ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З ПУНКТУАЦІЇ РО3ДІЛОВІ 3НАКИ У СКЛАДНОМУ РЕЧЕННІ

Додано: 7 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 74 рази
24 запитання
Запитання 1

1/ Речення Запахло воском від пopoгy, i тінь метнулась на стіні (М.Шевчук):


варіанти відповідей

А) складносурядне;


Б) складнопідрядне;


В) безсполучникове.


Г) просте

Запитання 2

2. У складнопідрядному реченні Кожному спадає такої миті на думку чи не стукається до їхніх осель чергова біда? (Д.Міщенко) ставиться:


варіанти відповідей

А) кома;


Б) тире;


В) двокрапка;


Г) крапка з комою.


Запитання 3

3.      Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

варіанти відповідей

А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.

Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.

В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

Г Мені потрібне слово а не слава. 

Запитання 4

4.      Укажіть, у якому складносурядному реченні кому поставлено помилково:

варіанти відповідей

А Миші бігали по помості, а мухи покинули хати і своїм гудінням не ворушили мертвої тиші 

Б Все натякало на смерть, скрізь зник дух живоття (І. Нечуй-Левицький).

В А тепер чого так серед ночі море плаче, й темрява тремтить? (Леся Українка).

Г Взимку їхній палац із білими колонами здається казковою будовою, лише неприємне враження справляє чавунний змій у басейні (М. Стельмах).

Запитання 5

5. Пунктуаційну помилку допущено в рядку 

варіанти відповідей

А Щасливий і веселий він глянув на високе небо. 

Б Важка від насіння, низько нахилялася жалка кропива. 

В Дорога повела в порослі густими лісами гори. 

   Г Налякані незнайомими звуками, коні пряли вухами.

Запитання 6

6. Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в Холодному Яру,..» наведено в рядку 

варіанти відповідей

А хлопців зацікавили розлогі столітні дуби. 

Б сповнюєшся дивовижною силою козацького краю.

В запам’яталося місце освячення гайдамацької зброї. 

Г нас здивував таємничий Мотронинський монастир. 

Д нам розповіли про історію написання роману «Залишенець».

Запитання 7

7.Тире між частинами складного безсполучникового речення треба поставити:

варіанти відповідей

А Здалось на мить пливе у безвість ночі під парус хмар високий корабель (Є. Маланюк).

Б Була б охота знайдеться робота (Народна творчість).

В З високих круч луна орлиний клекіт лиш тихі води все стоять мовчазно (Леся Українка).

Г Скоро серпень надійде ясний на поля неосяжні й сині (П. Филипович).

Запитання 8

8. Укажіть складне безсполучникове речення, в якому між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

А Старий присувається до вікна, зазира всередину й бачить у хаті за столом сидять гості… .

Б Що за літо заробить Мотря те за зиму і проживуть (ПанасМирний).

В Так і його царська милість велів дати гетьману булаву в Переяславі.

Г Учися як слід то й добре буде. (З творів Ю. Мушкетика).

Запитання 9

9. Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати

варіанти відповідей

А проводиться обов'язковий аналіз гри акторів.

Б він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.

В хлопці поділилися своїми враженнями з нами.

Г з радістю знову перечитується художній твір.

Запитання 10

10. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів.

Б У цьому життєписі, сповненому суперечностей, є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. 

В Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не [...] мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею.

Г Серед них є постаті непересічні, але зрозумілі (Святослав, Богун, Наливайко, Стус, Чорновіл), а є загадково роздвоєні (Богдан Хмельницький, Гоголь і Хвильовий).

Запитання 11

11. Прочитайте фрагмент учнівського твору, у якому пропущено окремі слова.

Невдовзі Сергій з … виїхали на заміську трасу. До … залишалося два … . Хлопці провели в дорозі майже добу, але це аж ніяк не робило менш … їхню подорож.

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А Ігором, Львову, кілометра, цікавою

Б Ігорем, Львова, кілометри, цікавою

В Ігорем, Львова, кілометри, цікавішою

Г Ігорем, Львову, кілометра, цікавою

Запитання 12

12. Замінити прикметник цілий займенником увесь (у потрібній формі) НЕ МОЖНА в реченні

варіанти відповідей

А На толоку традиційно збиралася ціла вулиця.

Б Цілий вік вона тужила за своїм утраченим коханням.

В Не вистачить цілого життя, щоб дяку тобі скласти, мамо!

Г Казан хоч і був цілий, але вже добре пощербився.

Запитання 13

13. Запропонована в дужках конструкція є НЕПРАВИЛЬНОЮ в рядку


варіанти відповідей


А заходи щодо поліпшення (заходи для поліпшення)

Б усупереч постанові (незважаючи на постанову)

В берегти на всякий випадок (берегти про всякий випадок)

Г за місцем перебування (по місцю перебування)

Запитання 14

14. Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Наш тренер може перепливти Дніпро.

Б Час для роботи вже може й настав?

В Мріяти про велике може кожен.

Г Чи може орел здійнятись над хмари?

Запитання 15

15. Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.

Б Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

В А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть.

Г Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?

Запитання 16

16. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А Київський Музей-квартира Павла Тичини відкриває завсідникам унікальні, нікому не/відомі шедеври живопису з приватної колекції геніального українського митця.

Б Тут також упорядковано неабиякі експонати: рукописи, картини, особисті речі, пов’язані з поетом, зокрема музичні інструменти.

В Хранителі закладу кажуть, що як/би доля повернула автора «Сонячних кларнетів» у якесь інше русло, то він став би, можливо чудовим художником.

Г У його квартирі на вулиці Терещенківській зібрані не тільки унікальні автографи та книжки, а й малюнки самого поета.

Запитання 17

17. Редагування потребує речення


варіанти відповідей


А Урахувавши досвід попередників, можеш уникнути багатьох помилок.

Б Довідавшись про щось першим, обов’язково поділюся з друзями.

В Будь готовий до труднощів і зневіри, будуючи повітряні замки.

Г Розв’язуючи задачу, спочатку вона здалася мені дуже складною.

Запитання 18

18. Реченню «Як свідчить перське прислів’я, доброзичливість у людських стосунках – це коштовність, яка збагачує не того, хто її отримує, а того, хто її дає» НЕ ВІДПОВІДАЄ за змістом речення

варіанти відповідей

А За перським прислів’ям, доброзичливість як коштовність людських стосунків не збагачує того, хто її отримує, але обдаровує того, хто її дає.

Б Відповідно до перського прислів’я, доброзичливість як коштовність у людських стосунках збагачує не обдарованого нею, а того, хто обдаровує.

В Перське прислів’я стверджує: доброзичливість – це коштовність людських стосунків, яка збагачує не того, кому вона адресована, а того, хто її виказав.

Г За перським прислів’ям, доброзичливість у людських стосунках – це коштовність, яка хоч і не збагачує того, хто її дає, але обдаровує її отримувача.

Запитання 19

19. Двокрапку треба поставити між частинами безсполучникового речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Мені снилось мельник я у старому млині.

Б А вранці осінь встане в косі янтарній нитка сивини.

В Сонце впало на сизу хмару обрій полум’ям запалав.

Г На білу гречку впали роси веселі бджоли одгули.

Запитання 20

20. Складносурядне речення можна утворити, якщо серед варіантів продовження речення «Двори були прикрашені розмаїтими клумбами …» вибрати

варіанти відповідей

А і химерно розмальованими лавками.

Б де розрослися невідомі екзотичні квіти.

В ніби там попрацював ландшафтний дизайнер.

Г а під’їзди – дзеркалами та квітами у вазонах.

Запитання 21

21. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А  Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. 

Б Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані.

В Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе.

Г Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. 

Запитання 22

22. Складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною утвориться, якщо до речення «Сірі хмари насувалися все ближче …» додати

варіанти відповідей

А … мов пізньої похмурої осені.

Б … бо сильний вітер їх щодуху підганяв.

В … неначе накочувалися величезні хвилі.

Г … так що треба очікувати грозу.

Запитання 23

23. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак або його відсутність).

Семен заплющив очі,(1) заколисаний тою чудовою тишею,(2) що буває виповнена всякими згуками:(3) і дзвінкою піснею жайворонка,(4) і дзижчанням польових мух,(5) і тихим(6) мелодійним шелестінням стиглого жита,(7) підрізаного серпами.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації в рядку

варіанти відповідей

А коми 1 і 7 виділяють відокремлені означення

Б кома 2 розділяє головну й підрядну частини

В двокрапка 3 стоїть після узагальнювального слова

Г коми 4 і 5 розділяють частини складносурядного речення

Запитання 24

24. Потребують редагування всі речення, ОКРІМ


варіанти відповідей

А На березі річки стояли припнуті човни, рибалки й дітлахи.

Б Ми з друзями їли та насолоджувалися ягодами лісової малини.

В Остап, підійшовши до села, почув ґелґотання гусей та стріхи хат.

Г Дрібні краплі дощу билися об шибку й повільно стікали донизу.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест