СИНТАКСИС. Словосполучення. Варіант 3

Додано: 16 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 313 разів
12 запитань
Запитання 1

Словосполучення якого рядка утворено способом керування?

варіанти відповідей

Розумітися на красі, схожий на сонце, піклуватися по-батьківськи, недалеко від школи, п'ять років.

Серце матері, любити дітей, рідна школа, право будувати, плести з барвінку.

Один із двохсот мільйонів, засівати житом, вчитися у старших, писати красиво, вищий від батька.

Говорити без пауз, будувати разом, сіячі добра, повен радості, гідно поводитися.

Славити Батьківщину, пісня про щастя, потрібний людям, радісно дітям, готуватися до зустрічі.

Запитання 2

Виберіть рядок із прикметниковими словосполученнями (за морфологічним вираженням головного слова).


варіанти відповідей

Лапатий сніг, неперевершена краса, сповнений надій, зроблений з дерева, старший за брата, світова поезія.

Переписаний з книги, мій товариш, незакінчена повість, серйозний з дитинства, правильне рішення, творчий задум.

Гарний з лиця, переповнений почуттями, задоволений поїздкою, солод­ший від меду, старший від мене.

Доручена справа, передана товаришем книга, справжня дружба, дове­дений до відчаю, скромний у житті, крайній ліворуч.

Підтриманий групою, розширений донизу, зворушений подією, зоране поле, перекладений українською мовою.

Запитання 3

У якому рядку всі словосполучення прості за будовою?


варіанти відповідей

Твори Івана Франка, на честь ювілею, прийти людині на допомогу, стати на повен зріст, наше майбутнє, збірка поетичних творів.

Перше вересня, бути біля хворого, працювати на совість, кричати не своїм голосом, непочатий край роботи, пісні Марусі Чурай.

Людина з великої літери, музей Ольги Кобилянської, проходити шляхами боїв, виступити з доповіддю на конференції, подивитись у вічі, цікавий фільм

Благородне почуття, сказати трохи задумливо, хотіти побачити друга, музика Олександра Білаша, концерт скрипки з оркестром.

Картина художника, тепло людських сердець, врятувати життя людині, ночі без сну, одержимість Лесі Українки, виявити ініціативу.

Запитання 4

У якому рядку всі словосполучення означальні (за відношенням між головним і залежним словами)?

варіанти відповідей

Атомна електростанція, вивчений учнями, чарівна жінка, невигадана історія, собори Києва.

Вулиця Шевченка, приголомшений звісткою, велика бібліотека, наша перемога, ніжна пелюстка, вишневий сад.

Сонячний день, перша ластівка, плин часу, літній чоловік, впевнений у перемозі, лісова тиша.

Змога прийти, людська думка, будинок на два поверхи, вимогливість учителя, перша вчителька, сукня із шовку.

Глибока криниця, надія повернутися, занурений у воду, боротьба за мир, територія заводу, праця інженерів.

Запитання 5

Словосполучення якого рядка мають однакові відношення між головним і залежним словами?


варіанти відповідей

Глибоко переконаний, ставитися з відповідальністю, справді народний, відомий на той час, виконаний дещо пізніше, розмовляти весь вечір.

Блукати луками, нагороджений орденом, гордитися синами, гарантовано Конституцією, переповнений любов'ю, сказати по правді.

Батьківське піклування, щось привітне, тиждень грузинської літератури, змочений дощем, життєрадісний хлопець.

Стрункість постави, море роботи, пристрасть патріота, доля людини, семеро хоробрих.

Викликати прихильність, повернутися зі Львова, задовольнити прохання, поїздка до Ужгорода, почуття матері, взяти з життя.

Запитання 6

Визначте, у якому рядку всі поєднання слів не становлять словосполучення як окремої синтаксичної одиниці.


варіанти відповідей

Звернутися з проханням, взяти участь, виступити з доповіддю, навчитися мовчати, попросити зупинитися, нести службу.

Олексій Андрійович, військове звання, стати агрономом, надати допомогу, стати насупроти ворога, бажати висловитися.

Найбільш досконалий, дуже вдалий, зовсім непомітний, менш поширений, день у день, більш-менш.

Готовий допомогти, мати бажання, здатний на подвиг, підняти на ноги, допустити помилку, впродовж віків.

Складати подяку, дати згоду, робити зусилля, мати намір, вести спостереження, взяти під захист.

Запитання 7

У якому рядку словосполучення утворено способом прилягання?

варіанти відповідей

Співати натхненно, ставитися з любов'ю, жити для народу, одягнути пальто, зацікавитися проектом.

Особливо потрібно, декілька разів, мало часу, близько двадцяти чоло­вік, гуляти ввечері.

Сказати тихо, значно більше, внаслідок експерименту, в атмосфері дружби, бувати в школі, жити в місті.

Працювати разом, увійти в серце, подивитися здивовано, духовно ба­гатий, ввічливо привітатися, вкрай схвильований.

Говорити лагідно, дуже чемно, зовсім по-дитячому, шлях уперед, при­їхати вранці.

Запитання 8

Вкажіть рядок із прикметниковими словосполученнями (за морфологічним вираженням головного слова).

варіанти відповідей

Життєва діяльність, готовий до подвигу, створений для радості, добір­не зерно, гарний душею.

Чуйний до людей, відомий з історії, чесний у житті, подібний до нього, щирий душею.

Гідний подиву, енергійний у роботі, впевнений у перемозі, дев'ятий вал, вимушений сказати.

Талановитий учень, другий з краю, записаний на виступ, відповідаль­ний за вечір, близький серцю.

Творчий підхід, відомий з історії, радий побачити, наділений талантом, спокійний вдачею.

Запитання 9

Словосполучення якого рядка за будовою складні?


варіанти відповідей

Одержати листа від товариша, глибокі почуття, витримати перевірку часом, полонити читача масштабністю, привітати сестру зі святом, про­никнення в тайни космосу.

Шанувати працю хлібороба, оспівувати рідний край, сердечна теплота друзів, підносити письменникові квіти, людське щастя, вияв палкої любові.

Роздумуючи над твором письменника, дивитися на картину художника, від­даність захисників Батьківщини, невпинна ріки течія, пісня про рідний край.

З нагоди ювілею, талановитий письменник Грузії, сказати словами по­ета, наша перемога над фашизмом, брати участь у змаганні.

Навчатися в ліцеї, поїхати до Києва на нараду, згадувати материнську ласку, захоплюватися музикою, дбайливо збирати фольклор.

Запитання 10

У якому рядку всі словосполучення обставинні (за відношенням між головним і залежним словами)?

варіанти відповідей

Оцінити правильно, полетіти стрілою, перебувати на чужині, працювати не покладаючи рук, недалеко від мене, стомлений вкрай.

Поїхати до Польщі, бігати стежиною, їхати поїздом, завітати в гості, провідати друга, обійти навкруги.

Відбуватися невдовзі, приїхати в понеділок, тривати тиждень, забігти на хвилину, незадовго до зустрічі, запізнитися на п'ять хвилин.

Усміхатися від задоволення, зустрічатися віч-на-віч, сказати для заспо­коєння, побігти наздоганяти, споконвіку відомий, подарувати на згадку.

Поїхати вчитися, вимагати пояснення, вчинити заради справедливості, прибирати в кімнаті, поспішати на поїзд.

Запитання 11

Словосполучення якого рядка мають однакові відношення між головним і залежним словами?


варіанти відповідей

Починати спочатку, надзвичайно байдужий, розпочати справу, повернутися пізно, втомитися від ходьби, міцно заснути.

Письменник-реаліст, красуня Настя, ріка Горинь, плеяда літераторів, дівчина-юнка, напрочуд красива.

Дати ручку учневі, дати змогу відпочити, повернутися до кімнати, повідомити про семінар, записатися в драмгурток, виїхати назавжди.

Знавець історії, вивчення матеріалу, переконаний у справедливості, вищий від брата, вчитися гри на фортепіано.

Підготувати доповідь, залагодити справу, вчинити справедливо, розмова друзів, написати статтю, скласти конспект.

Запитання 12

На які групи поділяють словосполучення за будовою?


варіанти відповідей

Сурядні і підрядні.

Дієслівні, займенникові, прикметникові.

Дієслівні, іменникові, прислівникові.

Іменникові, прикметникові, дієслівні.

Прості, складні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест