Синтаксис. Повторення. (І частина)

Додано: 13 квітня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 86 разів
9 запитань
Запитання 1

1.Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)



варіанти відповідей

А    Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.

Б    Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

В    А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть.

Г    Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?

Запитання 2

2.Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися...» обрати

варіанти відповідей

А    так що настрій зіпсувався на увесь день.

Б    бо кожен з нас почувався досить невпевнено.

В    проте погода посприяла нам і цього разу.

Г    й обговорювати можливі перешкоди.

Д    передчуваючи серйозні ускладнення.

Запитання 3

3.Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору...» додати фрагмент рядка


варіанти відповідей

А    ... коли з-під снігу виглядають перші блакитні проліски.

Б    ... кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі.

В    ... у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання.

Г    ... час пробудження природи від тривалого зимового сну.

Д    ... ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.

Запитання 4

4.Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А    Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.

Б    Сашко задихався та зморився більше години вони бігли з Сіроманцем.

В    Сонце зайшло степові озера стали на якийсь час темно-червоними.

Г    Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів.

Д    Спочатку Тимко образився і хотів піти потім передумав і залишився

Запитання 5

5.Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей


пуп..янок, м..юзикл, арф..яр

н..юанс, матір..ю, між..ярусний

кав..ярня, розв..язка, дит..ясла

м..якоть, п..єдестал, б..юлетень

Запитання 6

6.НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в реченні

варіанти відповідей

Почувши, як Олесь бідкається через складне домашнє завдання, Оксана підбадьорливо сказала: «Не переймайся так, насправді все тут доволі просто».

«А я сама вигадую щасливі прикмети: почула музику, зустріла когось у яскравому одязі – трапиться щось хороше!», – ділилася позитивом Уляна.

«Рухатися завжди треба туди, куди хочеш, а не туди, куди начебто йдуть усі», – любив цитувати свого наставника Орест

«Або ти не можеш нічóго змінити – і тоді хвилюватися немає сенсу, або можеш – і тоді перейматися нíчого, – сказав мудрець і пояснив: – Не марнуй сил на сумніви».

«Вихід зі складної ситуації там, де й вхід, – жартує Мирослава. – Чомусь песимісти цього не розуміють».

Запитання 7

7.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Франсуа Рабле на всяк лад регоче з усюдисущих пройдисвітів,(1) шарлатанів,(2) ненажер,(3) але для повного відчуття глибини цієї сатири необхідно зануритися в стихію гіпербол,(4) щедро вжитих автором:(5) те,(6) що нерідко видається хибним і перебільшеним,(7) часто спростовує пихато виголошені марнославцями вимоги.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1,2 – при однорідних членах речення

кома 3 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв'язком

кома 4 – при відокремленій обставині

двокрапка 5 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв'язком

коми 6, 7 – для виділення підрядної частини складного речення

Запитання 8

8.Граматично правильне продовження речення «Перечитуючи твої листи,..» наведено в рядку

варіанти відповідей

у мене покращився настрій.

мені пригадалися давні події.

Карпати здавалися реальністю.

є можливість поринути в минуле.

знову згадую нашу цікаву подорож.

Запитання 9

9.

Навіть у __________ куточку бабусиної оселі пахло м'ятою, чорнобривцями й __________.

варіанти відповідей

найбільш дальшому, полинью

якнайдалекішому, полиньом

найдальшому, полином

найдальнішому, полинню

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест