Текст як одиниця мовлення 9 клас

Додано: 10 квітня 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 192 рази
10 запитань
Запитання 1

Усі варіанти на визначення тексту правильні, ОКРІМ


варіанти відповідей

 Текст є одиницею мови, її найвищим рівневим поняттям після звуків мовлення (фонем), морфем, слів, словосполучень і речень.

  Текст - це висловлювання , яке складається з кількох речень, має певну змістову й структурну завершеність

 Текст не є основною одиницею мовлення

Текст є основною одиницею мовлення

Запитання 2

Що виражає заголовок?


варіанти відповідей

 тему

 мету

 основні ознаки тексту

  тему або основну думку

Запитання 3

Основні ознаки тексту є в усіх рядках , ОКРІМ


варіанти відповідей

 наявність теми й основної думки

  наявність двох і більше речень

  група речень, не поєднаних за змістом

 послідовність і завершення викладу

Запитання 4

До якого стилю належить поданий текст:

" Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави"? (Конституція України)


   

варіанти відповідей

конфесійний

 науковий

 офіційно-діловий

   публіцистичний

Запитання 5

1. Потім один прилетів і каже, що на дереві вишень немає.

2. Відповідаючи, майстер розповів історію про равлика, який поліз на вишню в холодний вітряний день запізнілої весни.

3. Майстра спитали . чи відчуває він подеколи розчарування через те, що його зусилля не такі плідні, як йому хотілося б.

4. Горобці на сусідньому дереві від щирого серця тішилися. дивлячись на нього.

5. Не спиняючись, малий равлик відповів, що вишні будуть коли він туди дістанется.


Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій в рядку




варіанти відповідей

 1, 5, 4, 3, 2

3, 2, 4, 5, 1

4, 1, 5, 3, 2

3, 2, 4, 1, 5

Запитання 6

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:


1. Потім один прилетів і каже, що на дереві вишень немає.

2. Відповідаючи, майстер розповів історію про равлика, який поліз на вишню в холодний вітряний день запізнілої весни.

3. Майстра спитали , чи відчуває він подеколи розчарування через те, що його зусилля не такі плідні, як йому хотілося б.

4. Горобці на сусідньому дереві від щирого серця тішилися, дивлячись на нього.

5. Не спиняючись, малий равлик відповів, що вишні будуть коли він туди дістанеться.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 7

Типи мовлення є такі :

варіанти відповідей

 науковий, художній, діловий, публіцистичний

 оповідання, новела, повість, нарис

розповідь, опис, роздум (міркування)

 замітка, репортаж, інтерв'ю, стаття

Запитання 8

Яке речення називають тематичним?

варіанти відповідей

Речення, в якому дві та більше граматичних основ.

Речення, в якому розкривається зміст тексту.

Речення, яке несе в собі найважливішу інформацію мікротеми.

Речення, яке має смислове навантаження.

Запитання 9

Основні види міжфразового зв'язку

варіанти відповідей

ланцюжковий і паралельний

однорідний і послідовний

сполучниковий і безсполучниковий

лексичний і граматичний

Запитання 10

Засоби міжфразового зв'язку

варіанти відповідей

Сполучники, прислівники, звертання, вигуки

Займенники, сполучники, прислівники, вигуки, повтори слів

Займенники, сполучники, прислівники, вставні та спільнокореневі слова

Прислівники, вигуки, повтори слів, спільнокореневі слова, звертання

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест