Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв"язку

Додано: 5 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 448 разів
9 запитань
Запитання 1

    Складним з різними видами зв’язку є речення:



варіанти відповідей

Вітер підганяв їх на снігових белебнях, але як тільки вони скочувались в яр, Сіроманцеві доводилось похекати і попріти. 


Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце. 


Михайло якраз натрапив на ту розмову чи суперечку, встряв у неї й почав доводити інспекторові, що він не має права лаяти учнів, і сказав щось образливе для самого інспектора. 


Проте маленька пташина, ця пухнаста кулька життя, що майже цілком уміщалася в моїй жмені, виявилась завзятою і не хотіла без бою віддаватись. 

Запитання 2

Правильна характеристика речення

Відтоді Київ для мене став ще дорожчим, якимось вищим проявом дійсності, і я використовував найменшу нагоду, щоб побувати тут, щоб відвідати якусь виставу (Ю.Збанацький)

подана в рядку


варіанти відповідей

речення із сурядним і підрядним зв'язком, складається з 4 простих речень

речення із сурядним і підрядним зв'язком, складається з 5 простих речень

речення із безсполучниковим та сполучниковим сурядним зв'язком, складається з 4 простих речень

речення із безсполучниковим та сполучниковим підрядним зв'язком, складається з 5 простих речень

Запитання 3

Складними реченнями із сурядним і підрядним з'язком є речення

варіанти відповідей

До Зінькова залишалося кілометрів десять, коли їх застав у степу вечір, і вони вирішили ночувати в полі (Гр.Тютюнник).

Вечірній вітер зеленим віттям колисав, а дівчатам завалося, що це Ладо головою хитає (Б.Лепкий).

Скрипнула хвіртка, а далі забриніли ворота - батько пішов у поле (М.Стельмах).

Забриніли бруньки на вишнях, заяснішали далині далі, і в гаю крізь траву торішню салахнули свічки конвалій (В.Соколов).

Запитання 4

Визначити тип речення (розділові знаки пропущено):

Спустився вечір і відразу похолоднішало хоч удень була нестерпна спека.

варіанти відповідей

Безсполучникове складне речення

Складносурядне

Складнопідрядне

Складне з різними видами зв'язку

Запитання 5

Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.

варіанти відповідей

Признаюсь — заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.


Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.


Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.


Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

Запитання 6

Речення Там, де став явір понад плаями, знову я чую відлуння пісень: одна верба співає ночами, друга верба співає удень (В. Марсюк) є складним із

варіанти відповідей

сурядним і підрядним зв"язком

сурядним і безсполучниковим зв"язком

підрядним і безсполучниковим зв"язком

сурядним , підрядним і безсполучниковим зв"язком

Запитання 7

У реченні Минає літо, осінь вже бреде (1) лісів багрець торкнувся вересневий (2) і пахне чебрецем (3) і листя (4) де-не-де,кружляючи, лягає під дерева (Л.Тендюк) кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

Прочитайте речення.

Я відриваю голову від землі, а біля мене аж перехитується од сміху Люба, у її руці погойдується чимось напакована торбинка, і дівчина кладе її на те саме місце, до якого тиснулось моє вухо (М.Стельмах).

Правильну кількість граматичних основ у цьому реченні зазначено в рядку

варіанти відповідей

три

чотири

п"ять

шість

Запитання 9

Реченню

Сніг у полі побілішав, тепер проміння не тоне в гострій млі, що насичувала повітря, не гасне в розстелених під ногами полотнах, що зараз нагадують молочні дзеркала й відображаються у високості...(Є. Гуцало) відповідає схема

варіанти відповідей

[ ], [ ], ( ) , [ ], ( ).

[ ], [ ], ( ) , ( ).

[ ], ( ) ,( ).

[ ], [ , ( ) , ], ( ).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест