Розділові знаки у простому та складному реченнях

Додано: 10 квітня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 87 разів
24 запитання
Запитання 1

Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним в ньому.

1) Сорока-ворона на припічку сиділа діткам кашку варила, ополоником мішала, діток годувала (Народна творчість)

варіанти відповідей

тире

двокрапка

кома

крапка з комою

Запитання 2

Установіть відповідність між реченням і розділовим знаком (тире), який пропущено у ньому.

А. Луки, гори, пишні сади все зелене й принишкле (О. Гончар).

Б. Я з тобою навпіл все життя поділю хліб і сіль, і краплину щастя       (А. Малишко).

В. Синє глибоке небо розгортало своє безкрає поле (Панас Мирний).

Г. Чи ти маєш бога в животі а царя в голові?! (Панас Мирний)

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 3

Укажіть речення, у якому при звертанні вживається знак оклику

А) Ти бо Тарасе вчив нас не людей із сього світу зганяти, не городи й села опановувати: ти вчив нас правди святої животворящої (П. Куліш).

Б) Ні Такої краси не знайду я (В. Сосюра).

В) Південний краю як тепер далеко лежиш від мене ти! (Леся Українка)

Г) Еге я правду вам казав (Є. Гребінка).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 4

Установіть відповідність між реченням і членом, яким воно усладнене.

 … Можна все на світі вибирати сину вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко).

варіанти відповідей

поширене звертання

відокремлена обставина

відокремлена прикладка

непоширене звертання

Запитання 5

Укажіть речення, ускладнене вставним словом

А) По цих непролазних кущах певно ніколи не ступала людська нога (М. Коцюбинський).

Б) Приблизно через півстоліття картину перевезли до Лувру…             (А. Варшавський)

В) Рятуйте мене люди без мене ж і для вас життя не буде                       (В. Симоненко).

Г) Ні, я хочу крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні (Леся Українка).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 6

Укажіть речення, ускладнене вставним словом

А) Софія як любовно називають собор кияни є найстарішим пам’ятником архітектури золотою окрасою Києва (І. Цюпа).

Б) Може і цей текучий замріяний степ теж тільки марево що протече і не буде? (О. Гончар)

В) Він правду мовлячи не почував ніякої охоти вчитися грі на фортеп’яні (І. Франко).

Г) Коли Сашко думав про матір а він тепер думав про неї майже постійно він ніби стояв на гарячому пружному вітрі (В. Дрозд).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 7

Установіть відповідність між вставним реченням і розділовим знаком при ньому.

А через сорок років цей випадок прогримів на весь світ з картиною скоїлась велика неприємність (А. Варшавський).

варіанти відповідей

кома

крапка з комою

тире

дужки

Запитання 8

Укажіть речення, у яких наявна помилка пунктуаційна

(1)                Тут саме вони виїхали із за гори. (2) Перед ними так і заблищало: так і замиготіло, так і замережило церквами, хрестами, горами і будинками. (3) Святий город сіяв як той єрусалим… (П. Куліш)

варіанти відповідей

1

2

3

Запитання 9

Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.

1. Кома 2. Двокрапка

А) Подяка вам за все і за довір’я, і за любов (П. Тичина).

Б) Урочисто вишикувалась проспектами зелена варта каштанів почесна варта весни (О. Гончар).

В) Буває часом сліпну від краси (Л. Костенко).

Г) Осяяний сонцем новий світ розкрився перед нами (О. Довженко).

Д) Коли гасло світло у післявоєнні роки часто гасло світло, вона приносила в мою кімнату лампу (В. Шевчук).

варіанти відповідей

1 А 2 Б

1 Б 2 Д

1 В 2 Г

1 Г 2 А

Запитання 10

10. Укажи речення з узагальнюючим словом, у якому слід поставити двокрапку

А Перші ніжні листочки потребують захисту від пекучого сонячного проміння або від раптових весняних заморозків. (Дит. енц.)

Б Сім’я грунтується на шлюбі або кровній спорідненості людей, зв’язаних спільністю побуту та взаємною відповідальністю. (З підручника)

В Усі залежимо від зерна людина, звірина і пташка. (Б. Харчук)

Г Дзвіночки, конвалії, сон-трава, плакун-зілля, болиголов, звіробій, ромашки всі незчисленні лісові й польові квіти висипали на галявину. (Б. Харчук).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 11

Постав розділові знаки в реченнях. Установи відповідність між реченнями та схемами розташування узагальнюючих слів та однорідних членів.

А Все блищить новизною будинки посадки вулиці квіти школи все росте все хорошіє… (О. Довженко) 4

Б Ні безсонні ночі ні ганьба полону ні глум і приниження ніщо не могло зламати бранця. (Я. Качура) 3

В Вона любила сонячні дні в усі пори року узимку весною улітку восени. (В. Шевчук) 2

Г У мудрості свої закони є і цвіт і злет і несходимі пущі (А. Малишко)

Д Червонясте світло червоний пісок усе летить нам у вічі… (В. Шевчук) 1

1 ____, ____ – УС;

2 УС  :       ,     ,     ,     ;

3 Ні ____, ні ____, ні ____ і ____ – УС;

4 УС :   ,   ,   ,   ,    УС.

варіанти відповідей

А 2 Б 1 Г 3 Д 4

А 4 Б 1 В 2 Д 3

А 1 Б 2 Г 4 Д 3

А 4 Б 3 В 2 Д 1

Запитання 12

Розставте в реченнях пропущені розділові знаки.

1. Усе було, все кануло у Лету розлуки зустрічі прощання і жалі                  (О. Матусяк).

2. Ось вони рідні озера та луки в синім добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

варіанти відповідей

Усе було, все кануло у Лету: розлуки, зустрічі, прощання і жалі                  (О. Матусяк).

Ось вони, рідні озера та луки, в синім добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

Усе було, все кануло у Лету розлуки, зустрічі, прощання і жалі                  (О. Матусяк).

Ось вони рідні озера та луки в синім, добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

Усе було, все кануло у Лету: розлуки зустрічі, прощання і жалі                  (О. Матусяк).

Ось вони, рідні озера та луки в синім добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

Усе було, все кануло у Лету розлуки зустрічі, прощання і жалі                  (О. Матусяк).

Ось вони - рідні озера та луки - в синім, добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

Запитання 13

У реченні Хай наше слово не вмирає і наша правда хай живе! кома не ставиться, тому що частини складносурядного речення:

варіанти відповідей

питальні речення

окличні речення

мають спільний член речення.

мають спільне підрядне речення

спонукальні речення

Запитання 14

У складносурядному реченні І журиться вікнами наша хата і шепче задумливий сад ставиться:

варіанти відповідей

крапка з комою

кома

тире

двокрапка

Запитання 15

У складнопідрядному реченні Не можна допустити щоб людиною керував страх ставиться:

варіанти відповідей

крапка з комою

кома

тире

двокрапка

Запитання 16

У реченні Яким Микита ішов з цієї хатини i яким він повернувся? кома не ставиться, тому що частини складносурядного речення:

варіанти відповідей

мають спільний член речення

окличні речення

спонукальні речення

питальні речення

Запитання 17

У реченні Ось вже стільки літ за мною тінь твоя марою ходить i золоті слова любові дорогої мені звучать на спечених устах... (М.Вінграновський) кома не ставиться, тому що частини складносурядного речення: 

варіанти відповідей


безсполучникові речення (при цьому присудки цілком однорідні за значенням);

мають спільне підрядне речення;

мають спільний член речення.

спонукальні речення;

Запитання 18

Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні

варіанти відповідей

Коли я був хлопчиком на Десні, мені хотілось, щоб дикі птиці сідали мені на голову і на плечі не тільки в снах.


Так буває лише ранньої весни, коли пробуджується степ, і розімліла від сонця земля сповнюється чарами материнства.

Здоровенний дуб розлігся розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.

Згадується кому-небудь, що в давнину козак, ідучи в похід обіцяв дівчині привезти стільки шовків та стрічок, щоб, як розпустити, вистачило їх від шпиля собору до самої землі... 

 Я дивився й слухав цю осінню картину, що мала заворожуючий зоровий та звуковий ряд і поволі ступав схилом яру.

Запитання 19

Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Сивим туманом оповило велетні-дерева і навіває сум така картина.

Нависло хмар глухе склепіння і шурхаючи крилами об них летять чайки. 

Явори й долини залила імла і несміливі й кволі встали зорі.

Запитання 20

Прочитайте речення. Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

Надходить пора переміщення барв (1) а сині верховіття дерев на рожевому тлі неба ще розгойдують у собі блакитно-сизі відтінки (2) і відчуваєш (3) скрізь причаїлися невидимі полохливі тіні (4) тому стало і повніше навколо (5) і більш тривожно на серці.

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 21

Прочитайте речення.

Як рожеві птахи (1) зашуміли (2) заспівали примороззю підкучерявлені очерети (3) і їхній пух полетів у святенну далечінь (4) де злегка поскрипував мороз (5) чи земля і на добрий сон вкладалося село.

Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 22

Розділові знаки правильно розставлено в реченні

варіанти відповідей

Сонце вже котилося на захід, над полями здіймалася легка пара, у небі, як листя осики, тріпотіли крильцями жайворонки, зеленим соком пашіли трави, - у які причепурилися горбки. 

Проміння ламалося в хвилі, блищало, миготіло, рябіло наче хто сипонув на воду блискучими іскрами. 

Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю,на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

Отут серед цвіту, здається: що якби людина навчилася мудрості в дерев, то не була б ворогом самій собі й природі. 

Запитання 23

Складносурядне речення утвориться,якщо серед варіантів продовження речення. Вітру на морі не було...вибрати

варіанти відповідей

коли ми повернулися з екскурсії.

проте клекотав сильний прибій

як і очікуваного декілька днів сонця

Запитання 24

Укажіть складне речення з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Сонце блищить і горить, гаї зеленіють, садки зацвітають.

Погода стояла тепла й сонячна, так що шибки на вікнах аж миготіли.

Тонуть у золоті принадні простори і закликають усе в степу до спокою.

Ти до мене прийшла не із казки чи сну, і здалося мені, що стрічаю весну.

Небо вже геть розмерзлося, і тепер його було видно наскрізь.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест