Прочитайте текст.
Розгорнулась земля, наче книжка
(дороги, дороги, дороги).
Зашуміла трава і принишкла,
простелилась нам, юним, під ноги.
У тексті немає такої ускладнювальної конструкції, як
Граматичну помилку допущено в реченні
Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
Граматично правильне продовження речення «Купуючи мобільний телефон,..» наведено в рядку
Позначте речення, у якому НЕ ПОТРІБНО виділяти комами поширене означення:
Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
Знайдіть рядок, у якому допущено пунктуаційну помилку.
Укажіть речення з відокремленою обставиною, вираженою одиничним дієприслівником (розділові знаки пропущені):
Відокремлений додаток є в реченні (розділові знаки пропущено):
У якому реченні є пунктуаційні помилки?
З’ясуйте, у якому речення є відокремлена прикладка.
Укажіть речення з відокремленим поширеним означенням, при якому пропущено розділовий знак:
Укажіть речення, у якому означення відокремлюють тире (розділові знаки пропущені):
Відокремлена обставина є в реченні (розділові знаки вилучено):
Знайдіть речення, в якому відокремлений член речення виражений дієприслівниковим зворотом.
Укажіть, чим ускладнене подане речення.
Зачарований світом, він мудро творив ходу.
Продовжіть речення відокремленою прикладкою.
У дверях аудиторії стоїть староста...
В яких реченнях допущена граматична помилка?
Виберіть 2 правильні відповіді
Укажіть складне речення, де можлива заміна підрядної частини відокремленим означенням.
Означення, виражене дієприкметниковим зворотом, НЕ відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено):
В якому реченні є дієприкметниковий зворот
В якому реченні прикладка відокремлюється комою (розділові знаки вилучено)
В якому реченні є відокремлена обставина (розділові знаки вилучено)
Відокремлена обставина у всіх реченнях, окрім
У всіх реченнях є відокремлене означення, окрім (розділові знаки вилучено)
Обставина, виражена дієприслівником, не відокремлюється в реченні (розділові знаки вилучено)
Текст і завдання до нього.
1. Над самою водою стояла хатина, ще нижча і менша за інших. 2. Наполовину вросла в землю та покрита гострокінчатим дахом. 3. Стіни не вищі над чотири п’яді, виднілись лиш спереду та з боків, ззаду доходив критий дах аж до самої землі. 4. На вершку був отвір крізь який клубами добувався дим. 5. Посередині хати горів огонь та освічував блимаючим полум’ям темні, закопчені стіни. 6. Пообтикані мохом, вони світились пусткою. 7. На сволоку висів у багатій оправі довгий та широкий меч з ручкою у вигляді пташиної голови. 8. В кутку стояло декілька горшків, мішок борошна та кілька колод дерева.
Однорідні члени речення є в реченні
Текст і завдання до нього.
1. Над самою водою стояла хатина, нижча і менша за інших. 2. Наполовину вросла в землю та покрита гострокінчатим дахом. 3. Стіни не вищі над чотири п’яді, виднілись лиш спереду та з боків, ззаду доходив критий дах аж до самої землі. 4. На вершку був отвір крізь який клубами добувався дим. 5. Посередині хати горів огонь та освічував блимаючим полум’ям темні, закопчені стіни. 6. Пообтикані мохом, вони світились пусткою. 7. На сволоку висів у багатій оправі довгий та широкий меч з ручкою у вигляді пташиної голови. 8. В кутку стояло декілька горшків, мішок борошна та кілька колод дерева.
Відокремлені означення є в реченні
Текст і завдання до нього.
1. Над самою водою стояла хатина, нижча і менша за інших. 2. Наполовину вросла в землю та покрита гострокінчатим дахом. 3. Стіни не вищі над чотири п’яді, виднілись лиш спереду та з боків, ззаду доходив критий дах аж до самої землі. 4. На вершку був отвір крізь який клубами добувався дим. 5. Посередині хати горів огонь та освічував блимаючим полум’ям темні, закопчені стіни. 6. Пообтикані мохом, вони світились пусткою. 7. На сволоку висів у багатій оправі довгий та широкий меч з ручкою у вигляді пташиної голови. 8. В кутку стояло декілька горшків, мішок борошна та кілька колод дерева.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прикладку вжито в реченнях
У всіх реченнях є прикладка, окрім (розділові знаки вилучено)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома