СИНТАКСИС. Словосполучення. Варіант 4

Додано: 16 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 183 рази
24 запитання
Запитання 1

У якому рядку всі словосполучення утворені способом узгодження?

варіанти відповідей

Тернистий шлях, ясні далі, батьківська земля, рукотворна весна, вдало спроектований, його амплуа.

Незборима сила, ранкові промені, анкетні дані, кожна оселя, один шлях, п'ять будинків.

Кругла дата, людські шукання, вартий поривань, грозова днина, чисте сумління, життєва суть.

Ніжне серце, шлях у майбуття, доля дівчини, натягнуті струни, київські метро.

Щоденна праця, непохитна мужність, рідний завод, молодіжний фестиваль, єдина мета, кожен меридіан.

Запитання 2

Вкажіть, у якому рядку всі словосполучення однакові за морфологічним вираженням головного слова.


варіанти відповідей

Виділятися з-поміж інших, захоплюватися археологією, працювати над проектом, дивитися посміхаючись, право вибирати, поїхати будувати.

Довженкова творчість, висока гора, справедлива оцінка, поетичний образ, життєва позиція.

Звичайний до буденності, попередній екзамен, лагідний вдачею, вишитий рушник, допущений до екзаменів, складений на «відмінно».

Відомий з розповіді, далеко видний, далекий від істини, дорогий мені, добре знайомий.

Другий за списком, три з десяти, списаний на трьох листах, складений удвоє, перший у навчанні.

Запитання 3

У якому рядку словосполучення однакові за будовою (прості чи складні)?


варіанти відповідей

Творчо обдарована особистість, результат натхненної праці, використовувати всі резерви, посаджений біля школи, поділений надвоє.

Прагнення молоді до навчання, доброзичливе ставлення, історичний досвід народу, особистий внесок кожного, турбота батьків.

Право на працю, середня освіта, життєві істини, говорити про навчан­ня, завдання додому.

Добробут наших людей, витрати держави на освіту, вміння робити ви­сновки, набута століттями культура, глибоке переживання.

Сумлінна праця, глибока переконаність у правоті, сповнений любові, працювати наполегливо, збагачуватися новими знаннями.

Запитання 4

Виберіть рядок із займенниковими словосполученнями.

варіанти відповідей

Культура поведінки, наші ідеали, далеко за межами, дати квіти, кожен з нас.

Ми з учителькою, дехто з односельців, кожен з нас, хтось невідомий, щось загадкове.

Одна лекція, сфера діяльності, вірний слову, більшість учнів, заряд енергії.

Зал засідань, вершина гори, група юнаків, наше село, майстер спорту, всі четверо.

Рік народження, один із кращих, дехто із сучасників, вся сім'я, троє нас.

Запитання 5

Словосполучення якого рядка мають однакові відношення між головним і залежним словами?


варіанти відповідей

Знайомий з дитинства, зустрітися в бібліотеці, приємно вражений, роз­критий повною мірою, сидіти в задумі, скласти на «відмінно».

Навчатися в університеті, прочитати в очах, забути про втому, знайти в тексті, вибратися з лісу, забаритися з відповіддю.

Залежати від бажання, думати про прийдешнє, повернутися в понеді­лок, сказати спересердя, знаходитися біля річки, вдатися до пошуків.

Абсолютно безпідставно, поновлюваний щодня, ретельно досліджений, працювати поруч, одержати «відмінно», навчатися успішно.

Притомлений з дороги, зрозумілий кожному, радий зустрічі, готовий до роботи, вірний традиціям, приємний на смак.

Запитання 6

У якому рядку всі словосполучення прості за будовою?


варіанти відповідей

Привільна земля, збірка народних пісень, творче поле, точно передана правда, барви народного слова.

Перше кохання, пісня про рушник, життєва сила, тихе надвечір'я, ство­рений митцем.

Творчість письменника, урочистий настрій, образність народної мови, животворне слово, людська вдача.

Духовно багатий світ, науково багата фразеологія, найхарактерніша риса героя, цікава літературна спроба, відомий знавець картин.

Вказувати авторові на помилки, березові гаї, поетичний хист, десять довгих літ, віддати серце дітям.

Запитання 7

У якому рядку всі поєднання слів не становлять словосполучення як окремої синтаксичної одиниці?


варіанти відповідей

Руку подавати, з давніх-давен, дорослі і малі, вскочити в халепу, брати участь в олімпіаді, Зелений Яр.

Підбивати підсумки, з діда-прадіда, знати предмет як свої п'ять пальців, півня пустити, собаку з'їсти, рано-вранці.

Кирпу гнути, усі п'ятеро, піти собі, знай співає, сказати правду, протягом дня.

Ґулю набити, мати надію, калина-малина, Олександр Довженко, велика держава, сонячний промінь.

Дідусь відпочиває, біля моря, стратегія і тактика, Давид Мотузка, давним-давно, кривити душею.

Запитання 8

Укажіть рядок із словосполученнями, однаковими за морфологічним вираженням головного слова.


варіанти відповідей

Дорогий для нас, фольклорні мотиви, улюблений письменник, титанічна постать, закоханий у красу, рідна земля.

Квіти шани, зустріч з ветеранами, провісник весни, надія на краще, загадати бажання.

Навчити бережливості, наближення осені, відданість справі, навчитися розпізнавати, натхненно говорити, прагнення пізнати.

Віч-на-віч з романтикою, наодинці з матір'ю, досить влучно, надто прикро, разом з учителькою, нарівні з дорослими.

Напоєний ароматом, сплетений з волошок, урочисто відкритий, неперевершений взірець, журавлиний ключ, сповнений бажань.

Запитання 9

У якому рядку всі словосполучення прості за будовою?


варіанти відповідей

Творча праця, молода гаряча душа, його життєвий подвиг, відкрита книга, художнє мислення, українські народні пісні.

Багата фантазія, вічно жива весна, записувати пісню на магнітофон струнка жіноча постать, поділитися враженнями з товаришем, дати пораду другові.

Люди двадцятого століття, запросити друзів на вечірку, надрукований у газеті, перша медична допомога, громадський діяч, надіслати листа.

Пристрасна промова, пора мистецької зрілості, весняний дощ, людські ідеали, вдячність учителеві, подарована сестрою книга.

Розмовляти з друзями, творчий потенціал, зустрітися уперше, простувати назустріч, нічого не сказати, брати участь в олімпіаді.

Запитання 10

З'ясуйте, у якому рядку всі словосполучення означальні (за відношенням між головним і залежним словами).

варіанти відповідей

Колос пшениці, відкриття Ціолковського, книга товариша, перемога народу, виступ лектора, порада вчителя.

Укладання словника, довір'я до людини, читання повісті, гострота їй, чуттів, слово художника, гнів Шевченка.

Виготовлення стендів, мужність Лесі Українки, прагнення до щастя, велике значення, наслідування попередників, гілка бузку.

Підготовка до видання, опанування предмета, відкриття музею, вивчення словосполучення, вболівання за справу.

Закінчення школи, вияв вдячності, розуміння краси, знайомство з прекрасним, захоплення поезією, шум дерев, чекання матері.

олімпіаді.

Запитання 11

Словосполучення якого рядка мають однакові відношення між головним і залежним словами?


варіанти відповідей

Уміння слухати, бажання відпочити, перші квіти, твір композитора, рання весна.

Захист миру, розв'язання задачі, керівництво закладу, репродукція к., тини, синь неба, пшеничне поле.

Будівництво школи, виховання людяності, необхідний для збереження, вдаючись до узагальнень, застосовувати на практиці, сприймати серйозно

Ставитися з поблажливістю, несподівано подзвонити, запросити увійти, отримати через тиждень, дивитися зачудовано, виправляючи товариша.

Переможець конкурсу, твердо пам'ятати, шлях народу, пам'ять про ка­пітана, вбачати закономірність, потурбувати телеграмою.

Запитання 12

У якому рядку словосполучення поєднано зв'язком керування, коли головне слово керує декількома взаємозамінними формами?


варіанти відповідей

Охарактеризувати речення, за будовою; допустити помилку, в диктанті; відряджений до Києва, на нараду; хворобливий на вигляд, з вигляду; за­хист Батьківщини, від ворогів.

Опанувати професію, мову; обґрунтувати думку, фактами; перекладати з узбецької мови, українською мовою; брати до серця, до відома; над­силати лист, в редакцію.

Скористатися з нагоди, нагодою; нехтувати пораду, порадою; хворий сер­цем, на серце; іти по гриби, за грибами; спеціалізуватися на мові, з мови.

Тішитися дочкою, з дочки; вимагати відповіді, від учнів; дбати про здо­ров'я, за здоров'я; набрати воду, води; чіплятися за слово, до слова.

Вітати з п'ятдесятиліттям, з нагоди п'ятдесятиліття; грати в шахи, з то­варишем; шукати олівця, в пеналі; нагадувати учням, про консультацію.

Запитання 13

Які засоби характерні для зв'язку слів у словосполученнях?

варіанти відповідей

Форми слів, інтонація, сполучники.

Прийменники, форми слів, інтонація.

Порядок слів, інтонація, прийменники.

Сполучники, форми слів, порядок спів.

Форми слів, прийменники, порядок слів.

Запитання 14

У якому рядку всі словосполучення однакові за морфологічним вираженням головного слова?

варіанти відповідей

Об'єднати зусилля, продовжувати розмову, спричинений спекою, брати участь в олімпіаді, щастя бачитися, навчитися поважати.

Ретельно розібратися, постійно нагадувати, особливо важливо, необ­хідно пам'ятати, акуратно записаний, справедливо зауважено.

Мільйони гектарів, п'ятеро із присутніх, один із нас, тисячі людей, де­сять гривень, дві берізки.

Стурбований вкрай, завжди актуальний, складений утроє, короткий шлях, передбачений ученими, засіяний пшеницею.

Розширення площі, розставання з друзями, вирощуючи врожай, вико­ристання земель, битва за хліб, ранні жнива.

Запитання 15

Вкажіть, у якому рядку всі словосполучення складні за будовою.

варіанти відповідей

Нарада молодих учених, теплі промені сонця, батьківське піклування, почути звістку про сина, зустріч з рідною землею, захоплювати блиску­чою красномовністю.

Уперше особисто познайомитися, відразу після обіду, повністю довіря­ти товаришеві, найсміливіші експерименти, завжди готовий допомогти, справжнє захоплення футболом.

Новела про сучасне життя, радість учительської праці, досягти повної гармонії, весняне цвітіння, слова першого космонавта, правдиво написа­ний твір.

Синівське почуття до матері, автобіографічний фрагмент із життя, щоразу поставати в уяві, ставитися дбайливо до дітей, безмежно любиш Батьківщину, влучно вжити слово.

Писати спогади про письменника, життєва енергія, вишита сорочка, багата поетова уява, простудіювати рекомендовану літературу, законспектувати статтю.

Запитання 16

У якому рядку всі словосполучення мають додаткові відношення між головним і залежним словами?

варіанти відповідей

Публікація статті, близько до дійсності, спостерігати за польотами, виховання почуттів, подолання недопіків, разом з учителем.

Призначений для учнів, поліпшувати якість, потрібний людям, зрозумілий для всіх, збагнути істину, учитель-фізик.

Вчитися у наставників, розповідь ветерана, полонити красою, вивчиш правило, проспіваний солістом, багатство поезії.

Схилятися перед подвигом, завершена книга, передавати поколінням. співець добра, служіння народові, присвячений доньці.

Навчати любити, велич людини, знання твору, знайомство з письменником, навчання дитини, сприймання на віру.

Запитання 17

Словосполучення якого рядка мають однакові відношення між головним і залежним словами?


варіанти відповідей

Биття серця, народження епохи, пояснення вчителя, крик птаха, зауваження рецензента, від'їзд депутатів.

Здійснення бажань, виконання ропі, збереження миру, опублікування твору, розшукувати близьких, вирішена справа.

Група студентів, три секунди, душевна щирість, почуття поваги, твердість характеру, прочитання твору.

Уміння бачити, намагання охопити, задум написати, право обирати розповісти бабусі, поїхати відпочивати.

Крок уперед, надзвичайно цінний, змістовно розповідати, поїхати відпочивати, готуватися разом, активно залучати, здатність аналізувати.

Запитання 18

Визначте, у якому рядку всі словосполучення прикметникові (за морфологічним вираженням головного слова).


варіанти відповідей

Щойно виконаний, творче завдання, найкраще з надбань, вірний у любові, зобов'язаний життям.

Створений для нащадків, здатний відшукати, ознайомлений з матеріалами, досвідчений агроном, об'єктивний в оцінці.

Давно відомий, сміливий у пошуках, добрий душею, власний дім, впевнений у собі.

Немислимий без практики, готовий до пошуків, національний за формою, потрібний людям, невтомний у роботі.

Щедрий серцем, далекий від істини, схожий на матір, виготовлений братом, посаджене дерево.

Запитання 19

У словосполученнях якого рядка головне слово керує декількома взаємозамінними формами?


варіанти відповідей

Будувати що, кому; грати що, на чому; взяти що, у кого; думати що, кого; сіяти що, для чого.

Прочитати що, кому; простити що, кому, за що; радити що, кому; роз­бивати що, чим; утішати кого, чим.

Єднати що, з чим; засівати що, чим; упізнати кого, в кому; виростити що, для чого; пробудити що, в кому.

Згуртувати кого, у що; відповідати за що, перед ким; обороняти кого, від кого; шукати що, для кого; починати що, з чого; шанувати що, в кому.

Дивуватися чому, на що, з чого; чекати кого, на кого; сміятися з кого, над ким; відібрати у кого, від кого.

Запитання 20

Укажіть рядок із дієслівними словосполученнями.

варіанти відповідей

Підписано до друку, відправлено поштою, зацікавити розповіддю, мож­ливість виконати, зберегти надійно, порадувати батьків.

Неодноразово перечитувати, зустрічатися вечорами, по-справжньому ві­рити, підписано директором, подорожуючи Україною, з любов'ю ставитися.

Бажати щастя, готовий до заняття, зданий достроково, закінчити до зи­ми, вразити красою, читати вірші.

Виконати доручення, стомившись з дороги, йти співаючи, читання ле­жачи, доручити братові, перебуваючи у Франції.

Доручений учневі, надіслати рукопис, сприяти надрукуванню, уміння мовчати, цінувати літературу, запросити прийти.

Запитання 21

У якому рядку всі словосполучення однакові за будовою?


варіанти відповідей

Пейзажна лірика, відповідальний період, назавжди залишитися в сер­ці, дзвінкі джерела, народна творчість, думати про завтрашній день, напо­єний соками землі.

Вітром похилена смерека, щедро розквітлий талант, продовжувач кра­щих традицій, зігрітий жаром серця, бездоганно порядна людина.

Творчість Остапа Вишні, усна народна творчість, внесок письменника у літературу, поїхати на відпочинок до Криму, співуче Сосюрине слово.

Працювати завжди натхненно, схожий обличчям на матір, багато та­лантів, вимогливість митця до самого себе, духовний набуток поколінь, перші поетичні спроби.

Чітко вкарбуватися у пам'ять, пристрасно закоханий у поезію, уважно стежити за новинками літератури, любов до народу, художня манера письменника, глибинний ліризм прози.

Запитання 22

З'ясуйте, у якому рядку всі словосполучення обставинні (за відношенням між головним і залежним словами).

варіанти відповідей

Трудитися без утоми, образити через необережність, статися напередо­дні, зрозумілий повністю, вкрай незадовільний, навчатися в університеті.

Зніяковіти від несподіванки, швидко розвиватися, відбуватися всупереч волі, незмірно багатий, близько до істини, освітлений місяцем.

Не відвідувати у зв'язку з хворобою, жити впродовж віків, відбуватися в Україні, посилено працювати, написати сестрі, ставитися з любов'ю.

Тривати кілька днів, сперечатися через непорозуміння, дивитися від­критим поглядом, проходити мимо пам'ятника, багато предметів, зберег­ти назавжди.

Ходити до школи, надто дорого, розлучатися ненадовго, ділити навпіл, розмова друзів, по-юнацькому щирий.

Запитання 23

Словосполучення якого рядка мають однакові відношення між головним і залежним словами?


варіанти відповідей

Жіноче ридання, дитячий сміх, шум річки, пропозиція директора, мрія актора, душа хлібороба.

Читання статті, відповідь старости, випередження графіка, розгадування таємниць, почуватися втомлено, шапки соборів.

Щось рідне, сновигати тінню, вийти переможцем, видатися знайомим, збори шахтарів, двоє дітей.

Відро води, щось знайоме, учасник конференції, мета художника, декілька днів, п'ятеро відважних.

Семінар математиків, науковий гурток, погодинна оплата, складання плану, почуття відповідальності, їзда верхи.

Запитання 24

Виберіть рядок з іменниковими словосполученнями (за морфологічним вираженням головного слова).


варіанти відповідей

Цвіт бузку, свіжість рослини, готель «Україна», ювілейна дата, книга про вчителя, перевантажений роботою.

Чарівність музики, обмін досвідом, проблиски радості, жага до знань, зоряна краса, названий батьком.

Світоч культури, згадка про дитинство, книга життя, корисний для суспільства, паморозь осені, збереження миру.

Дружба між народами, восьмий клас, віра в перемогу, десятий поверх, прекрасний у творчості, дах над головою.

Перший успіх, мирне небо, дорога додому, пізня осінь, мій наставник.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест