Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог

Додано: 7 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 731 раз
12 запитань
Запитання 1

Укажіть речення з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.


варіанти відповідей

Запам’ятайте вислів Дмитра Білоуса мова це пісня душі покладена на слова.

  

Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує

Плачинда стверджує мова об’єднує згуртовує людей у націю.

Ви говоріть а ми будемо слухати.    

Запитання 2

Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено.



варіанти відповідей

Яка ти розкішна земле думала Маланка.

Хто дітей любить той добрий чоловік говорила колись мою бабуся.

Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени.

Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

Запитання 3

У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ – Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя.

варіанти відповідей

«П, - а , - П».


«П, - а : - П».

«П, - а , - п».

«П! – а: - П».

Запитання 4

Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові.


варіанти відповідей

Дівчина грайливо запитала: «А може, вона справді лісова мавка? »

«Не проводжайте мене.» - Попросила дівчина рідних.

«Михайлику, хочеш побачити диво? – питає мене дядько Себастіян. - Підійди до мене…»

Казав пан : «Кожух дам», та слово його тепле

Запитання 5

Виберіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно:


варіанти відповідей

Англійці в розпачі кричать, - «Рятуй нас, милий боже!» (Леся Українка)

Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка)

«Ось і траншея, по якій ми вели вогонь»: сказав Брянський, і всіх потягло глянути на результати своєї роботи (О. Гончар).

«Марино, Марино, гукав він, витріщившись у сволок очима, — кажеш, що пам’ятаєш давнє лихо? !!» (Панас Мирний)

Запитання 6

Виберіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.


варіанти відповідей

Аскольд ствердив, що й Людмила так про це говорить (з підручника)

Мати питала в Лавріна, чи гарна хата в його Мелашки (з підручника)

Аркадій Петрович зацікавивсь, чи почали сіно возити (з підручника)

Вишлевич зупинив пана Юзефа і запитав, а де Юлія (Іваничук).

Запитання 7

Виберіть рядок, у якому цитату записано неправильно.


варіанти відповідей

«Мова — душа кожної національності, її святощі, її найцінніший скарб. І поки живе мова — житиме й народ як національність» (І. Огієнко).

«Мова завжди живе поряд з піснею, сестрою її рідною» (П. Тичина).

«Один з найулюбленіших народних героїв — козак Голота, який не боїться ні огня, ні меча, ні третього болота» (з підручника).

«Наша дума, наша пісня не вмре, не загине», - ще раз співає хор. (І. Нечуй-Левицький)

Запитання 8

Схемі "П, - а, - п". відповідає речення

(1)  До Ізмаїлової кибитки прискакав царський гонець і передав, що Ферхат хоче побачити племінника. (2) Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Ізмаїл сидів біля своєї кибитки. (4) Побачивши Ферхата, він указав йому на місце поруч себе. (5) "Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Ізмаїлові мисливський азарт. (7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів Ізмаїл.

варіанти відповідей

1

4

5

8

Запитання 9

Непряму мову передає речення:

(1)  До Ізмаїлової кибитки прискакав царський гонець і передав, що Ферхат хоче побачити племінника. (2) Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Ізмаїл сидів біля своєї кибитки. (4) Побачивши Ферхата, він указав йому на місце поруч себе. (5) "Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Ізмаїлові мисливський азарт. (7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів Ізмаїл.

варіанти відповідей

1

2

5

8

Запитання 10

Схемі "П?" – а. відповідає речення:

(1)  До Ізмаїлової кибитки прискакав царський гонець і передав, що Ферхат хоче побачити племінника. (2) Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Ізмаїл сидів біля своєї кибитки. (4) Побачивши Ферхата, він указав йому на місце поруч себе. (5) "Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Ізмаїлові мисливський азарт. (7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів Ізмаїл.

варіанти відповідей

1

4

5

8

Запитання 11

Якій схемі відповідає речення Що ж йди Іванку покірно обзивалась Марічка Така нам доля судилась.

 (розділові знаки при прямій мові пропущено)

Схема речення


варіанти відповідей

"П, - а, - п".


"П", - а.

А:"П?"

 "П, - а: - П".

"П, - а. – П".

Запитання 12

Пряма мова розірвана словами автора в реченні

(А) Дядька Івана я люблю хоч і не знаю його імені. (Б) Це вже я сам вигадав Іван. (В) Можна б звісно розпитати в нього яке життя прожив та не хочеться в’язнути до людини мовчазної і роботящої. (Г) Того ранку дядько виринув назустріч мені з туману зовсім несподівано. (Д) Тут є якась стежка до льоху навпростець спитав я привітавшись. (Е) Дядько скинув з плеча в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків зняв картуза аж тоді сказав Стежки нема а слід як придивишся знайдеш. (Є) Спасибі ж вам подякував я. (Ж) Та не спасибі а піддай в’язку одмовив дядько і коли в’язка вже в нього на плечах була усміхнувся Ну бувай.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест