Складносурядне речення 9 клас

Додано: 28 листопада 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
15 запитань
Запитання 1

Складносурядне речення вжито

[1] Віяло з Дніпра свіжістю лісів та лук; пахтіло смолою, листям, квітами й травами.

[2]Від подиху вітру розсипалися дніпровою брижею срібні порошинки іскор. [3] Курява, прибита росою, оксамитом укривала дорогу, в прозорому повітрі яскраво вирізьблювалося листя сріблястих тополь та осик. [4] Десь протяжно співали півні, і долітали журливі співи соловейків.

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 2

Пунктуаційну помилку допущено


[1] Віяло з Дніпра свіжістю лісів та лук; пахтіло смолою, листям, квітами й травами.

[2]Від подиху вітру розсипалися дніпровою брижею срібні порошинки іскор. [3] Курява, прибита росою, оксамитом укривала дорогу, в прозорому повітрі яскраво вирізьблювалося листя сріблястих тополь та осик. [4] Десь протяжно співали півні, і долітали журливі співи соловейків.

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 3

Не треба ставити кому між частинами складносурядного речення в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Перед вікном шумлять тополі і захід сонця мов кривава рана.

Високий день за обрій закотивсь і спорожніли села між садами.

Дощ одшумів і спориші понурі принишкли настрахалися грози.

А ранок був надіями багатий і обрій цвів трояндою пелехатий.

Запитання 4

Не треба ставити кому між частинами складносурядного речення рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Ці святі простори вічні вічний тут народ живе.

Квітyє сад під райдужним вінцем і пахощі розлиті на півсвіту.

Уже потемніли степи і сутінки стали густими!

Полоще чайка в сонці крила і згубився берег вдалині.

Запитання 5

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Земля не може жити без сонця ...» вибрати

варіанти відповідей

і води, цих першооснов життя.

а людина - без щастя.

як квітка без води.

тому що усе живе загине.

Запитання 6

Дієприкметниковий зворот ужито реченні

[1] Віяло з Дніпра свіжістю лісів та лук; пахтіло смолою, листям, квітами й травами.

[2]Від подиху вітру розсипалися дніпровою брижею срібні порошинки іскор. [3] Курява, прибита росою, оксамитом укривала дорогу, і в прозорому повітрі яскраво вирізьблювалося листя сріблястих тополь та осик. [4] Десь протяжно співали півні, долітали журливі співи совейків.

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 7

Як поділяються складні речення за способом зв’язку (одна відповідь)? 

варіанти відповідей

А) на сурядні, сполучникові, безсполучникові;

Б) на сурядні, підрядні, безсполучникові;

В) на сполучникові, безсполучникові, багатокомпонентні;

Г) на ускладнені, неускладнені, змішані.

Запитання 8

У якому ряду правильно названо всі засоби зв’язку частин складного речення? 

варіанти відповідей

А) сполучники, інтонація, сполучні слова;

Б) сполучники сурядності й підрядності, співвідношення форм присудків;

В) сполучники, сполучні слова, порядок розташування частин;

Г) сполучники, сполучні слова, співвідношення форм присудків, порядок розташування частин.

Запитання 9

Назвіть різновиди складносурядного речення (одна відповідь). 

варіанти відповідей

А) з єднальними та розділовими сполучниками, складними сполучниками;

Б) з протиставними, єднальними та приєднувальними сполучниками;

В) сполучникові, безсполучникові, з різними видами зв’язку;

Г) єднальні, розділові та протиставні.

Запитання 10

Які сполучники передають єднальні відношення в складносурядному реченні (одна відповідь)? 

варіанти відповідей

А) та, і, й, ні … ні, ані … ані;

Б) і, й, та, чи, то, ні … ні;

В) ні … ні, але, не тільки, а, й, та;

Г) і, та, або, то … то, хоч.

Запитання 11

Укажіть єднальне складносурядне речення зі значенням одночасності подій. 

варіанти відповідей

А) Проминаємо густі зарості – і очам відкривається рівний та широкий лан. (Ю. Збанацький);

Б) Я перо візьму і журавкою стану. (Г. Світлична);

В) І шумить діброва, і синіє шлях, і дзвенить дніпрова хвиля у дротах. (В. Бичко);

Г) Минулася буря – і сонце засяяло… (М. Рильський).

Запитання 12

Укажіть складносурядне речення з протиставним відношенням частин. 

варіанти відповідей

А) Стримує повітря, і тиша мліє, і ніде нікого. (О. Гончар);

Б) Над землею кружляли заметілі й лютувала війна. (Ю. Збанацький);

В) Крик у мені та аж на дні живе. (І. Драч);

Г) Навкруг рясні стоять сади, берези і каштани, та шелест верб у пам’яті не тане. (М. Рильський).

Запитання 13

У якому реченні неправильно розставлено розділові знаки? 

варіанти відповідей

А) Акація і береза були ще зелені, але ніжний клен уже ронив своє листя. (Г. Тютюнник);

Б) Десь над Тошанню у вербах шумів вітер, і глухо клекотіла вода. (Г. Тютюнник);

В) Загриміло, і полегшено зітхнув степ, і радісніше стало навкруги. (О. Гончар);

Г) Труднощі мучать, зате розуму учать. (Народна мудрість).

Запитання 14

У якому реченні правильно розставлено розділові знаки? 

варіанти відповідей

А) Заплакав ліс осінніми дощами, і стиснув груди, мов лещата, біль. (В. Васкан);

Б) А десь біжать залізні коні, і пахне холодом трава. (В. Сосюра);

В) Туман уже піднявся – і небо стало сірим. (М. Коцюбинський);

Г) І знову джміль розмружить квітку, і літо гратиме в лото. (Л. Костенко).

Запитання 15

Укажіть одне речення з умовно-наслідковими відношеннями.

варіанти відповідей

А) Розкажи мені про поле чисте стану я і лагідним і чистим.

Б) Минуло свято і Корній одразу в поле.

В) Надвечір завірюха стихла а повітря стало прозорим.

Г) Він увійшов у гущавину і довга тінь прикрила його собою.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест