Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним в ньому.
1) Сорока-ворона на припічку сиділа діткам кашку варила, ополоником мішала, діток годувала (Народна творчість)
Установіть відповідність між реченням і розділовим знаком (тире), який пропущено у ньому.
А. Луки, гори, пишні сади все зелене й принишкле (О. Гончар).
Б. Я з тобою навпіл все життя поділю хліб і сіль, і краплину щастя (А. Малишко).
В. Синє глибоке небо розгортало своє безкрає поле (Панас Мирний).
Г. Чи ти маєш бога в животі а царя в голові?! (Панас Мирний)
Укажіть речення, у якому при звертанні вживається знак оклику
А) Ти бо Тарасе вчив нас не людей із сього світу зганяти, не городи й села опановувати: ти вчив нас правди святої животворящої (П. Куліш).
Б) Ні Такої краси не знайду я (В. Сосюра).
В) Південний краю як тепер далеко лежиш від мене ти! (Леся Українка)
Г) Еге я правду вам казав (Є. Гребінка).
Установіть відповідність між реченням і членом, яким воно усладнене.
… Можна все на світі вибирати сину вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко).
Укажіть речення, ускладнене вставним словом
А) По цих непролазних кущах певно ніколи не ступала людська нога (М. Коцюбинський).
Б) Приблизно через півстоліття картину перевезли до Лувру… (А. Варшавський)
В) Рятуйте мене люди без мене ж і для вас життя не буде (В. Симоненко).
Г) Ні, я хочу крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні (Леся Українка).
Укажіть речення, ускладнене вставним словом
А) Софія як любовно називають собор кияни є найстарішим пам’ятником архітектури золотою окрасою Києва (І. Цюпа).
Б) Може і цей текучий замріяний степ теж тільки марево що протече і не буде? (О. Гончар)
В) Він правду мовлячи не почував ніякої охоти вчитися грі на фортеп’яні (І. Франко).
Г) Коли Сашко думав про матір а він тепер думав про неї майже постійно він ніби стояв на гарячому пружному вітрі (В. Дрозд).
Установіть відповідність між вставним реченням і розділовим знаком при ньому.
А через сорок років цей випадок прогримів на весь світ з картиною скоїлась велика неприємність (А. Варшавський).
Укажіть речення, у яких наявна помилка пунктуаційна
(1) Тут саме вони виїхали із за гори. (2) Перед ними так і заблищало: так і замиготіло, так і замережило церквами, хрестами, горами і будинками. (3) Святий город сіяв як той єрусалим… (П. Куліш)
Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.
1. Кома 2. Двокрапка
А) Подяка вам за все і за довір’я, і за любов (П. Тичина).
Б) Урочисто вишикувалась проспектами зелена варта каштанів почесна варта весни (О. Гончар).
В) Буває часом сліпну від краси (Л. Костенко).
Г) Осяяний сонцем новий світ розкрився перед нами (О. Довженко).
Д) Коли гасло світло у післявоєнні роки часто гасло світло, вона приносила в мою кімнату лампу (В. Шевчук).
10. Укажи речення з узагальнюючим словом, у якому слід поставити двокрапку
А Перші ніжні листочки потребують захисту від пекучого сонячного проміння або від раптових весняних заморозків. (Дит. енц.)
Б Сім’я грунтується на шлюбі або кровній спорідненості людей, зв’язаних спільністю побуту та взаємною відповідальністю. (З підручника)
В Усі залежимо від зерна людина, звірина і пташка. (Б. Харчук)
Г Дзвіночки, конвалії, сон-трава, плакун-зілля, болиголов, звіробій, ромашки всі незчисленні лісові й польові квіти висипали на галявину. (Б. Харчук).
Постав розділові знаки в реченнях. Установи відповідність між реченнями та схемами розташування узагальнюючих слів та однорідних членів.
А Все блищить новизною будинки посадки вулиці квіти школи все росте все хорошіє… (О. Довженко) 4
Б Ні безсонні ночі ні ганьба полону ні глум і приниження ніщо не могло зламати бранця. (Я. Качура) 3
В Вона любила сонячні дні в усі пори року узимку весною улітку восени. (В. Шевчук) 2
Г У мудрості свої закони є і цвіт і злет і несходимі пущі (А. Малишко)
Д Червонясте світло червоний пісок усе летить нам у вічі… (В. Шевчук) 1
1 ____, ____ – УС;
2 УС : , , , ;
3 Ні ____, ні ____, ні ____ і ____ – УС;
4 УС : , , , , – УС.
Розставте в реченнях пропущені розділові знаки.
1. Усе було, все кануло у Лету розлуки зустрічі прощання і жалі (О. Матусяк).
2. Ось вони рідні озера та луки в синім добрі солов’їних ночей (М. Руденко).
У реченні Хай наше слово не вмирає і наша правда хай живе! кома не ставиться, тому що частини складносурядного речення:
У складносурядному реченні І журиться вікнами наша хата і шепче задумливий сад ставиться:
У складнопідрядному реченні Не можна допустити щоб людиною керував страх ставиться:
У реченні Яким Микита ішов з цієї хатини i яким він повернувся? кома не ставиться, тому що частини складносурядного речення:
У реченні Ось вже стільки літ за мною тінь твоя марою ходить i золоті слова любові дорогої мені звучать на спечених устах... (М.Вінграновський) кома не ставиться, тому що частини складносурядного речення:
Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні
Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні (розділові знаки пропущено)
Прочитайте речення. Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Надходить пора переміщення барв (1) а сині верховіття дерев на рожевому тлі неба ще розгойдують у собі блакитно-сизі відтінки (2) і відчуваєш (3) скрізь причаїлися невидимі полохливі тіні (4) тому стало і повніше навколо (5) і більш тривожно на серці.
Прочитайте речення.
Як рожеві птахи (1) зашуміли (2) заспівали примороззю підкучерявлені очерети (3) і їхній пух полетів у святенну далечінь (4) де злегка поскрипував мороз (5) чи земля і на добрий сон вкладалося село.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Розділові знаки правильно розставлено в реченні
Складносурядне речення утвориться,якщо серед варіантів продовження речення. Вітру на морі не було...вибрати
Укажіть складне речення з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома