12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Розділові знаки у простому реченні Варіант 1

Додано: 23 жовтня 2019
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1452 рази
12 запитань
Запитання 1

Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним в ньому.

1) Сорока-ворона на припічку сиділа діткам кашку варила, ополоником мішала, діток годувала (Народна творчість)

варіанти відповідей

тире

двокрапка

кома

крапка з комою

Запитання 2

Установіть відповідність між реченням і розділовим знаком (тире), який пропущено у ньому.

А. Луки, гори, пишні сади все зелене й принишкле (О. Гончар).

Б. Я з тобою навпіл все життя поділю хліб і сіль, і краплину щастя       (А. Малишко).

В. Синє глибоке небо розгортало своє безкрає поле (Панас Мирний).

Г. Чи ти маєш бога в животі а царя в голові?! (Панас Мирний)

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 3

Укажіть речення, у якому при звертанні вживається знак оклику

А) Ти бо Тарасе вчив нас не людей із сього світу зганяти, не городи й села опановувати: ти вчив нас правди святої животворящої (П. Куліш).

Б) Ні Такої краси не знайду я (В. Сосюра).

В) Південний краю як тепер далеко лежиш від мене ти! (Леся Українка)

Г) Еге я правду вам казав (Є. Гребінка).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 4

Установіть відповідність між реченням і членом, яким воно усладнене.

 … Можна все на світі вибирати сину вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко).

варіанти відповідей

поширене звертання

відокремлена обставина

відокремлена прикладка

непоширене звертання

Запитання 5

Укажіть речення, ускладнене вставним словом

А) По цих непролазних кущах певно ніколи не ступала людська нога (М. Коцюбинський).

Б) Приблизно через півстоліття картину перевезли до Лувру…             (А. Варшавський)

В) Рятуйте мене люди без мене ж і для вас життя не буде                       (В. Симоненко).

Г) Ні, я хочу крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні (Леся Українка).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 6

Укажіть речення, ускладнене вставним словом

А) Софія як любовно називають собор кияни є найстарішим пам’ятником архітектури золотою окрасою Києва (І. Цюпа).

Б) Може і цей текучий замріяний степ теж тільки марево що протече і не буде? (О. Гончар)

В) Він правду мовлячи не почував ніякої охоти вчитися грі на фортеп’яні (І. Франко).

Г) Коли Сашко думав про матір а він тепер думав про неї майже постійно він ніби стояв на гарячому пружному вітрі (В. Дрозд).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 7

Установіть відповідність між вставним реченням і розділовим знаком при ньому.

А через сорок років цей випадок прогримів на весь світ з картиною скоїлась велика неприємність (А. Варшавський).

варіанти відповідей

кома

крапка з комою

тире

дужки

Запитання 8

Укажіть речення, у яких наявна помилка пунктуаційна

(1)                Тут саме вони виїхали із за гори. (2) Перед ними так і заблищало: так і замиготіло, так і замережило церквами, хрестами, горами і будинками. (3) Святий город сіяв як той єрусалим… (П. Куліш)

варіанти відповідей

1

2

3

Запитання 9

Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.

1. Кома 2. Двокрапка

А) Подяка вам за все і за довір’я, і за любов (П. Тичина).

Б) Урочисто вишикувалась проспектами зелена варта каштанів почесна варта весни (О. Гончар).

В) Буває часом сліпну від краси (Л. Костенко).

Г) Осяяний сонцем новий світ розкрився перед нами (О. Довженко).

Д) Коли гасло світло у післявоєнні роки часто гасло світло, вона приносила в мою кімнату лампу (В. Шевчук).

варіанти відповідей

1 А 2 Б

1 Б 2 Д

1 В 3 Г

1 Г 3 А

Запитання 10

10. Укажи речення з узагальнюючим словом, у якому слід поставити двокрапку

А Перші ніжні листочки потребують захисту від пекучого сонячного проміння або від раптових весняних заморозків. (Дит. енц.)

Б Сім’я грунтується на шлюбі або кровній спорідненості людей, зв’язаних спільністю побуту та взаємною відповідальністю. (З підручника)

В Усі залежимо від зерна людина, звірина і пташка. (Б. Харчук)

Г Дзвіночки, конвалії, сон-трава, плакун-зілля, болиголов, звіробій, ромашки всі незчисленні лісові й польові квіти висипали на галявину. (Б. Харчук).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 11

Постав розділові знаки в реченнях. Установи відповідність між реченнями та схемами розташування узагальнюючих слів та однорідних членів.

А Все блищить новизною будинки посадки вулиці квіти школи все росте все хорошіє… (О. Довженко) 4

Б Ні безсонні ночі ні ганьба полону ні глум і приниження ніщо не могло зламати бранця. (Я. Качура) 3

В Вона любила сонячні дні в усі пори року узимку весною улітку восени. (В. Шевчук) 2

Г У мудрості свої закони є і цвіт і злет і несходимі пущі (А. Малишко)

Д Червонясте світло червоний пісок усе летить нам у вічі… (В. Шевчук) 1

1 ____, ____ – УС;

2 УС  :       ,     ,     ,     ;

3 Ні ____, ні ____, ні ____ і ____ – УС;

4 УС :   ,   ,   ,   ,    УС.

варіанти відповідей

А 2 Б 1 Г 3 Д 4

А 4 Б 1 В 2 Д 3

А 1 Б 2 Г 4 Д 3

А 4 Б 3 В 2 Д 1

Запитання 12

Розставте в реченнях пропущені розділові знаки.

1. Усе було, все кануло у Лету розлуки зустрічі прощання і жалі                  (О. Матусяк).

2. Ось вони рідні озера та луки в синім добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

варіанти відповідей

Усе було, все кануло у Лету: розлуки, зустрічі, прощання і жалі                  (О. Матусяк).

Ось вони, рідні озера та луки, в синім добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

Усе було, все кануло у Лету розлуки, зустрічі, прощання і жалі                  (О. Матусяк).

Ось вони рідні озера та луки в синім, добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

Усе було, все кануло у Лету: розлуки зустрічі, прощання і жалі                  (О. Матусяк).

Ось вони, рідні озера та луки в синім добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

Усе було, все кануло у Лету розлуки зустрічі, прощання і жалі                  (О. Матусяк).

Ось вони - рідні озера та луки - в синім, добрі солов’їних ночей            (М. Руденко).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест