Складне речення з різними видами зв'язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

Додано: 1 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 2340 разів
12 запитань
Запитання 1

Визначте правильне твердження :

варіанти відповідей

а) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками сурядності.

б) Частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками підрядності.

в) Частини складного речення з різними видами зв'язку ніколи не поєднуються сполучниками.

г) Частини складного речення з різними видами зв'язку можуть поєднуватися сполучниками сурядності, підрядності, сполучними словами та інтонаційно.

Запитання 2

Виділіть складне речення :

варіанти відповідей

а) Вересень буйно зеленів отавами на луках, заплітав павутиння в повітрі.

б) Вітер почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена.

в) У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус.

г) Нестор ціпенів від страху, притулившись чолом до шибки, та відірвати погляду не міг.

Запитання 3

Яке з поданих речень складне з різними видами зв'язку :

варіанти відповідей

а) Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні.

б) Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні.

в) Коли почую твій співучий голос і легкиц сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить.

г) На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався.

Запитання 4

Виділіть речення з сурядним і підрядним зв'язками:

варіанти відповідей

а) Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з - під снігу так свіжо, що здається, надворі стоїть весна, одягнена в білі шати.

б) Минає літо, осінь вже бреде, лісів багрянець торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де-не-де, кружляючи, лягає під дерева.

в) У ті дивні дні, коли мої штани іще тримались на одній підтяжці, я все ніяк допетрати не міг, що крутиться земля, мов куля кругла.

г) Варто писати про наші села й міста, про наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у людських серцях рідна земля оживала...

Запитання 5

Виділіть речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язками :

варіанти відповідей

а) Яків повіз коней навпростець, і було чутно, як тріщав у них під копитами сушняк.

б) Ніна спочатку думала про Якова Македона, що привернув її увагу, та згодом сильніші спогади витіснили його образ, і перед очима постали і люди інші, і події, що їх довіку не забути.

в) То поїзд затримували на станціях, бо колія була зайнята, то машиніст довго домовлявся із станційними провідниками, що не хотіли відпускати вугілля, взагалі поїзд чомусь довго стояв перед семафором.

г) Майже кожного місяця я приїздила до Києва, але раз у раз траплялося так, що або Ванда Львівна виїхала до Львова, або я через якісь обставини не могла її дочекатися.

Запитання 6

У якому реченні поєднано безсполучниковий і підрядний зв'язки :

варіанти відповідей

а) Постановник не осипав Ярославу компліментами, він після роботи тільки потиснув їй руку, але цей мовчазний потиск руки був для неї дорожчий за слова.

б) Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись, лише вербиці поклонялись, та вітер золотим од дерева до дерева почав шпурляти, кружляючи червоне.

в) Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині.

г) Дивовижні сцени можна було побачити в ці хвилини в таборі : той сміявся, той плакав, там обнімалися, там підняли на руки і цілували стареньку бабусю, що принесла останню качку.

Запитання 7

У якому реченні поєднано безсполучниковий і сурядний зв'язки:

варіанти відповідей

а) Він так розійшовся, що в Євмена не залишилося найменшого сумніву: буде все так, як вирішив Таливон.

б) Половець став на порозі-досвіток був повитий білими пасмами, під стіною темніла калюжа, проте не дощило.

в) Море дедалі втрачало спокій; припадали грудьми до хвилі і плакали над морем.

г) Якось химерно запахли абрикоси : запах був ніжний і нагадував чомусь старий Прованс і старомодні кабріолети.

Запитання 8

Що називається текстом?

варіанти відповідей

а) Сукупність мовних засобів, що використовуються мовцем свідомо за певних умов спілкування.

б) Особлива форма побудови усного чи писемного мовлення, що є розгорнутим висловлюванням однієї особи, зверненим до співрозмовника або до себе.

в) Чиясь мова, передана абсолютно точно, з повним збереженням змісту, форми, інтонації висловлювання.

г) Завершене висловлювання, яке складається з кількох речень, об'єднаних між собою за змістом та синтаксично, і служить для вираження зв'язних думок.

Запитання 9

Розповідь, опис, роздум-це:

варіанти відповідей

а) стилі мовлення.

б) засоби мовлення.

в) типи мовлення.

г) жанри мовлення.

Запитання 10

Тема тексту-це:

варіанти відповідей

а) мета тексту, заради якої його створено.

б) те, про що йдеться в тексті, його зміст.

в) сукупність виражальних засобів.

г) стилістичні фігури.

Запитання 11

Головна думка тексту - це:

варіанти відповідей

а) мета тексту, те, заради чого створено текст.

б) зміст тексту.

в) підтема тексту.

г) тема тексту.

Запитання 12

Основне повідомлення в реченні містить:

варіанти відповідей

а) дане.

б) висновок.

в) підмет.

г) нове.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест