Повторення вивченого у 8 класі. Пряма й непряма мова

Додано: 6 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 632 рази
11 запитань
Запитання 1

Визначте речення з відокремленим додатком.

варіанти відповідей

Тимко сидів ображений і розумів, що, крім матері і Гаврила, всі його ненавидять.

Максим, минувши густі зарості ожини, переплетені хмелем, опинився на поляні.

Земля за морем, у синім тумані, потопала стара земля.


Височенна ялинка, прикрашена іграшками й ліхтариками, стояла серед площі Перемог.

Запитання 2

У котрому з поданих речень є іменний складений присудок?

варіанти відповідей

Дуби в сріблом гаптованих каптанах подібні стали до вельмож.

Я вірші став писать під вечір золотий.

Як прагне людство в злагоді іти назустріч сонцю, радості й труду.

У народі його називали Іваном Силою.

Запитання 3

Знайдіть означено-особове речення:

варіанти відповідей

Летять високо у небі.

Люблю життя на цій землі.

Треба бути впевненим у собі.

Дитина – дзеркало родини.

Запитання 4

Установіть відповідність - відокремлені:

1-додаток, 2- означення, 3-обставина, г-прикладка

А-Жовте листя, на вітрах розвіяне, поховала у снігах зима.

Б-Витри піт солоний із чола і трудись, забувши про утому.

В-Знайшла в пилу золочену підкову – невизнаний старокозацький герб.

Г-З приходом весни оживає не лише природа, а й ділове життя.

Д-За винятком баби Оришки, нікого Чіпка не любив.

варіанти відповідей

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Д

1-Д, 2-А, 3-Б, 4-В

1-В, 2-Д, 3-А, 4-Б

1-Б, 2-Г, 3-Д, 4-А

Запитання 5

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

«За що ж, хто-небудь попитає, Зозуля Півня вихваляє?»

«Та чим же я вам досадив?» ягнятко, плачучи, питає.

Яка ти розкішна, земле, — думала Маланка.

Жалібно жовте листя березини, здається, шепче: «Літо, де ти, літо?».

Запитання 6

Знайдіть правильно записане речення.

варіанти відповідей

Читаю знов твої листи, моя ти пташко, рідна, мила.

Читаю знов твої листи, моя ти пташко рідна, мила.

Читаю знов твої листи – моя ти пташко – рідна, мила.

Читаю знов твої листи, моя ти пташко рідна мила.

Запитання 7

Позначити речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Марія Іванівна попередила щоб я не запізнювався на уроки.

Еге подумав Остап так ось воно що!..

А де ж батько запитав Дмитро.

Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

Запитання 8

Правильно оформлено цитату в реченні...

варіанти відповідей

Поет змальовує всенародний визвольний рух, "коли жінки навіть з рогачами пішли в гайдамаки".

Потім філософ здивував його такими словами, скажіть матінці-цариці, що мені моя сопілка й вівця дорожчі царського вінця.

У романі "Собор" Олесь Гончар порушив важливі проблеми сучасності, адже "Нема країни кращої, ніж правда"

З болем пише Т. Шевченко про українське село: "Чорніше чорної землі блукають люде".

Запитання 9

Визначте, якій схемі відповідає подане речення.

Роби добро мені казала мати і чисту совість не віддай за шмат!

варіанти відповідей

"П", – а: – П!

"П, – а, – п!"

А: "П".

"П", – а!

Запитання 10

Укажіть правильне твердження.


варіанти відповідей

Чуже мовлення передане дослівно – непряма мова.;

Речення, що вказує на те, кому належить вимовлене, називається прямою мовою.; 

Пряма мова завжди стоїть після слів автора.;

Пряма мова може містити у своєму складі вигуки, вставні слова, звертання.

При використанні непрямої мови замість прямої деякі слова, окремі словоформи чужого мовлення можуть бути випущені.

Діалог - це дослівно відтворена розмова двох і більше людей.

Запитання 11

Установіть відповідність між реченням (розділові знаки пропущено) і його схемою

А Перекупка, як жар, червонолиця, стала проти сонця, бряжчить коралями та вигукує Е,е! Коралі добрі! Дивітьсяж бо, молодичко! звивається вона коло повновидої, гарної молодиці у білій сорочці і в зеленій хустці.

Б Знаю, що по закону сердито відповів на те Лозовий і додав Вишняку шкода.

В Ой ти, дівчино, з кучерявої рути-м’яти звита та з гостролистої шавлії подумав Карпо і повернув додому.

Г Ходить гарбуз по городу, питається свого роду ой чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?

Д Доброго ранку, Михайлику. Як ти виріс за літо – дивується й оглядає мене вчителька. Либонь, хтось тягнув за вуха вгору.

1 А: „П?”

2 „П!” – а.

3 А: „П,” – а.

4 "П, – а: – П".

варіанти відповідей

1Г,2В,3А.4Б

1А,2Б,3В,4Ґ

1Б,2В,3Ґ.4А

1В,2Б.3А.4Ґ

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест