Складне речення з сурядним і підрядним зв'язком

Додано: 31 березня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 183 рази
10 запитань
Запитання 1

Визначте правильне твердження


 

  

  

 

варіанти відповідей

частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками сурядності

частини складного речення з різними видами зв'язку можуть поєднуватися сполучниками сурядності,підрядності,сполучними словами та інтонаційно

частини складного речення з різними видами зв'язку ніколи не поєднуються сполучниками

частини складного речення з різними видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками підрядності

Запитання 2

Виділіть складне речення



 

  

 

варіанти відповідей

 Нестор ціпенів від страху, притулившись чолом до шибки

У верховіттях вітер шелестить, сумує стежка дичками внатрус

 Вітер почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена

 Вересень буйно зеленів отавами на луках,заплітав павутинням в повітрі

Запитання 3

Виділіть речення з сурядним і підрядним зв'язками:





  

варіанти відповідей

Варто писати про наші села й міста, про наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у серцях рідна земля оживала...

  В ті дивні дні, коли мої штани іще тримались на одній підтяжці, я все ніяк допетрати не міг,що крутиться земля,мов куля кругла.

  Минає літо,осінь вже бреде,лісів багрянець торкнувся вересневий,і пахне чебрецем,і листя де-не-де,кружляючи,лягає під дерева.

 Сонце і повітря лоскочуть щоки,а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо,що здається,надворі стоїть весна,одягнена у білі шати.

Запитання 4

Укажіть, які види зв’язку представлені в реченні: Тримаючи в руках серпа, на якому вогко зблискувало сонце, мати ступала над галузиною струмка, і об її ноги билось волоття трави. 





 

варіанти відповідей

 сурядний, підрядний і безсполучниковий 

  сурядний і безсполучниковий 

  сурядний і підрядний 

 підрядний і безсполучниковий 

Запитання 5

Укажіть, із скількох частин складається речення (розділові знаки пропущено): Зникли мовби назавжди зорі з неба і не було й сонця бо воно лиш іноді вгадувалося в невиразному свистінні хуги і тоді здавалося що в тому місці з неба сиплеться не сніг а жовтий пісок. 

варіанти відповідей

2

3

4

5

Запитання 6

Складним із сурядним і підрядним зв'язком є речення


варіанти відповідей

 На струмені гусакові відлягло від серця, і він вів гніздо, не відштовхуючи його лапами: гніздо несло перед очима в бистру темінь, і гусенятко не могло надивитися на свого зграбного тата.

Вбрання у беріз начебто не з окремих листочків виткане, а склепане з ша­рудливих монеток, і ця невойовнича жіноча кольчуга постійно в русі, по­стійно в шелесті, постійно в живій сумовитій музиці.

 Оксамитний холоднуватий вітер ворушиться навколо нас, під колесами попискують вологі колії, шелестить і шипить листя, у долинках нам пере­ходять дорогу клапті туману — і ніде ні лялечки, тільки зажурені верби обабіч дороги, тільки місяць і зорі вгорі.

  

Ви виявляли ті чи інші здібності, поки одна, кінець кінцем, не брала гору над іншими, і тоді ви вже орієнтувались на певний фах і роботу, що стелитимуть вам дорогу у вашій життєвій кар'єрі.

Запитання 7

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

(1) Зелені стебла жита тягнуться догори так, наче прагнуть напитися не тільки сонячного проміння, а й закропитися живлющими жайворонковими піснями. (2) Влітку жито виросте, доспіє, наллється колосом, і в тугому зерні житиме пам′ять про весну, а в ясному повітрі бринітимуть разки намиста, порозвішувані непримітними пташками. (3) Й тоді, коли їстиму житній хліб, чи заспіває він мені зненацька жайворонковими піснями?

(4) Добре було б, якби отакий співучий разок намиста впав із неба на землю, прямо мені під ноги. (5) Підняти б його, перемацати поглядом, почепити собі на груди - живу жайворонкову пісню на груди!

(6) Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа.

(7) Пам'ять наша - глибокий чарівний колодязь, на дні якого затонуло синє небо, і не кожному пощастить помітити це. (8) Ось я перехиляюсь через цямрини, що пахнуть вогким деревом, пильно вдивляюся вниз, а з самісіньокої глибини колодязя, з його немислимо глибокого дна, так само проглядається моє дитинство, й ми дивимося одне одному в очі, мовчимо, ніби у своєму мовчанні теж хочемо зрозуміти якусь загадку, проникнути в таємницю.

Сурядний та підрядний зв′язок є в реченні:

варіанти відповідей

1

4

7

8

Запитання 8

Укажіть складні речення, що мають чотири частини.

варіанти відповідей

Тут росли колючі кущі терну, шипшини та глоду, красувалися й дозрівали на вітах ламкої крушини темно-червоні ягоди, що їх у народі звуть вовчими.

Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущині, належали таємниці, і я звідав таке відчуття , наче ця заказана таємниця постала переді мною наяву, тепер я можу приглянутись до неї пильніше.

А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки.

Коні чвалають по калюжах, у повітрі свіжа вологість, де-не-де блимають далекі вогники, що закликають утомлених мандрівників у незвідані далі.

Запитання 9

Укажіть речення, в якому правильно розставлені розділові знаки.

варіанти відповідей

Ягорове подвір'я порожнє, щітка в глині стирчить, ніким не торкана, і душу хлопцеві опікає смуток якоїсь гіркої , непоправної втрати.

Протягом усієї минулої зими я відчував, щось має статись у цьому світі, щось неминуче станеться.

В'юниться стежка поміж очеретами: іде Єлька туди, куди сама стежка веде.

Тут росли колючі кущі терну, шипшини та глоду, красувалися й дозрівали на вітах ламкої крушини темно-червоні ягоди, що їх у народі звуть вовчими.

Запитання 10

У котрому із речень потрібно , крім інших розділових знаків, поставити крапку з комою ( розділові знаки вилучено).

варіанти відповідей

Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

Скільки глянеш вилискують розгойдані хліба.

На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні вгамовуючи власний дикий танок.

Закурілася земля задиміла пішов дощ дрібний та тихий мов крізь сито засіяв стрепенулися темні ліси і розправляючи підставляли своє загоріле.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест