Визначте правильне твердження
Виділіть складне речення
Виділіть речення з сурядним і підрядним зв'язками:
Укажіть, які види зв’язку представлені в реченні: Тримаючи в руках серпа, на якому вогко зблискувало сонце, мати ступала над галузиною струмка, і об її ноги билось волоття трави.
Укажіть, із скількох частин складається речення (розділові знаки пропущено): Зникли мовби назавжди зорі з неба і не було й сонця бо воно лиш іноді вгадувалося в невиразному свистінні хуги і тоді здавалося що в тому місці з неба сиплеться не сніг а жовтий пісок.
Складним із сурядним і підрядним зв'язком є речення
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Зелені стебла жита тягнуться догори так, наче прагнуть напитися не тільки сонячного проміння, а й закропитися живлющими жайворонковими піснями. (2) Влітку жито виросте, доспіє, наллється колосом, і в тугому зерні житиме пам′ять про весну, а в ясному повітрі бринітимуть разки намиста, порозвішувані непримітними пташками. (3) Й тоді, коли їстиму житній хліб, чи заспіває він мені зненацька жайворонковими піснями?
(4) Добре було б, якби отакий співучий разок намиста впав із неба на землю, прямо мені під ноги. (5) Підняти б його, перемацати поглядом, почепити собі на груди - живу жайворонкову пісню на груди!
(6) Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа.
(7) Пам'ять наша - глибокий чарівний колодязь, на дні якого затонуло синє небо. (8) Ось я перехиляюсь через цямрини, що пахнуть вогким деревом, пильно вдивляюся вниз, а з самісіньокої глибини колодязя, з його немислимо глибокого дна, так само проглядається моє дитинство, й ми дивимося одне одному в очі, мовчимо, ніби у своєму мовчанні теж хочемо зрозуміти якусь загадку, проникнути в таємницю.
Сурядний та підрядний зв′язок є в реченні:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома