Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності (узагальнення та систематизація)

Додано: 17 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 538 разів
11 запитань
Запитання 1

Текст - це...

варіанти відповідей

завершене усне або письмове висловлювання на певну тему, у якому можна визначити мікротеми, ключові слова

окремі слова чи сполучення слів, об'єднані граматично

повідомлення, яке складається з ланцюга речень-висловлювань, не об’єднаних в єдине ціле задумом, ідеєю

тільки усне висловлювання (письмового не може бути) на дві протилежні теми

Запитання 2

Максимальною (найбільшою) одиницею мови є

варіанти відповідей

речення

словосполучення

текст

абзац

Запитання 3

Текстові характерні такі ознаки :

варіанти відповідей

ситуативність (зв’язок із контекстом) , наявність смислових частин та їх єдність;

розгорнутість, послідовність, завершеність;

авторська мета та інформативність;

зв’язність і цілісність;

Запитання 4

З інформаційної точки зору , текст є

варіанти відповідей

окремим індивідульним ( або колективним) твором

зв'язним і цілісним повідомленням, складеним для передавання та збереження інформації

частиною твору , яку поділено на абзаци

Запитання 5

Текст зазвичай складається із таких частин...

варіанти відповідей

слово, словосполучення

тема, мета, головна думка

вступ, основна частина, кінцівка

перша, друга, третя, четверта

Запитання 6

Що називається мікротемою?

варіанти відповідей

те, про що розповідається в тексті

предмети чи явища, про які говориться у тексті

ідея тексту

виділена в тексті окрема, відносно закінчена думка

Запитання 7

Автор тексту виділяє складові частини загальної теми - мікротеми, щоб..

варіанти відповідей

у тексті було більше абзаців

зміст тексту було викладено послідовно, повно, зв'язно

висвітлити певну тему

текст належав до певного жанру

Запитання 8

Сукупність тематично об'єднаних речень, в одному з яких називається тема - це

варіанти відповідей

кінцівка

основна думка

тема

абзац

Запитання 9

Слова, яким налажить визначальна роль у тексті, називають

варіанти відповідей

головними

ключовими

самостійними

тематичними

Запитання 10

Оберіть усі можливі засоби міжфразового зв'язку

варіанти відповідей

часові форми дієслів-присудків

займенники

лексичні повтори

синоніми

Запитання 11

Прочитайте текст і виконайте завдання


Кіберцькування в мережі: віртуальності настав кінець

(1–4) Кіберцькування – це переслідування людини через Інтернет, наприклад,

коли користувачеві надсилають погрози, поширюють про нього плітки чи

якісь фото з ним, розміщують образливу інформацію або пишуть повідомлення

принизливого змісту.

-1-

(5–8) Зазнавати кіберцькування можуть як дорослі, що стають жертвами

переслідування з боку колег або просто онлайн-друзів, так і діти. Згідно з дослі

дженнями, найбільш уразлива група для будь-якого виду цькування – це молодь 11–16 років.

(9–14)…Приходить дитина зі школи, а на її сторінку у Facebook від різних,

інколи зовсім не знайомих людей надійшло 43 повідомлення образливого змісту. У неї німіють руки, блідне обличчя. Вона хапається за телефон... А там – Viber, Twitter, і звідусюди сиплються неприємні шпичаки, лунають погрози... Це найгірший варіант. Частіше переслідують менш жорстоко, наприклад, насміхаються з якоїсь конкретної події чи вади зовнішності. Та з будь-чого. Причин – мільйон.

-2-

(15–21) Небезпека в тому, що, на відміну від звичайного цькування, гноблен-

ня в Інтернеті не припиняється. Від нього не сховатися вдома, у школі чи на роботі. Користувач увесь час на очах. Якщо заблокувати кривдників у всіх можливих соціальних мережах, то й це не зупинить їх від продовження нападів на людину серед знайомих або її онлайн-друзів. Навіть видаливши всі свої профайли (облікові дані) на Gmail, у Facebook, Twitter, Skype, Viber (де там ще зараз найчастіше реєструються?), особа не врятується. Утеча не допоможе позбутися переслідувачів.

(22–28) Як показує статистика Центру досліджень кіберцькування, у США

81 % респондентів має ілюзію, що від віртуального переслідування простіше втекти, ніж від цькування в реальному житті. Насправді ж переслідування в мережі всепроникне, не те що неприємності від кількох знайомих у школі чи в університеті або від колег на роботі: по-перше, у нього необмежена аудиторія; по-друге, воно створює ефект присутності кривдників усюди, на кожному електронному пристрої, який в особи є.

-3-

(29–32) Згідно зі статистичними даними, зібраними в Сполучених Штатах,

щонайменше половина опитаних молодих людей зазнавала цькування онлайн, 11 % сказали, що їхні фото, які містили елементи компромату, викладали в Інтернет інші люди, 33 % стикалися з погрозами, 55 % були свідками переслідування.

(33–39) Найстрашнішим є те, що 95 % (!) свідків онлайн-цькування нічого

не зробили, щоб зупинити його. У соціальній психології цей феномен пояснюють ефектом «пасивного спостерігача». Очевидці надзвичайної ситуації чи насильства не намагаються допомогти постраждалому, залишаючись осторонь. Цікаво, що чим більше осіб спостерігає за ситуацією, тим менше шансів, що хтось допоможе жертві. Емма Шорт уважає, що ця особливість людської психології – головна перешкода на шляху приборкання кіберцькування.

(40–43) У мережі ефект спостерігача ускладнений тим, що, незважаючи на

масштаби цькування, усім здається, що, якби це було щось справді серйозне,

хтось неодмінно б відреагував. Важливо пам’ятати, що цей «хтось» – це сама людина, яка не покладається на небайдужість інших.

(44–48) Після того як Тайлер Клементі, студент Університету Ратжерс у

Нью-Джерсі, стрибнув з мосту Джорджа Вашингтона через те, що з нього знущалися в Інтернеті, свою стурбованість проблемами кіберцькування висловили американські чиновники на всіх рівнях, а співачка Мадонна присвятила хлопцеві кілька музичних композицій.

-4-

(49–53) У США вже роками ведуть серйозну суспільну дискусію щодо онлайн-

цькування й запровадження законів про відповідальність за участь у таких «кампаніях». Але передусім потрібна цілеспрямована просвітницька робота: необхідно привертати увагу людей до того, наскільки це серйозно, ділитися історіями про кіберцькування й постійно пам’ятати про ефект «пасивного спостерігача».

(54–57) В Інтернеті цей ефект підсилений тим, що люди схильні сприймати

онлайн-простір як гру, тому не трактують серйозно те, що там відбувається. Насправді ж «game over»: віртуальність закінчилася. Усе в мережі абсолютно реальне, у тому числі й трагедії внаслідок кіберцькування. За Є. Кузнєцовою


У тексті НЕМАЄ мікротеми

варіанти відповідей

масштаби й різноманітні прояви кіберцькування

потреба відповідальної поведінки користувачів в Інтернеті

спеціальні комп’ютерні програми для боротьби з кіберцькуванням

психологічні передумови живучості кіберцькування

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест