"Складне речення з різними видами зв'язку", "Текст як одиниця мовлення"

Додано: 13 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 95 разів
13 запитань
Запитання 1

Яке з поданих речень складне з різними видами зв'язку :

варіанти відповідей

Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні.

Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні. 

в) Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить. 

На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався.

Запитання 2

Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції:

варіанти відповідей

Признаюсь – заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі. 

Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.

Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

 Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

Запитання 3

"Не знаю, чи то з усіма таке діється, але згуки пісні, що торкалися мого вуха, лягали перед очима фарбами, малювали мені з дивною яскравістю цілі образи".

Правильну кількість частин цього речення вказано в рядку:

варіанти відповідей

дві.     

три.

чотири.

п'ять.

Запитання 4

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

Коли тиша навшпиньки заходить у ліс, тоді листя горнеться до гіллячки, і вітер швидкокрилий лягає спати.

Коли він торкнувся смичком до струн скрипки, все на світі зникло і залишилася тільки музика.

Море так невпинно голубіє під стінами скель , а сонце так світить ласкаво, що аж каміння сміється.

Рожевий пил спадав, синіло все кругом, і коси золоті зоря вплітала в трави.

Запитання 5

Текст – це :

варіанти відповідей

група слів, словосполучень та речень;  

кілька речень;

група речень, об'єднаних темою, головною думкою та граматично;

) кілька мікротем.

Запитання 6

Головною думкою тексту не може бути :

варіанти відповідей

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує; 

його зміст, те, про що в ньому розповідається;

висновок, що робить автор;

те, заради чого створено текст (задум його автора) .

Запитання 7

Речення в тексті пов'язані за допомогою таких мовних засобів (засобів міжфразного зв'язку)

варіанти відповідей

займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів;  

синонімів, власних назв, мікротем, основної думки;

займенників, абзаців, іменників, теми;

повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки.

Запитання 8

Визначте тему та головну думку тексту.


Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

варіанти відповідей

а) Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини.

б) Помідори. Помідори є отруйними.

в)  Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки.

г) Історія помідорів. Помідори є отруйними.

Запитання 9

Правильно названо засоби міжфразового зв'язку в тексті в кожному рядку,окрім

варіанти відповідей

синоніми

займенники

омоніми

лексичні повтори

Запитання 10

Що таке абзац?

варіанти відповідей

Це заключна частина додана до завершеного художнього твору й не пов'язана з ним нерозривним розвитком дії.

.Це подія чи система подій,у яких розкриваються характери.

Це спосіб закінчення виступу,коли кожна наступна фраза емоційно посилює попередню.

Це частина тексту,об'єднана однією мікротемою.

Запитання 11

Складним із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком є речення

варіанти відповідей

 А Сонце заходить, гори чорніють,пташечка тихне, поле німіє.

Б Плачуть дощі в снігах, просять вітри спочину і розбивають в прах зоряну павутину.

 В Ранок був безвітряний, тихо пролітала негуста пороша,садок ніби відпочивав.

Г Планета сива над віками крутиться,минають дні, і пахне сіножать.

Запитання 12

Складним із різними видами зв'язку є речення

варіанти відповідей

А Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють.

 Б Старий поволі пішов на пасіку, щоб попрощатися з бджолами.

 В Тепер я заспокоююсь: значить, сонце не може загубити своїх ключів.

 Г Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці,бо щастя не дається дурно.

Запитання 13

Правильну схему речення Ми цінуємо барвінок за його «лі­карську допомогу» з нього виготовляють ліки від дуже важ­ких хвороб (розділові знаки вилучено) зазначено:

варіанти відповідей

 [ ], [ ]. одночасність

 [  ]: [висновок].

[умова] — [  ].

  [ ]: [причина].

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест