Складне речення з різними видами зв'язку

Додано: 7 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 412 разів
12 запитань
Запитання 1

1. До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення.


варіанти відповідей

а) Соломія не знала, як і коли це сталося,– втома і шум комишу приспали її.

б) Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.

в) Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.

г) Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.

Запитання 2

2. Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.(розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

а) Признаюсь заздрю планетам вони мають свої орбіти і ніщо не стає їм на їхній дорозі.

б) Пропасниця тіпала  гарячка палила вогнем  а в грудях так кололо  що Остап на превелику силу діставав собі воду.

в) Удень я здригався коли чув за собою тінь від людини і з огидою слухав ревучі потоки людського життя  що мчали назустріч як дикі коні.


г) Сон раптом щезає  як змитий водою і баба чує своє маленьке тіло  якому твердо і зимно лежати долі  на тоненькій ряднині  у вогкім кутку.


Запитання 3

3. До складної синтаксичної конструкції: “Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися” (розділові знаки пропущено) - входить.


варіанти відповідей

а) Три частини.


б) Чотири частини.


в) П’ять частин.


г) Шість частин.


Запитання 4

4. До складних речень з різними видами зв’язку належать синтаксична конструкція.


варіанти відповідей

а) Зростала певність, що все скінчиться добре, – і Соломія зазнає ще щасливого життя.

б) Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.

в) По чорній річці поміж білими берегами прудко пливе човен, тане вдалині й обертається в цятку; за ним несе вода другий, порожній, хлюпає в його білі боки і фарбує їх у чорний колір.

г) Гарний сильний голос співав на воді, все наближаючись, все зміцнюючись, і турки заслухались.


Запитання 5

5. Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.


варіанти відповідей

а) Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок; перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка. лісу.

б) Покірливо дав я себе забрати і, поки залізо тряслось та лящало, я ще раз, востаннє, вбирав у себе спокій рівнини синю дрімоту далеких просторів.

в) Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.

г) У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову  як хвиля.


Запитання 6

6. Речення: “Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів” - має:


варіанти відповідей

а) Сурядний і підрядний зв’язок.


б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.


Запитання 7

7. Визначити різновид складного речення (розділові знаки пропущені).

Ніхто не знав звідки прийшли половці а було те ще при синах Ярослава Мудрого.



варіанти відповідей

А із сурядним і підрядним зв’язком;              

Б із безсполучниковим і підрядним зв’язком;


В із безсполучниковим і сурядним зв’язком;             

Г із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком.

Запитання 8

8. Речення: “Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання й полинуло високо туди, де небо мінеться, де небо грає всякими барвами...”


варіанти відповідей

а) Сурядний і підрядний зв’язок.

б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

 

Запитання 9

9.Необхідно поставити двокрапку в безсполучниковому складному реченні(розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Зайде сонце Катерина по садочку ходить.

Б Сонце високо косарі далеко коси дзвенять коні пасуться.

В Люди кажуть земля прогрілася аж до материка.

Г Багато снігу багато хліба.

Запитання 10

10.Необхідно поставити тире в безсполучниковому складному реченні(розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Вона подивилась на сина і не пізнала його перед нею стояла сувора і без кінця далека їй людина.

Б Поглянь у себе море там вирує міниться і грає.

В Мало прожити життя треба життя зрозуміти.

Г Мені снилось я мельник в старому млині.

Запитання 11

11. Речення з підрядним та сурядним зв`язком :

варіанти відповідей

А. Був прозорий ранок і мовчазні навколишні простори  дбайливо устелені  сріблястим сніговим килимом так ясніли навпроти сонця що аж сліпило очі.                                                           

Б.Тьмяно світили ліхтарі обабіч дрімали старі                                             Г с   

каштани а за ними купчились темні мовчазні хмари.                                          


В.Коли він торкався смичком до струн скрипки все на світі

   зникало, залишалася тільки музика.   


Г.Літа орел літа сизий попід небесами гуля Максим гуля батько степами лісами.   

Запитання 12

1. Укажіть складнопідрядне речення з кількома підрядними

варіанти відповідей

А Очевидно ви знаєте що за свої вчинки треба відповідати перед людьми своєю совістю.

Б Так хочеться щоб наша вишиванка була сьогодні не просто модним одягом

В Це славнозвісний Чумацький Шлях орієнтир чумаків які звіряли з ним свою путь коли мандрували до Криму. 

Г Зійшла зоря освітила шлях мені так що легше стало йти до далекого міста.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест