Текст як одиниця мовлення

Додано: 4 травня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1042 рази
24 запитання
Запитання 1

Текст - це....

варіанти відповідей

речення, які пов'язані за змістом

група слів

набір речень

група речень

Запитання 2

Текст складається з таких частин:

варіанти відповідей

заголовок, основна частина, кінцівка

зачин, основна частина, кінцівка

кінцівка, заголовок, зачин

Запитання 3

Кожна частина тексту пишеться з нового рядка, який називається

варіанти відповідей

заголовком

абзацом

апострофом

алгоритмом

Запитання 4

Зачин- це ...

варіанти відповідей

початок тексту

завершення тексту

назва тексту

зміст тексту

Запитання 5

Це текст?

Сніг падав на дерева. Білочка гризла горіхи. Оля-гарна дівчинка.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 6

Заголовок - це....

варіанти відповідей

перше реченння

назва тексту

повідомляє, про що йтиметься в тексті

головні слова

Запитання 7

Який текст називають текстом-розповіддю?

варіанти відповідей

текст в якому щось або когось описують

текст в якому про щось розповідають

текст в якому доводиться думка

Запитання 8

Зоголовок до фото

варіанти відповідей

Весна

Підсніжники

Першоцвіти

Запитання 9

Який текст називають текстом-описом?

варіанти відповідей

текст в якому щось або когось описують

текст в якому про щось розповідається

текст в якому доводиться думка

Запитання 10

На які питання відповідає текст-опис?

варіанти відповідей

Який? Яка? Яке? Які?

Що робить? Що роблять?

Як? Для чого? Навіщо?

Запитання 11

Доповни речення: «Якщо в тексті розповідається про весну, то цей текст називається … ».

варіанти відповідей

розповіддю

описом

міркуванням

Запитання 12

. Прочитай текст. Познач заголовок, який відповідає змісту.

    Був прозорий свіжий ранок, омитий ще вночі рясним дощем. Поспішно танули на зігрітій синяві останні хмарки. По оздобленій росою землі безшумно гуляло сонце

варіанти відповідей

Останні хмарки

Ласкаве сонце

Ранок

Запитання 13

. Речення-це….

варіанти відповідей

текст;

словосполучення;

група слів,що виражає закінчену думку

Запитання 14

Визнач тип речення за метою висловлювання

Діти, бережіть красу рідного краю!

варіанти відповідей

питальне;

спонукальне;

розповідне.

Запитання 15

Познач речення, які утворюють текст.

варіанти відповідей

Після літа настає осінь. Через село протікає річка. Школярі ходили збирати гриби. Випав пухнастий сніг.

Після літа настає осінь. Восени сонце менше гріє. Дме холодний вітер. Сірі хмари вкривають небо. Часто йдуть дощі

Часто йдуть дощі. Дме холодний вітер. Після літа настає осінь.. Восени сонце менше гріє

Запитання 16

 Доповни речення: «Наше мовлення має бути … »

варіанти відповідей

виразним, зрозумілим, правильним;

голосним, правильним, швидким;

швидким, тихим, зрозумілим.

Запитання 17

Встав потрібне слово у речення: « Заголовок має виражати … , про що йдеться у тексті» 

варіанти відповідей

опис

найголовніше

виразне.

Запитання 18

Продовж речення : «У тексті всі речення  між собою пов’язані за … .»

варіанти відповідей

безпомилковістю

цікавістю

змістом

Запитання 19

Комунікативна мета тексту (те, заради чого його створено) – це



варіанти відповідей

тема тексту

головна думка тексту

підтема тексту

мікротема тексту

Запитання 20

Абзац – це



варіанти відповідей

стійке сполучення слів, яке за значенням відповідає одному слову

фрагмент тексту від нового до нового рядка або до кінця тексту

стисло й чітко сформульована підтема тексту

уривок тексту, який дає змогу точно визначити смисл окремого слова або виразу, що входять до його складу

Запитання 21

Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?

"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."

варіанти відповідей

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,8, 9.

 3, 1, 2, 8, 9, 5, 4, 7, 6.

 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

3, 2, 1, 8, 9, 4, 5, 7, 6.

Запитання 22

Визначити тип мовлення поданого тексту.

"Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив. Голова в нього була темноволоса, велика й великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності й несвободи. Весь у полоні сумного, і весь в той же час з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло бліде, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. Такт любив і шанобливість" (О.Довженко).

варіанти відповідей

 опис

розповідь

роздум

Запитання 23

Прочитайте текст

[1] Для України Ніна Матвієнко більше ніж співачка. [2]  Жоден артист не зрівнюється з нею в глибокій спорідненості з народом. [3] І річ не тільки в тім, що неповторний голос мисткині знають усі. [4]   Вона зворушливо красива у своїй простоті, щира, відверта. [5] Артистка переконана в тому, що Бог дав їй талант, щоб через нього вона робила людей щасливими. [6] У найтяжчі для України часи Ніні Митрофанівна прагне дарувати людям частинку себе та своєї душі. [7] Кожна її пісня – чи то про матір, чи то про любов – додає сили, вселяє надію.  

Засобом міжфразового зв’язку 2 і 3 речення є

варіанти відповідей

синонім     

сполучник 

 спільнокореневе слово         

займенник  

Запитання 24

       Прочитайте текст.

[1] Для України Ніна Матвієнко більше ніж співачка. [2]  Жоден артист не зрівнюється з нею в глибокій спорідненості з народом. [3] І річ не тільки в тім, що неповторний голос мисткині знають усі. [4]   Вона зворушливо красива у своїй простоті, щира, відверта. [5] Артистка переконана в тому, що Бог дав їй талант, щоб через нього вона робила людей щасливими. [6] У найтяжчі для України часи Ніні Митрофанівна прагне дарувати людям частинку себе та своєї душі. [7] Кожна її пісня – чи то про матір, чи то про любов – додає сили, вселяє надію. 

Ключовими в тексті є слова


варіанти відповідей

Бог дав їй талант             

Ніна Матвієнко більше ніж співачка

красива у своїй простоті    

кожна її пісня додає сили

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест