Складносурядне речення

Додано: 28 листопада 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Укажіть складне речення:

варіанти відповідей

Стара похилена черемха заздро поглядала на молоду вишню, засипала її білим увітом.

Шумить і хвилюється Київ, і сонце сміється з висот.

Сонце і обливало землю рожевим світлом, і ніжно цілувало її своїми іскорками.

Шумить, хвилюється і гуде велике місто звуками, притаманними тільки йому

Запитання 2

Не треба ставити кому між частинами складного речення в в обох реченнях у рядку( розділові знаки опущено)

варіанти відповідей

О котрій годині прибуде поїзд і хто його зустріне? Було затишно і пахло смолою.

Все зраділо стрічаючи день і день зрадів розцвітаючи, ясний, теплий, погожий. Сиплеться сніг і сяє небо

Дощ пройшов і Київ зеленіє. Все зраділо і день зрадів

Все зраділо і день зрадів. Хай навколо вирує життя і утвердиться мир на землі.

Запитання 3

Правильно розділові знаки поставлено у варіанті:

варіанти відповідей

Різьбярську школу тринадцятирічний Мікеланджело розпочав у майстерні відомого живописця Доменіко Гірландайо, та подальше його навчання проходило при дворі правителя Флоренції Лоренцо Медічі.

Сонце світить та не гріє.

Славилися на київських землях гончарі та постійно вдосконалювалися такі найдавніші ремесла, як чоботарство, шевство, кравецтво.

Погода до вечора зіпсувалася та, студенти-фотографи пішли до озера.

Запитання 4

Пунктуаційну помилку допущено в рядку:

варіанти відповідей

Тіло його заніміло від лежання на голому дереві, але він не зважав на ту млость і з острахом протирав очі .

Ще мить тому він був погноблений, а тепер йому виділись безмежні перспективи. 

Чи то солов’ї щебетали, чи капали роси з туманів, чи трави співали квіткам?

По обидва боки дороги колосилися поля , і синіли волошки.

Запитання 5

Укажіть речення, де правильно визначено тип складносурядного речення. 

варіанти відповідей

Розмножують горицвіт свіжозібраним насінням, та схожість його невисока. (Складносурядне речення з протиставним сполучником.) 

Або сина його виженуть із гімназії, не давши йому докінчити курсу, або нехай він, батько, висіче сина різками таки тут, у Полтаві в гімназії. (Складносурядне речення з єднальним сполучником.) 

Колись на вершечку могили ще лежав велетенськип гранітний валун, і з нього було видно далі, аж за Дніпро, але його розтрощили блискавиці. (Складносурядне речення з розділовим сполучником.) 

Темніли стрілки щавлю, та смачно вабила конюшина. (Складносурядне речення протиставним сполучником.) 

Запитання 6

Укажіть речення, у якому є пунктуаційна помилка. 

варіанти відповідей

Палить сонце, і весь простір завуальовано інеєм. 

Небо над степом чисте і літак, як рибина, пішов угору, крізь прозору океанну блакить. 

 Блискають тільки гострі, колючі згуки, і дрібно сиплеться регіт на металеву дошку, як шріт. 

Кожен розповідав про найцікавіші бувальці, і в них вимальовувався колективний життєпис, переснований родинними турботами та вболіваннями. 

Запитання 7

Укажіть складносурядне речення, одна з частин якого — односкладне речення. 

варіанти відповідей

Ось і хата дядька Себастіяна, а на ній темніє велике лелече гніздо.

На клумбі цвіли жоржини, чорнобривці, і пахло прив’ялим духом полину. 

Пісні, здається, гойдалися з нею ще у колисці, і хлюпались у купелі,і родились у її грудях.

Чи то галич налетіла чорна, чи то гору турки обступили .

Запитання 8

Правильно розділові знаки поставлено у варіанті:

варіанти відповідей

Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі, і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну.

Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну.

Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі; і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну.

 

Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі - і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну.

Запитання 9

Кому між частинами складного речення ставимо у реченні

варіанти відповідей

Було тихо і лише вітер шепотів.

Десь спереду гукнув паровоз і почулася пісня .

Дмухнув вітер понад ставом і сліду не стало .

Ще мить тому він був погноблений а тепер йому виділись безмежні перспективи.

Запитання 10

У реченні " Хай кожен з нас досягне мети і батьки наші хай пишаються нами" не ставимо кому, бо....

варіанти відповідей

. Це речення просте.

Обидві частини складного речення мають спільний другорядний член.

 

Обидві частини речення спонукальні

Обидві частини речення питальні.

Запитання 11

Тире потрібно поставити між частинами складносурядного ре­чення (розділові знаки не розставлено):

варіанти відповідей

Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах. 

Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

Запитання 12

У якому складносурядному реченні не треба ставити кому перед сполучником? ( розділові знаки пропущені).

варіанти відповідей

В полі, за попелястим маревом, проступила розмита далина і навіть обрій почав угадуватись.

Мабуть, так ми і вчинимо і це буде дуже правильно. 

Чого ти так гірко плачеш і чим я тобі можу зарадити? 

Солома в грубці погасла і жар укрився тремтливим попільцем.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест