Діагностична робота за 8 клас

Додано: 31 серпня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 550 разів
24 запитання
Запитання 1

Визначте просте речення:

варіанти відповідей

Ось ти ідеш повільною ходою і слухаєш, як день шумить життям.

У сухий настій лісових трав і квітів вплітається повів яблук і меду.

Шумує Черемош, і дорога біжить до нього, мов потік.


Вечір опускається в гори, і грудочки першого снігу блищать на них.

Запитання 2

Укажіть складне речення:

варіанти відповідей

Гомоніла пуща лунко, стоголосо, зелено-пурпурні розчесали коси сосни вікові.

Останні вже дукати береза на пальцях лічить, літу віддає.

Яка прекрасна і невблаганна осінь переступає в шурхоті яснім!

Часом присниться синій барвінок, сивий полин, сум чебрецевий, озеро в лісі, тихий зарінок…

Запитання 3

Складений дієслівний присудок є в реченні:

варіанти відповідей

Високо в небі роїлися золоті зорі.

Аж ось стали хмарки збиратися.

Скільки літ пролетіло, промчало.

У долину поміж садків лебедями пливли хати й не наважувались у річку вступити.

Запитання 4

Порівняльний зворот є в реченні (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Шлях Чумацький над нами прекрасний як білий рушник, і зірки яскраві наче розсипи солІ.

Калина хвалилась що з медом солодка.

Бачить чуже під лісом а не бачить свого під носом.

Вогняним їжаком сердито настовбурчивши золоту щетину сідало сонце.

Запитання 5

Позначте речення з неузгодженим означенням:

варіанти відповідей

Миколка спав без задніх ніг.

Оксана відчинила двері на балкон.

Повітря було наскрізь сухе.

Осіннє сонце сипало промінням.

Запитання 6

Прикладка є у двох реченях:

варіанти відповідей

З темного моря білява хвилечка до побережного каменя горнеться.

Мої суцвіття, биті холодами, ви добру зав’язь все-таки дали.

Ліси мої, гаї мої священні! Пребудьте нам вовіки незнищенні.

Гуляє вітер-шелестій із батьківського лісу.

Недавно в шпиталі я прочитав "Хіба ревуть воли, як ясла повні".

Запитання 7

Виділене слово є додатком у реченні:

варіанти відповідей

Черниш дивився на поранених майже з побожною шаною

У лісах чулася хода весни

Перехожі з подивом зиркали на дівчину.

Старий Кайдаш загадав звечора Кайдашисі та Мелашці гребти сіно. 

Запитання 8

Визначте два речення, які належать до односкладних:

варіанти відповідей

Особливо помітнішою, яскравішою стала його усмішка.

Картинками старих дитячих книг здається далеч.

У нашому районі будують лише котеджі.

Тільки згори, з південного степу несе чебрецевим духом.

Ставок зачервонів проти заходу, наче политий кров’ю.

Запитання 9

До якого виду належить речення Молодий поет задумливо дивиться на поодиноких відвідувачів парку.

варіанти відповідей

Означено-особове речення.

Двоскладне речення.

Узагальнено-особове речення.

Неозначено-особове речення.

Запитання 10

Вкажіть означено-особові односкладні речення:

варіанти відповідей

У час гарячий полудневий виглядаю у віконце.

Мені ще сниться зорепад.

Іду, вдивляюсь в зелені сходи, туман аж синій спада на води.

Мене везуть у царство трав, річок і таємничих озер.

Запитання 11

Знайдіть серед речень узагальнено-особове:


варіанти відповідей

На стінах – карти південних морів.

Ніхто не наважувався заговорити першим.

Від похвал розумнішим не станеш.

Наш виступ покажуть по телевізору.

Запитання 12

Знайдіть серед речень неозначено-особові:


варіанти відповідей

У газетах пишуть про зустрічі із зарубіжними партнерами.

Долею послано нам щедру врожайну осінь.

На кораблях піднімають вітрила й прапори.

Цілий день було холодно.

Запитання 13

Визначте безособове речення:


варіанти відповідей

Од квітника запахло прив’ялими чорнобривцями. 

Вдень земля од кульбаби – як зоряне небо, уночі небо – наче уквітчана кульбабою лука.

Пахне ніч гвоздиками над принишклим світом, яблунями дикими, тополиним цвітом.

До землі приліг і слухаю тремтіння невгамовне.

Запитання 14

Укажіть односкладне речення, вид якого визначено НЕправильно:


варіанти відповідей

Молюся, знову уповаю, і знову сльози виливаю (неозначено-особове).

Співаймо, сестрице, веснянку (означено-особове).

З молодої ольшини роблять свистки (неозначено-особове).

Решетом воду не носять (узагальнено-особове).

Запитання 15

Кому треба ставити між однорідними означеннями в реченні:

варіанти відповідей

Запам’яталося гарне дівоче обличчя.

В альбомі були давні студентські фотографії.

Сірий припорошений весняною пилюкою степ збігає на південь.

Це був високий інтелігентний чоловік.

Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі? 

Запитання 16

Визначте речення з поширеним звертанням (деякі розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Микито знов мою пораду ти забув і судиш про князів.

Чому ж ти лицар мій на герць не виступаєш, а вітром жалібно голосиш на ріллі?

Не журися козаченьку ти ще молоденький.

Мамо ви чуєте? Вітер з долини цілує червоне серце калини.

Запитання 17

Слово «здавалося» є вставним у реченні (окремі розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Усе довколишнє здавалося їй перевитим піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.

Кущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося зелене листя.

Багатьом здавалося що й увесь півострів зараз палає в пожежах.

Широкі промені вдарялися об кам'яні плити, від чого здавалося що все тут пливе, рухається, злітає в просторі.

Запитання 18

Познач речення з відокремленим означенням:

варіанти відповідей

Отаман дуже полюбив Миколу; настановив його за крилаша, себто за свого помічника.

Зовні спокійний, він жив усі ці місяці якоюсь внутрішньою тривогою. 

Знесилена горем мати схилилась на бильце канапи і заснула.

Тимчасом надійшов голова, привітний червонощокий чоловік. 

Запитання 19

Речення Замість робитися майстрами часу ми стали його бранцями містить (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Відокремлену обставину

Відокремлений додаток

Відокремлену прикладку

Відокремлене означення

Запитання 20

До дієприслівникового звороту доберіть правильний варіант продовження речення: Працюючи вправно і швидко, ...

варіанти відповідей

...pобота була закінчена на годину раніше.

...він закінчив роботу на годину раніше.

...роботу було закінчено на годину раніше.

Запитання 21

 Граматичну помилку допущено в реченні:


варіанти відповідей

Переглянувши кінострічку «Тіні забутих предків», у мене з’явилося бажання прочитати однойменну повість М. Коцюбинського.

На терасі пальми тоскно нидіють у куточках, сумуючи за своїми африканськими ночами.

Українська народна творчість - це світ, поринувши в який, стаєш духовно багатим.

Сагайдачний, прагнучи поліпшити спосіб воювання, вигадав скорострільний рушничний бій.


Катерина Білокур змальовувала квіти, сидячи біля стеблини чи куща.

Запитання 22

Вставне слово, що вказує на послідовність і зв’язок думок, ужито в реченні:

варіанти відповідей

Кожна наукова теза, безперечно, вимагає доказів.

Бабуся Лукія задумалась: напевно, у джмеля якесь лихо трапилось.

Ота тонка нитка червоного кабеля єднала його з командними пунктами, з сусідами і з тилами, єднала, зрештою, з самою Батьківщиною.

Зміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити.

Такі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати.

Запитання 23

Укажіть два речення з прямою мовою (деякі розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Критики називали І.Франка прихильником європейського декадансу.

Дід Сахрон сердився на онука І куди б я ото поривався від гончарного круга?

Брянський, посміхаючись до Блаженка втомленими холодними очима, сказав щоб він не турбувався.

Наталка запитала чого він мовчить.

Ну й чого ж ти мовчиш? запитала Наталка.

Запитання 24

НЕправильно замінено пряму мову непрямою в реченні:

варіанти відповідей

«Татку, поведи мене вище, на перевал», - не раз уже просила Натела. - Натела не раз просила татка, щоб той повів її вище, на перевал.

Часто кажуть: «Ясні зорі – то найкраще в цілому світі».  - Часто кажуть, що зорі – то найкраще в цілому світі.

«Ти звідки?» - запитав Черниш Козакова. - Черниш запитав Козакова, звідки ти.

«У нас, професоре, саме жнива», - натякнув Деркачов. - Деркачов натякнув професорові, що в них саме жнива.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест