птах. (2) І лише Бог величаво озирає небо й землю та стрясає ризою. (3)А з неї падають зорі.(4) Вони горять і сяють над світом, і геть усі разом відбиваються в Дніпрі.
(5) Чорний ліс, унизаний сонними воронами, і з давніх-давен розламані гори, нависнувши грізно, намагаються закрити ріку хоч довгою тінню своєю. (6) Марно! (7) Немає нічого у світі, що могло б закрити Дніпро!
4. Пунктуаційну помилку допущено в речення.
Прочитайте речення.
Зеленочубі ліси припали разом із квітами до вод і, схилившись, дивляться в них і не надивляться, і не намилуються собою, і посміхаються своєму відображенню, і вітають його, киваючи гіллям.
5. Укажіть ,чим ускладнено речення.
6. Тире між підметом і присудком ужито в реченні.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома