Текст - це....
Текст складається з таких частин:
Кожна частина тексту пишеться з нового рядка, який називається
Зачин- це ...
Це текст?
Сніг падав на дерева. Білочка гризла горіхи. Оля-гарна дівчинка.
Заголовок - це....
Зоголовок до фото (можливі кілька варіантів відповіді)
На які питання відповідає текст-опис?
. Прочитай текст. Познач заголовок, який відповідає змісту.
Був прозорий свіжий ранок, омитий ще вночі рясним дощем. Поспішно танули на зігрітій синяві останні хмарки. По оздобленій росою землі безшумно гуляло сонце
. Речення-це….
Познач речення, які утворюють текст.
Доповни речення: «Наше мовлення має бути … »
Встав потрібне слово у речення: « Заголовок має виражати … , про що йдеться у тексті»
Продовж речення : «У тексті всі речення між собою пов’язані за … .»
Комунікативна мета тексту (те, заради чого його створено) – це
Абзац – це
Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?
"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."
Визначити тип мовлення поданого тексту.
"Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив. Голова в нього була темноволоса, велика й великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності й несвободи. Весь у полоні сумного, і весь в той же час з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло бліде, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. Такт любив і шанобливість" (О.Довженко).
Прочитайте текст
[1] Для України Ніна Матвієнко більше ніж співачка. [2] Жоден артист не зрівнюється з нею в глибокій спорідненості з народом. [3] І річ не тільки в тім, що неповторний голос мисткині знають усі. [4] Вона зворушливо красива у своїй простоті, щира, відверта. [5] Артистка переконана в тому, що Бог дав їй талант, щоб через нього вона робила людей щасливими. [6] У найтяжчі для України часи Ніні Митрофанівна прагне дарувати людям частинку себе та своєї душі. [7] Кожна її пісня – чи то про матір, чи то про любов – додає сили, вселяє надію.
Засобом міжфразового зв’язку 2 і 3 речення є
Тема тексту - це
Типи мовлення є такі:
Олесь не повірив своїм очам: по городі спокійнісінько походжав здоровенний вепр. Він визбирував картоплю, що залишилася після копання. Величезний, вуха – ніби лопухи, ікла, як дві шаблі, з рила стирчать, щетина – наче дріт. Вепр пирхнув, прочистив забиті землею ніздрі і рушив у напрямку лісу. (За Б.Комаром.)
У поданому уривку поєднано такі типи мовлення:
Яким словам належить визначальна роль у тексті?
На зиму лелеки відлітають до далекої країни за морем. Там вони нібито плюскаються в озері й перетворюються на людей.
Засобами міжфразового зв'язку речень є
До якого стилю належить поданий текст:
" Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави"? (Конституція України)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома