Пряма мова. Непряма мова. Цитата. Діалог

Додано: 1 травня
Предмет: Українська мова, 9 клас
24 запитання
Запитання 1

Знайдіть речення з цитатою

варіанти відповідей

Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок...

«Люди, що створили цю живу красу, мабуть, у душі ─ поети»,- подумав я, оглядаючи все навколо.

Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки.

В.Сухомлинський говорив, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова».

Запитання 2

Цитата- це...

варіанти відповідей

Дослівний уривок із чийого-небудь висловлення або тексту, що наводиться для підтвердження чи пояснення певної думки

Це слова, які властиві мовленню людей певної професії

Це короткий влучний вислів

Запитання 3

Репліка- це...

варіанти відповідей

Кожне окреме висловлення учасників діалогу

Слово, яке називає особу, яка бере участь у діалозі

Це мова двох осіб

Запитання 4

Непряма мова- це...

варіанти відповідей

Чуже мовлення, яке передають не дослівно, а лише зі збереженням основного змісту

Це чуже мовлення передено дослівно

Це пряма мова, що передає розмову двох осіб

Запитання 5

Виберіть речення, у якому розділові знаки поставлені правильно при прямій мові:

варіанти відповідей

Я прощаюся з літом, і воно мені каже: "Прощавай !"

Добрий вечір,- заспівав позаду дівочий голос.

"Журавлі курличуть- летімо у вирій"

Запитання 6

Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки при прямій мові пропущено)

варіанти відповідей

Щасти тобі в усьому, Лідіє!

Не беріть від баби гостинця крикнула Мотря зі своєї хати.

Ви говоріть а ми будемо слухати.

Плачинда стверджує що мова об’єднує згуртовує людей у націю.

Запитання 7

Правильно поставлено розділові знаки в реченні з прямою мовою

варіанти відповідей

«Чи бачили таке, - сказав батько і, помовчавши, додав: - Готовий хлібороб, одним словом».

«Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка, - Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами».

"Дуб здавна користується в людей великою шаною" - згадував Береговець.

"О Лавріне, ти переміг мене, - сказав схвильовано Крауз: - Я хотів просити тебе про дочку".

Запитання 8

Пряму мові в реченні Професор сказав: "Мені важливо знати, яку статтю напишуть про мене" правильно передано непрямою мовою в рядку

варіанти відповідей

Професор сказав, що мені важливо знати, яку статтю напишуть про нього.

Професор сказав, що йому важливо знати, яку статтю напишуть про мене.

Професор сказав, що важливо знати, яку статтю напишуть про мене.

Професор сказав, що йому важливо знати, яку статтю напишуть про нього.

Запитання 9

Схемі "П, - а, - п". відповідає речення (розділові знаки при прямій мові пропущено)

варіанти відповідей

Он бачиш там питає дика рожа Чи я хороша?

Майстро десь зірвався сказав Оверко Половець й оглянув степ.

Одчини перше ворота озвався Шрам а потім біжи собі куди хочеш.

Що ж іди Іванку покірно обзивалася Марічка Така нам доля судилася.

Запитання 10

Розділові знаки для передачі чужої мови ПРАВИЛЬНО вжито в реченні:

варіанти відповідей

«Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

«Ні, — сказав сам собі Василько — щуки я не піймаю, бо вона прудка».

«Життя мені всміхалося, — говорив Франко, — а діти були промінням».

«Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Запитання 11

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні:

варіанти відповідей

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Запитання 12

Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою в рядку:

варіанти відповідей

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що йому, як і будь-якій людині, важливо знати, що про нього думають інші, як вони сприймають його ідеї.

Іван сказав, що йому, як і будь-якій людині, важливо знати, що про них думають, як сприймають їхні ідеї.

Запитання 13

Прочитайте діалог.

— Назаре, обов’язково забери сестру з дитсадка, – попросила мати.

— На жаль, не зможу: я пропустив багато репетицій, – відповів син.

Точно передає зміст діалогу речення:

варіанти відповідей

Назар знову відмовився забирати сестру з дитсадка, хоча мати вчергове просила про це.

Назар поскаржився, мовляв, пропустив багато репетицій, через те що мама постійно доручала йому забирати сестру з дитсадка.

Мати настійливо просила Назара забрати сестру з дитсадка, але він відмовився, бо пропустив багато репетицій.

Мама не вважає репетиції Назара важливою справою, тому просить його все-таки забрати сестру з дитсадка.

Запитання 14

Прочитай текст. Обери відповідь, де правильно розставлені розділові знаки при діалозі.

Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів укотре емоційно нагадав тато.

На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра відповіла донька.

варіанти відповідей

- Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів, укотре емоційно нагадав тато.

- На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра, відповіла донька.

- Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів - укотре емоційно нагадав тато.

- На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра - відповіла донька.

- Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів! - укотре емоційно нагадав тато.

- На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра, - відповіла донька.

Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів: укотре емоційно нагадав тато.

На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра: відповіла донька.

Запитання 15

Оберіть схему, що підходить до наступного речення:

"Ми – не безліч стандартних «я», - стверджував Василь Симоненко і додавав: - А безліч всесвітів різних".

варіанти відповідей

"П, - а, - П".

"П, - а: - п".

"П, - а: - П".

"П, - А, - П".

Запитання 16

Правильно оформлено цитату в реченні:

варіанти відповідей

Поет змальовує всенародний визвольний рух, коли: «жінки навіть з рогачами пішли в гайдамаки».

Потім філософ здивував його такими словами, скажіть матінці-цариці, що мені моя сопілка й вівця дорожчі царського вінця.

Як зазначає В. дон Герибольдт: Мова - це дух народу.

З болем пише Т. Шевченко про українське село: «Чорніше чорної землі блукають люде».

Запитання 17

У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» - спитала у свою чергу Рая.



варіанти відповідей

Рая у свою чергу спитала, як ти розумієш щастя.

Рая у свою чергу спитала, як він розуміє щастя.

Рая у свою чергу спитала, що як він розуміє щастя.

Рая у свою чергу спитала про щастя.

Запитання 18

Коли цитату не треба брати в лапки?

варіанти відповідей

Якщо цитата наводиться як пряма мова.

Якщо цитата є частиною авторського речення.

Якщо цитата наводиться не повністю.

Якщо цитата подається у формі вірша.

Запитання 19

Оберіть правильний варіант відповіді.

Пряма мова -...

варіанти відповідей

... це точно відтворене висловлювання певної особи, передане від її імені.

 ...це чуже мовлення, що передається не дослівно, а зі збереженням лише основного змісту висловлювання.

  ... це розмова двох осіб.

  ...це дослівно наведений уривок з якогось тексту для підтвердження або ілюстрації тієї чи іншої думки

Запитання 20

До схеми прямої мови "П", - а. підходить наступне речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Каже Ворона Сороці Лети-но звідси.

Ти знаєш що ти Людина збентежено писав Стус.

Ходи-но краще спати просила мене мати.

І все-таки я скажу Нащо було просити.

Запитання 21

ПУНКТУАЦІЙНУ помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

«Люди добрі,- благала Соломія, стоячи на колінах,- змилуйтеся, прийміть нас до хати».

Урешті зупинилася, нагнулася до землі й промовила: «Остапе!»

«Ти, Соломіє?»- поспитав він і відкрив очі.

«Що ж воно буде?»- згодом перепитав Остап.– «Там як хто підгледить твій очіпок, не мине нас халепа.»

Запитання 22

ПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

«Чого зажурився, мій любий козаче» - питає дівчина вродлива.

«Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива.– Ти думав, що для тебе я забуду родину?»

«А це ти, Максиме?, - зрадів Карпо, дивлячись у вікно.– Заходь, заходь!»

«Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярославна.

Запитання 23

При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

варіанти відповідей

Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Карпо запитав про те, чи будемо ми ставити паркан, чи без паркану обійдемося.

Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.

Сам до себе говорив Тимофій, земля пахне свіжим духом.

Запитання 24

При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

варіанти відповідей

Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.

Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.

Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.

Марія Олексіївна запитала в нас, хто не виконав домашнє завдання.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест