Складнопідрядне речення. Підсумкова контрольна робота

Додано: 7 лютого 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 393 рази
10 запитань
Запитання 1

Укажіть складнопідрядне речення з підрядним місця:

варіанти відповідей

Стояла така тиша, що чути було шепіт сніжинок із пожовклим листям.

Не живе ледачий, де кипить робота.

Приїхав Павло, як жито квітувало.

Я зголом переконався, що дід казав правду.

Запитання 2

У якому реченні розділові знаки стоять правильно:

варіанти відповідей

Постояв трохи на самому вершечку, знайшов у небі тремтливу грудочку, що вся тремтіла, сипала звуками й пішов ріллею до лісу.

Сагайдачний бачив, що ось-ось спалахне заколот і попередив Хоткевича.

Хвоїнки не скидають свого свого вбрання на зиму, тому, що їхні листочки-хвоїнки випаровують мало води.

Він тихо причалив до лісникового човна, котрий ніколи ніким не приковувався, і, зіпхнувши його з берега, пустив за водою.

Запитання 3

Визначте вид складнопідрядного речення:

І риба співала б, коли б голос мала.

варіанти відповідей

з'ясувальне

означальне

обставинне допустове

обставинне умови

Запитання 4

Вкажіть вид підрядності в реченні:

Можна було б сказати, що мою прелюдію весни творять звуки, які близько чи віддалено нагадують звуки, народжувані музичними інструментами.

варіанти відповідей

однорідна

неоднорідна

послідовна

Запитання 5

Визначте вид підрядностів реченні:

Наступили ті осінні тихі та смутні дні, коли сонце світить і не гріє, коли спадає з дерев останнє пожовкле листя.

варіанти відповідей

однорідна

послідовна

неоднорідна

Запитання 6

Вкажіть вид підрядності в реченні:

Климко прокинувся від холодної роси, що впала йому на босі ноги, і побачив над собою світло-бузкове небо, яким воно буває лише восени на сході сонця.

варіанти відповідей

однорідна

неоднорідна

послідовна

Запитання 7

Вкажіть речення, що відповідає схемі:

[ ],(щоб),(щоб),(щоб).

варіанти відповідей

Ми вірили, що скоро знайдемо дорогу із цих нетрів, що незабаром наші ноги матимуть довгоочікуваний перепочинок.

Я мрію так життя прожити, щоб кров і піт віддать землі своїй, щоб у плодах моїх хилились віти, щоб розроставсь в глибинах корінь мій.

Тоді він починав мріяти, бо тільки мрій йому не вистачало, щобдійти верховин радості, які відкриваалися перед ним у ці години.

Я люблю, щоб сонце гріло, щоб гукали скрізь громи, щоб нове життя будило рух і гомін між людьми.

Запитання 8

Вкажіть речення, що відповідає схемі:

[ ,(що), ], (що).

варіанти відповідей

Всі одразу помітили, що літо вже минуло, що настала осінь із мряками, розбитими дорогами, холодними вітрами.

Те, що ми побачили й почули, переконало нас,що актора знайдено.

Пахне хлібом земля, що дала мені сонце й крила, що стежками вела в заповітні гаї.

О. я знаю, що ти була на тій раді, що ти стала за ними проти свого батька.

Запитання 9

Вкажіть схему речення:

Коли в тебе віра у працю згасає, поглянь на ту річку, що скелі зриває.

варіанти відповідей

[Коли ], (ту),(що)

(Коли),[ ],(що)

[Коли,(ту),(що)]

Запитання 10

Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним умови:

варіанти відповідей

Кожна робота легка, коли її охоче робиш.

Як тільки завесніє, я знову повертаюсь у село.

І що орел, коли його орлина зграя не рве з землі в блакить ясного дня.

Не пробуй з ковалем у кузні розмовлять, як молоток його з ковадлом у розмові.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест