Складне речення з різними видами зв'язку. Текст як одиниця мовлення.

Додано: 15 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 458 разів
24 запитання
Запитання 1

Визначте правильне твердження:

варіанти відповідей

Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками сурядності.

Частини складного речення з різними видами зв'язку ніколи не поєднуються сполучниками.

Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками підрядності.

Частини складного речення з різними видами зв'язку можуть поєднуватися сполучниками сурядності, підрядності, сполучними словами та інтонаційно.

Запитання 2

Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях:

варіанти відповідей

Спільний сніданок і можливість перекинутися щирим словом із близькою людиною до решти помирили Остапа з несподіваним випадком; його значно заспокоїли Соломіїні доводи і бидва товариші твердо поснули сном молодості.

Гафійка гриміла ложками, а Маланка, заклавши руки, побожно слухала оповідання про те, скільки привезено цегли, яке й чому забраковано дерево, що прикажчик нічого не розуміє і коли б не Андрій, не було б діла.

Часто серед ночі, перериваючи спокійний сон хатинки, розлягався раптовий грюкіт у віконце, і хату сповняла ціла банда якогось непевного люду, що кричав, блискав жадними очима і сварився.

Виходило так, що всі були вдома, а, коли хто й забіг на ґуральню, то тільки на те, щоб подивитись.  

Запитання 3

У реченні

"Сонце заглядало у вікна (1) та лелека кружляв над подвір'ям (2) придивлявся (3) чи не вибігли діти (4) аби привітати його"

кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 4

Розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях вжито правильно в:

варіанти відповідей

Покірливо дав я себе забрати і, поки залізо тряслось та лящало, я ще раз, востаннє, вбирав у себе спокій рівнини, синю дрімоту далеких просторів.

У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як хвиля.

Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка лісу.

Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають,

 що дім порожній.

Запитання 5

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:


варіанти відповідей

Рожевий пил спадав, синіло все кругом, і коси золоті зоря вплітала в трави.

Море так невпинно голубіє під стінами скель , а сонце так світить ласкаво, що аж каміння сміється.

Коли він торкнувся смичком до струн скрипки, все на світі зникло і залишилася тільки музика.

Коли тиша навшпиньки заходить у ліс, тоді листя горнеться до гіллячки, і вітер швидкокрилий лягає спати.

Запитання 6

"Не знаю, чи то з усіма таке діється, але згуки пісні, що торкалися мого вуха, лягали перед очима фарбами, малювали мені з дивною яскравістю цілі образи".

Зі скількох частин складається речення?

варіанти відповідей

двох

трьох

чотирьох

п'яти

Запитання 7

Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

тему та головну думку тексту

“відоме” та “нове”

стиль мовлення

тип мовлення

Запитання 8

Речення в тексті пов'язані за допомогою таких мовних засобів (засобів міжфразного зв'язку):

варіанти відповідей

синонімів, власних назв, мікротем, основної думки

займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів

займенників, абзаців, іменників, теми

повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки

Запитання 9

Не може бути головною думкою тексту:

варіанти відповідей

те, заради чого створено текст (задум його автора)

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує

його зміст, те, про що в ньому розповідається

висновок, що робить автор

Запитання 10

Визначити складне речення з різними видами зв'язку :

варіанти відповідей

На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався.

Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить. 

Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні. 

Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні.

Запитання 11

До складних речень з різними видами зв’язку належать синтаксичні конструкції:


варіанти відповідей

По чорній річці поміж білими берегами прудко пливе човен, тане вдалині й обертається в цятку; за ним несе вода другий, порожній, хлюпає в його білі боки і фарбує їх у чорний колір.

Гарний сильний голос співав на воді, все наближаючись, все зміцнюючись, і турки заслухались.

Зростала певність, що все скінчиться добре, – і Соломія зазнає ще щасливого життя.

 Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.

Запитання 12

До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення:



варіанти відповідей

Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.

Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.

Соломія не знала, як і коли це сталося,– втома і шум комишу приспали її.

Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.

Запитання 13

До складної синтаксичної конструкції : 

"Він говорив про речі повні жаху для мене так просто й спокійно як жайворонок кидав на поле пісню а я стояв та слухав і щось тремтіло в мені" (розділові знаки пропущено)

входить:

варіанти відповідей

Шість частин.

Чотири частини.

Три частини.  

П’ять частин.

Запитання 14

Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції:

варіанти відповідей

Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.

Признаюсь – заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.

Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

Запитання 15

До складної синтаксичної конструкції:

“Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися” (розділові знаки пропущено)

входить:

варіанти відповідей

Шість частин.

П’ять частин.

Чотири частини.

Три частини.  

Запитання 16

Складне речення з підрядним і безсполучниковим зв'язком утвориться, якщо до частини

"Уранці вітер ущух, повітря стало  прозорим..."

додати фрагмент:

варіанти відповідей

...хоча небо все ще було затягнуте хмарами.

...але птахи не поспішали покидати гнізда.

...краплини дощу виблискували на траві.

...і було видно дерева понад шляхом

Запитання 17

"Життя наше - це подорож, дружня бесіда - це візок, що полегшує мандрівникові дорогу".

Дане речення можна схематично зобразити:

варіанти відповідей

[ ], ( ), ( ).

[ ], ( ) .

( ), ( ),[ ].

[ ], [ ], ( ).

Запитання 18

Мікротема тексту - це:

варіанти відповідей

частина загальної теми

ідея тексту

те, про що розповідається в тексті

підсумок усього сказаного

Запитання 19

Текст – це :

варіанти відповідей

група речень, об'єднаних темою, головною думкою та граматично

кілька мікротем

кілька речень

група слів, словосполучень та речень

Запитання 20

Тема тексту – це:

варіанти відповідей

оцінка предмета чи явища

“відоме” і “нове”

його зміст, те, про що в ньому розповідається

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує

Запитання 21

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

Де недавно були піски, наливаються соком плоди і хвилюються лани золотої пшениці.

На селі хутенько, як сонечко закотилось, помовкли голоси й рух усякий завмер.

Білястий серпанок над городами, півні кричать, і птаство багатоголосе щебече.

Коли почалася гроза, гра припинилася, і діти кинулися бігти додому.

Запитання 22

Речення:

“Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів.”

має:

варіанти відповідей

Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

Сурядний і підрядний зв’язок. 

Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 23

З яких частин складається текст?

варіанти відповідей

вступу (зачину), основної частини, кінцівки

вступу (зачину), теми, мікротеми, кінцівки

теми, основної думки, мікротеми, абзацу

теми, основної думки, кінцівки

Запитання 24

Визначте тему та головну думку тексту.


Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

варіанти відповідей

Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини

Помідори. Помідори є отруйними.

Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки.

Історія помідорів. Помідори є отруйними.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест