Складні речення з різними видами зв'язку

Додано: 28 березня
Предмет: Українська мова, 9 клас
24 запитання
Запитання 1

Визначити, із скількох частин складається речення

Захворівши, він не хотів витрачати гроші на ліки й сподівався на поступове одужання, але хвороба стрімко прогресувала, тому довелося розщедритися.

варіанти відповідей

Двох частин

Трьох частин

Чотирьох частин

П'ятьох частин

Запитання 2

Частини складного речення з різними видами зв’язку:

варіанти відповідей

поєднуються тільки сполучниками сурядності;

поєднуються тільки сполучниками підрядності;

можуть поєднуватися сполучниками сурядності, підрядності та інтонаційно.

Запитання 3

Укажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки.

варіанти відповідей

Як верби гарно похилились, мов дивляться, що там робиться внизу, по тих хатках та вулицях, та й собі радіють, що люди відпочивають, що їм затишно й гарно.

Гусак випірнув, і сперся забитим крилом на воду, крило заболіло, запекло наче сперся він ним не на воду, а на вогонь.

Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка а над усім світом протікала зоряна імла.

Запитання 4

Вибрати речення з різними видами зв’язку.

варіанти відповідей

Я кілька днів очікував, щоб у залі консерваторії відбувся концерт, присвячений пам’яті Прокоф’єва.

Листя на деревах поступово змінює колір, а згодом тихо опадає на землю, вистилаючи її м’яким килимом.

За чорними хмарами ховається небо, настирливо крапає дощ, що може йти без зупинки кілька днів поспіль.

Запитання 5

Визначити рядок , у якому правильно вказано вид зв’язку між частинами складного речення.

Якщо вам пощастило потрапити на прекрасну лісову галявину, то пам'ятайте: не варто зривати ніжні квіти - нехай вони цвітуть для всіх

варіанти відповідей

Підрядний та безсполучниковий.

Сурядний та підрядний.

Безсполучниковий, сурядний, підрядний.

Запитання 6

Складним реченням із різними видами зв’язку є речення :

варіанти відповідей

Природу треба охороняти та любити, щоб нащадки згадали нас з теплотою, щоб не соромно було за своє життя на Землі.

Стомлена тяжкою працею та повсякденними турботами, вона йшла, тримаючись за серце.

Боротьба є умовою існування людини: життя вмирає, коли закінчуються прагнення, суперечки, мрії.

Запитання 7

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

Потрібно робити лише те, що бажають твоя душа й серце, і тільки тоді людина досягне вершини своєї творчості.

Ви тільки задумайтеся над тим, як приємно відпочити ввечері під зоряним небом на прохолодною траві, а навколо тебе - тиша.

Я дізналася, що в сусідньому селі під час грози блискавка підпалила хату і хлопчик, ризикуючи життям, зміг винести з вогню маленьку сестричку.

Запитання 8

Знайти речення, яке не є складним з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

І так мені хочеться піти в лісову далечінь, побачити з якогось незнайомого берега отих, наче зі срібла вилитих, лебедів, подивитись на їхні співучі крила, що в теплому ірію захопили весну та й принесли нам.

Фараон плакав, і йому здавалося, що на нього співчутливо дивляться всі тисячоліття зі знаменитих єгипетських пірамід.

Вона ще молода, усміхається святково й чисто, в її ледь чутному диханні — збудлива таємниця свіжості, краси природи, що завжди відроджується й відроджується...

Запитання 9

Вибрати речення з різними видами зв’язку, де правильно розставлені розділові знаки.

варіанти відповідей

Темні хмари укрили небосхил, затулили ясний місяць, усе навколо заснуло, тому що ніч прийшла панувати на землю.

Нехай кохання не покидає моє серце, а юність хай буде такою щоб кожен позаздрити міг.

Я підійшла до села, перша побілена хатка, яка кинулася у вічі була Тетянина.

Запитання 10

Вибрати речення, що є зайвим.

варіанти відповідей

Споконвіку в народі побутує думка: хто першим побачить цвіт ліщини, тому весь вік посміхатиметься щастя

Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють

Махнула осінь у ліси — вони зацвіли пурпуровими, сірими та жовтими фарбами

Запитання 11

Вибрати складне речення із сурядним та підрядним зв'язками.

варіанти відповідей

Але малюнком тоскним і недбалим не хоче годувати листопад, і мріють зорі: ми серця запалим; радіє місяць: повернувсь назад.

Довго ще говорили обоє, обмірковуючи прочитане, то знову вони замовкали з приводу якоїсь думки, що випадково надходила одному чи другому до голови.

Стояла тиха і по - своєму хвилююча година: згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк, а внизу з - під кожного куща виповзав туман, тому здавалось, що над землею коливалися два неба.

Запитання 12

Виберіть правильне твердження.

варіанти відповідей

У реченнях із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком вживається тільки кома

У реченнях, які складаються з кількох простих речень, можуть стояти поруч два сполучники або сполучник і сполучне слово.

Між двома сурядними реченнями, з’єднаними сполучниками і (й), та (і), якщо вони мають спільне підрядне, кома не ставиться.

Сполучникові складні речення (складносурядні, складнопідрядні) і безсполучникові складні речення часто бувають синонімічними.

Запитання 13

Складне речення з різними видами зв’язку - це ...

варіанти відповідей

складне речення, яке має дві або більше граматичних основ, тобто складається з двох або більше простих речень.

складне речення, що складається з рівноправних частин.

складне речення, в якому поєднано різні види зв’язку.

складне речення, що складається із залежних одна від одної частин.

Запитання 14

Чи ставитися кома між двома сурядними реченнями, з'єднаними сполучникам і (й), та (у значенні і), коли для цих двох сурядних речень є спільна підрядна частина?

варіанти відповідей

Так.

Ні

В окремих випадках.

Запитання 15

Яке із речень відповідає поданій схемі? [ ], (...), (...), (...)

варіанти відповідей

Людина йде по рідних вулицях, де пройшло її дитинство, де буяла молодість, де проходили найкращі роки життя

Панас той і Микола... народилися в розложистих степах, де вітер та народ була їх перша школа

Вишиває і співає, і ніхто не зна, де узор вона кінчає, де ту пісню почина

Запитання 16

Чотири частини має складне речення.

варіанти відповідей

Букет півоній, які мати несла в руці, поширював п'янкий запах – власне, в руках її наче вигойдувався букет тонких пахощів.

А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки.

І хоч зараз гудки вже відмінено, проте Віруньці й досі вони часом озиваються в душі, адже під спів цих гудків привело її кохання на Зачіплянку.

У темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки.

Запитання 17

Укажіть схему, яка співвідноситься з реченням:

Він говоривпро речі, повні жаху для мене, так просто й спокійно, як жайворонок кидав на поле пісню, а я стояв та слухав, і щось тремтіло в мені.

варіанти відповідей

[ ], ( ), [ ], [ ].

[ ], ( ), ( ), [ ], [ ].

[ ], ( ), ( ), [ ], ( ).

[ ], ( ), ( ), [ ].

Запитання 18

Укажіть, які види зв’язку представлені в реченні:

Тримаючи в руках серпа, на якому вогко зблискувало сонце, мати ступала над галузиною струмка, і об її ноги билось волоття трави.

варіанти відповідей

підрядний і безсполучниковий

сурядний і підрядний

сурядний і безсполучниковий

сурядний, підрядний і безсполучниковий

Запитання 19

Укажіть, із скількох частин складається речення:

Зникли мовби назавжди зорі з неба, не було й сонця, воно лиш іноді вгадувалося в невиразному свистінні хуги, і тоді здавалося, що в тому місці з неба сиплеться не сніг, а жовтий пісок.

варіанти відповідей

із чотирьох

із двох

із трьох

із п’яти

Запитання 20

Вибрати речення з різними видами зв’язку.

варіанти відповідей

Над вечір хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом.

Його образ, світ думок і почувань, прагнень та ідеалів постає перед нами насамперед з того, що він писав, чим збагатив духовну скарбницю людства.

Сіється м’який сніжок, застилаючи дорогу, вітер заводить в гаю пісню журливу свою.

Запитання 21

У якому реченні поєднано безсполучниковий і підрядний зв’язок?

варіанти відповідей

Постановник не осипав Ярославу компліментами, він після роботи тільки потиснув їй руку, але цей мовчазний потиск руки був для неї дорожчий за слова

Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись, лише вербиці поклонились, та вітер золотим од дерева до дерева почав шпурляти, кружляючи червоне

Дивовижні сцени можна було побачити в ці хвилини в таборі: той сміявся, той плакав, там обнімалися, там підняли на руки і цілували стареньку бабусю, що принесла останню качку

Запитання 22

Укажіть складне речення, що має чотири частини

варіанти відповідей

У темряві подеколи траплялись ягоди; вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки.

А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки.

І хоч зараз гудки вже відмінено, проте Віруньці й досі вони часом озиваються в душі, адже під спів цих гудків привело її кохання на Зачіплянку.

Запитання 23

У якому реченні поєднано безсполучниковий і підрядний зв’язок?

варіанти відповідей

Я мрію так життя прожити, щоб у плодах моїх хитались віти, щоб розроставсь в глибинах корінь мій.

Дивовижні сцени можна було побачити в ці хвилини в таборі: той сміявся, той плакав, там обнімалися, там підняли на руки і цілували стареньку бабусю, що принесла останню качку.

Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині.

Так це ім’я прилипло до Івана, пізніше письменник додав до нього прізвище Черемшина, яке взяв від назви річки Черемош.

Запитання 24

Визначити рядок, у якому правильно вказано вид зв’язку між частинами складного речення.


Потрібно робити лише те, що бажають твоя душа й серце, і тільки тоді людина досягне вершини своєї творчості.

варіанти відповідей

Підрядний та сурядний

Підрядний та безсполучниковий.

Безсполучниковий, сурядний, підрядний

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест