9 клас.Повторення вивченого матеріалу. Однорідні члени речення Орфографічна норма. Граматична норма.

Додано: 16 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 170 разів
12 запитань
Запитання 1

Речення, в якому правильно розставлені розділові знаки при однорідних членах речення:

варіанти відповідей

Наближення зими у всьому серце чує – і в шелесті листів, і в вітрі, і в стежках (В.Сосюра).


Ні розвага, ні просьба, ні грізьба: ніщо не помагало (М.Коцюбинський).


Усе навколо: дерева, птахи, люди – сповнені весняної, пружної, нестримної сили (В.Собко).


 Велика, грізна тиша висить над степом над залитою сонцем висотою (О.Гончар).

Запитання 2

Речення, що містить кілька рядів однорідних членів речення:


варіанти відповідей

Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожира тіні на землі, заганя їх під дерева, кущі, у гущину (М.Коцюбинський).


Село зашуміло, заметушилося, як велике муравлисько (М.Ірчан).


3 нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи

сіятелів,— він годивсь на все.




Уночі несподівано знявся північний вітер небо скоро затяглося хмарами.

Запитання 3

Тільки один ряд однорідних членів має речення:


варіанти відповідей

То тут, то там на осонні прокльовуються пагінці картоплі, моркви, гарбузів, квасолі, динь.


Тарас Шевченко символізує душу українського народу, втілює його гідність, дух і пам’ять. 


Як мати любила робити і в городі, і в полі, і в лузі, і в лісі і тихо втішалася зробленим.


І коли доля раптом так жартує, що світло заступає чорна хмара, лише надія крила нам дарує і до життя у віру повертає.

Запитання 4

Зайвим реченням є:


варіанти відповідей

Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі.


 Закон життя один :вірно служити своїй державі ( М. Стельмах).


Не ваблять міста кам’яні простори, магнітом тягне батьківська земля: ліси, долини, рідні косогори, блакитна річка, золоті поля.


І здається, що пропахло все хлібом навкруг: сад, подвір’я, ластівки, навіть річка і луг… (В. Сторожук).


Запитання 5

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:


варіанти відповідей

Усяке птаство , як-от: деркачів, перепілок, куликів, курочок — можна було викосити косою з трав , або впіймати.


Вона мріяла про те, як вони всі разом: тато, мама і вона - пройдуться  по вулиці (Л. Степанова).


Всюди: і на вулицях, і круг стадіону, і обабіч дороги до заводу - росли молоді осокори, клени й каштани (В. Собко).


І все воно разом: і квіти, і картини - створювали затишок, від усього віяло обжитістю (В. Кобець).

Запитання 6

Неоднорідні означення вжито у варіанті:

 

варіанти відповідей

 Лупиться під палаючим сонцем старенький вимитий дощами дах.


 У голосі твоїм бринять людяні теплі співчутливі нотки.


Під хатою цвітуть просвічені сонцем високі рожі.


 Тінь сягала аж на дальні вкриті молоденькою зеленню кручі.

Запитання 7

Поширеним є речення:

 

варіанти відповідей

Життя ніби ралі.

 

Шедевр урятовано.


Три шляхи розійшлися.

Спинись, смить!


Запитання 8

Літеру Е треба писати в усіх словах рядка:


варіанти відповідей

пр..поганий, пр..морожений, пр..чудовий

 

  пр..красний , пр..красити, пр..жовклий


пр..велебний, пр..стол, пр..зирство


 пр..подобний,пр..добре,пр..добритися.


Запитання 9

Правильно написано числівник у рядку:

 

варіанти відповідей

дев'ятьмастами сімдесятьма чотирьома

 

дев'ятистами семидесятьма чотирма


дев'ятьомастами сімдесятьома чотирма


дев'ятьмастами сімадесятьма чотирма

Запитання 10

Апостроф треба писати в усіх словах рядка:


варіанти відповідей

  кав..яр, без..язикий, між..яр..я


мавп..ячий, верф..ю, різб..яр


стерв..ятник, бур..ячиння, луб..яний


моркв..яний, вп..ястися, тьм..яний


Запитання 11

М'який знак пишемо в усіх словах варіанта:


варіанти відповідей

нен..чин, брун..ці, матусен..ці


брин..чати, волин..ський, стріл..ці

 

дзелен..чати, кишен..ці, Сорочин..ці


павутин..ці, жмен..ці , майбут..нє


Запитання 12

Неправильно узгоджено числівник з іменником:


варіанти відповідей

троє братів


четверо сестер


обидві жінки


десятеро учнів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест