Пряма мова. Складносурядне речення.

Додано: 10 грудня 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
11 запитань
Запитання 1



1. Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні




варіанти відповідей

«Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

«Ні, — сказав сам собі Василько — щуки я не піймаю, бо вона прудка».

«Життя мені всміхалося, — говорив Франко, — а діти були промінням».

«Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

Запитання 2

2. Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою мовою в рядку


варіанти відповідей


Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.



Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.



Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.



Іван сказав, що будь-якій людині важливо знати, що про неї думають інші, як сприймають її ідеї.



Іван сказав, що, йому як і будь-якій людині, важливо знати, що про неї думають інші, як вони сприймають її ідеї.

Запитання 3

3.Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей


«Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.



Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю».



«Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу».



Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш».



«Стерегти ліс», – сказав Харитон – «треба не рушницею, а любов’ю».

Запитання 4

4. НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей


«Слово – перше дзеркало духу, – казав Петрарка, – а дух – головний поводир слова».



«Кожний українець повинен знати одну-дві чужі мови, – писав Борис Грінченко, – і вчити змалечку того своїх дітей».



«Якщо ми не дамо народові можливості вчитися своєю мовою, він стане вчитися чужою – і наша нація зникне», – стверджував Микола Костомаров.



Панас Мирний писав: «Найбільше славиться поміж людьми той народ, у якого його мова розвинута та збагачена творами всякого письменства».



«Зречення рідної мови призводить до найбільшої кари – духовного каліцтва,– говорив Г. Нудьга і додавав – Дорослі мають пам’ятати цю велику істину й прищеплювати її своїм дітям».

Запитання 5

5. Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей


«Найкраща помилка та, – говорив філософ Григорій Сковорода – якої припускаються в навчанні».



«Якщо почуєш жарт, шукай у ньому приховану правду, – радив геніальний Олександр Довженко».



Василь Симоненко стверджував: «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину».



«Рідна мова дається народові Богом, – наголошував Василь Захарченко й застерігав, – А чужа – людьми, її приносять на вістрі ворожих списів».



«Ой ти, дівчино, з горіха зерня, чом твоє серденько – колюче терня?», – запитує ліричний герой поезії Івана Франка

Запитання 6

6.З’ясуйте, в якому реченні треба ставити на місці пропуску двокрапку

варіанти відповідей


«Стій, — гукав на неї Іван, […] звідки ти приїхала?»



«Як дивно все відбувається. Як дивно! […] — думав Микола.



«Лиши біду, нехай щезає від тебе! - радив спокійно хлопець [...]— Нема з ким говорити!»



«Сьогодні ж додому, — повторив Сахно і додав […] — Ходімо подарунки дітям купувати».



«Наша артіль бідна, — сказав старий […] — і кидати шаланду в морі не годиться»

Запитання 7

7.Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Земля не може жити без сонця …» вибрати

.

варіанти відповідей


… і води – цих першооснов життя.



… яке яскраво світить високо в небі.



… як квітка без води.



… тому що все живе загине.



… а людина – без щастя.

Запитання 8

8. Складносурядне речення можна утворити, якщо серед варіантів продовження речення «Двори були прикрашені розмаїтими клумбами …» вибрати


варіанти відповідей


і химерно розмальованими лавками.



де розрослися невідомі екзотичні квіти.



ніби там попрацював ландшафтний дизайнер.



адже ми змагалися за звання найкращого садівника.



а під’їзди – дзеркалами та квітами у вазонах.

Запитання 9

9.Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):


варіанти відповідей


Сині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах.



Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.



Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.



На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.



Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

Запитання 10

10. Позначте складносурядне речення, між частинами якого не треба ставити коми (розділові знаки пропущено):


варіанти відповідей


Весна процвіте і наново криниця простеле барвінком круті береги

(Л. Первомайський).



Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття (М. Бажан).



Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив (М. Луків).



Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі

(М. Рильський).



Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду (М. Рильський).

Запитання 11

11.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей


коми 1, 6 – перед підрядними частинами складного речення



коми 2, 3 – при однорідних членах речення



двокрапка 4 – при узагальнювальному слові



кома 5 – при вставному слові



кома 7 – при відокремленому означенні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест