"Синтаксис.Пунктуація".Узагальнення та систематизація.Підготовка до ЗНО.

Додано: 7 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 343 рази
12 запитань
Запитання 1

Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)(підказку знайдете в посібнику О. Авраменка (див."Ускладнене речення. Відокремлення означень", 4 правило в таблиці, яке пояснює умову відокремлення означення ))

варіанти відповідей

Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.

Налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.

Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає.

Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві.

Запитання 2

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

шостому

Запитання 3

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.

Вставним словосполученням ускладнено речення

варіанти відповідей

перше

друге

четверте

шосте

Запитання 4


НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя», – підбадьорює читачів автор книги. – Усі лідери вміють радіти кожному дню, будь-якій дрібниці».

«Саме щоденні звички роблять вас успішними людьми або невдахами», – стверджує Томас Корлі в книзі «Зміни свої звички – зміни своє життя».

«Хочеш бути успішним – спілкуйся з успішними людьми, – наголошують фахівці та додають: – Краще мати справу із цілеспрямованими оптимістами, аніж із негативно налаштованими заздрісниками».

«А от що вам може бути не до вподоби, – інтригує Томас Корлі, – то це те, що багатії прокидаються за три години до початку свого робочого дня, бо мають устигнути залагодити дві-три особисті справи».

Запитання 5

Прочитайте речення.

Хмари(1) що з’явилися потім(2) було послано для того(3) щоб підкреслити бліду(4) трохи вицвілу за день синяву неба(5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 6

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента

«Оглядаючи експозицію музею, …» додати

варіанти відповідей

екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

наші знання з історії були дуже доречними.

це чудова можливість поринути в минуле.



уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Запитання 7

Однорідними додатками ускладнено речення (підказка в підручнику Заболотних "Українська мова", 2016 р., с.54, "Зверніть увагу!", підручник є в електронному вигляді в Інтернеті)

варіанти відповідей

Любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.

Ярослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею.

Назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги.

Софійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменинника.

Запитання 8



Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Вогнища то згасали,(1) то знову спалахували,(2) жахаючи собою темряву,(3) і тоді здавалося,(4) що на яр налетіли якісь фантастичні чорні птахи,(5) які кружляють над ним,(6) махаючи велетенськими крилами,(7) і все намагаються викрасти ті вогні.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – між однорідними членами речення

коми 2, 6 – при відокремленій обставині

кома 3 – на межі сурядних частин складного речення

коми 4, 5 – на межі підрядних частин складного речення

кома 7 – при однорідних членах речення

Запитання 9

Поясніть вживання тире в реченні: "На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша".

варіанти відповідей

Тире в складносурядному реченні

при відокремленій прикладці

при однорідних членах речення

між підметом і присудком

Запитання 10

Поясніть вживання тире в реченні:"Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит".

варіанти відповідей

Тире при відокремленій прикладці

тире в складносурядному реченні

тире при однорідних членах речення

тире між підметом і присудком

Запитання 11

Поясніть вживання тире в реченні:"Київськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни".

варіанти відповідей

Тире при відокремленій прикладці

тире в неповному реченні

тире в безсполучниковому реченні

тире між підметом і присудком

Запитання 12

Поясніть випадок вживання тире в реченні:"Я усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється".

варіанти відповідей

Тире в безсполучниковому реченні

тире при відокремленій прикладці

тире в складносурядному реченні

тире в неповному реченні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест