Теест за темою "Відокремлені означення, прикладки, обставини" у 8 класі

Систематизація та узагальтення вивченого про відокремлені члени речення

Додано: 30 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 80 разів
10 запитань
Запитання 1

З'ясуйте умову відокремлення другорядного члена в реченні: «Степ, струснувши з себе росу та зігнавши примітні тіні, горить рівним жовто-зеленим кольором»

варіанти відповідей

стосується особового займенника

має відтінок обставини часу

виражений дієприкметниковим зворотом

виражений дієприслівниковим зворотом

Запитання 2

Укажіть речення з відокремленим поширеним означенням,у якому наявні пунктуаційні помилки

варіанти відповідей

Вмитий росами зелений світ лящав, висвистував, видзвонював лунко на всі лади.

Викупаний сонцем, колос вклоняється землі.

Ганна підхопила малу Галю, захриплу від плачу.

Відтискуваний козаками все далі від промовця Степан мимоволі відступав з кола.

Запитання 3

Установіть відповідність між реченнями з прикладками і правилами їх відокремлення:

А стоїть після означуваного слова, вираженого власною назвою


Б стоїть перед означуваним словом — особовим займенником


В є власною назвою і має уточнювальне значення 


Г сполучається з пояснюваним словом за допомогою слова наприклад



1 У минулому шахтар, він був дужий, кремезний.


2 Мати моя, Марія, читати  мене навчила.


3 До мене підходить Григорій Безверхий, друг мого дитинства, архітектор.


4 І на полі жайворонок, соловейко в гаї землю, убрану весною, вранці зустрічають.


5 Рослини відіграють величезну роль у природі та в житті людини, наприклад збагачують атмосферу киснем.

варіанти відповідей

1а, 2г, 3б, 4в

1б, 2в, 3а, 5г

1б, 2в, 4б, 5г

1а, 2в, 3а, 4г

Запитання 4

Укажіть речення, у якому означення відокремлюється тире (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

Усіім любе слово сказане до речі.

Карпо Петрович весь червоний і тремтячий від сміху зійшов із брички.

Молода жінка посивіла й змучена чекала вістей про чоловіка.

Перед нею з'явився омріяний принц ошатний культурний.

Запитання 5

Укажіть речення, у якому прикладку відокремлюють тире (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

Марія Заньковецька видатна українська артистка народилася у 1860 році.

Є у мене мати Україна мила.

Під нами прокидався туман а над нами падало й падало листя золоті сльози осені

Кухарка Мотря весела молодиця трохи його відгодувала

Запитання 6

Укажіть речення з відокремленими обставинами, в яких пропущено розділові знаки:

варіанти відповідей

Вона не звикла сидіти склавши руки.

Орли кружляють у небі виглядаючи здобич.

Усі з радісним галасом і випереджаючи один одного побігли назустріч гостю.

Він ішов тихо іноді зупиняючись і вдихаючи свіже весняне повітря.

Запитання 7

Укажіть речення з відокремленою обставиною, вираженою одиничним дієприслівником (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

Хлопці деякий час сиділи задумавшись.

Цю гімнастичну вправу виконують лежачи.

Відпочивши хлопці зібралися на полювання.

Усяка пташечка радіючи співала.

Запитання 8

Укажіть речення, у якому обставина, виражена одиничним дієприслівником, не відокремлюється (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

Непритомніючи Василь важко застогнав.

Гуркіт канонади ревів не перестаючи.

А йдучи довелось би брати і жінку.

Чайка скиглить літаючи.

Запитання 9

Укажіть речення, у якому дієприслівниковий зворот не відділяється (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

Усі присутні перебиваючи один одного радісно вітали ювіляра

Маковей сидячи над апаратом терпляче зносив незлобиві насмішки товаришів

Перестрибуючи одна через одну хвилі кидались на берег і затихали

Дівчина не могла сидіти склавши руки

Запитання 10

Укажіть речення з відокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

Я єсть народ якого правди сила ніким звойована ще не була.

Дніпро зупинений бетоном напружує силу води.

Доставлені Хомою боєприпаси були розподілені порівну.

Скуті кригою сирашною сплять озера і гаї.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест