Складнопідрядне речення. Розрізнення сполучників підрядності й сполучних слів

Додано: 4 грудня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 422 рази
12 запитань
Запитання 1

1. Приєднують підрядну частину до головної й водночас є членами підрядної частини –

варіанти відповідей

сполучники сурядності

сполучники підрядності

сполучні слова

вказівні слова

Запитання 2

2. Знайдіть речення, яке не являється складнопідрядним.

варіанти відповідей

Не тільки ми, а й восьмикласники сьогодні підуть до озера.

І тільки той, хто вірить в Бога, повірить і у себе теж.

Музика — журкіт води, що струменить у фонтані.

І пронесеться над озером чайка, аби води черкнутися крилом.

Запитання 3

3. Оберіть правильну відповідь, де всі підрядні сполучники є простими:

варіанти відповідей

що, тому що, неначе, якби

бо, коли, чим-тим, дарма що

як, що, як, щоб

з тим щоб, начебто, як тільки

Запитання 4

4. Сполучники підрядності приєднують підрядну частину до головної, але членами речення не виступають?

варіанти відповідей

так

ні

це неможливо

ні, це про сполучні слова

Запитання 5

5. Сполучне слово має такі функції:

варіанти відповідей

не є членом речення

є членом речення

може вимовлятись з логічним наголосом

замінюється повнозначним словом

замінюється тільки сполучником

Запитання 6

6. Який простий сполучник пропущено у реченні?

Я сьогодні прокинувся рано, ..... першим привітати матусю.

варіанти відповідей

перед тим як

для того щоб

аби

начебто

Запитання 7

7. Якою частиною мови виступають ці сполучні слова?

Коли, де, як.

варіанти відповідей

прислівником

прикметником

займенником

прийменником

Запитання 8

8. Яким членом речення виступає сполучне слово доки?

Джерела живуть доти, доки над ними нахиляються попечені жагою губи. 

варіанти відповідей

обставиною

означенням

підметом

додатком

Запитання 9

9. Укажіть речення, де сполучні слова належать до повнозначних самостійних частин мови.

(декілька правильних)

варіанти відповідей

Зима спитає, де літо було.

Богдан не знав, що відповісти батькові, тому зажурився.

Той у північ на полине, хто не думає ранку діждати.

Яка голівонька, така й розмовонька.

Запитання 10

10. Знайдіть правильну схему для такого речення:

Казку, яку розповідали в дитинстві, важко забути.

варіанти відповідей

[ ..., (яку2), 1 ].

[...], (яку2), [...1].

[1], (яку2).

(яку2), [1].

Запитання 11

11. Оберіть речення, в яких є сполучні слова.

варіанти відповідей

Хлопець дуже поспішав, проте все одно запізнився.

Він думав про те, куди поїхати відпочивати.

Що б там не відбулося, все буде добре.

Щоб отримати гарну оцінку, потрібно докласти зусиль.

Як би не хотілося відпочити, потрібно довиконувати завдання.

Запитання 12

12. А тепер тестове завдання з культури мовлення.

Оберіть правильні відповіді.

варіанти відповідей

КВА́РТАЛ

КВАРТА́Л

МЕШКАНЦІ ПІДВОДНОГО ЦАРСТВА

ЖИТЕЛІ ПІДВОДНОГО ЦАРСТВА

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест