Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності.

Додано: 6 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 511 разів
16 запитань
Запитання 1

 Текст - це...

варіанти відповідей

 група слів, словосполучень та речень;

висловлювання, що складається з кількох речень;

група речень, об'єднаних темою та головною думкою;

кілька мікротем.

Запитання 2

Тема тексту - це...

варіанти відповідей

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

його зміст, те, про що в ньому розповідається;

 оцінка предмета чи явища;

 «відоме» і «нове».

Запитання 3

Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

 тип мовлення;

тему та головну думку тексту;

«відоме» та «нове»;

 стиль мовлення

Запитання 4

Головна думка тексту - це...

варіанти відповідей

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

його зміст, те, про що в ньому розповідається;

висновок, що робить автор;

головна мікротема.

Запитання 5

Кожна мікротема тексту зазвичай розкривається

варіанти відповідей

в абзаці

в головній думці

в темі

в заголовку

Запитання 6

У тексті виділяють

варіанти відповідей

дві частини: зачин і кінцівку

три частини: зачин, виклад (основну частину) та кінцівку

чотири частини: експозицію, зачин, основну частину, кінцівку

одну частину: виклад (основну частину)

Запитання 7

Види міжфразового звязку в тексті

варіанти відповідей

Послідовний, ланцюговий

паралельний, перпендикулярний

послідовний, зворотній

послідовний, паралельний

Запитання 8

Кожне наступне речення доповнює попереднє при

варіанти відповідей

паралельному зв′язку в тексті

послідовному

жодному з вказаних

у всіх вище названих

Запитання 9

Речення відносно самостійні при

варіанти відповідей

паралельному зв′язку речень в тексті

послідовному

жодному з вказаних

всіх вище названих

Запитання 10

Речення в тексті пов'язані за допомогою:

варіанти відповідей

займенників, абзаців, іменників, теми;

 синонімів, власних назв, мікротем;

повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки;

займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.

Запитання 11

Завдання 11-16 стосуються тексту. Вони мають по три або чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.

Автопортрет

Сімнадцять портретів до виставки були готові. Стояли, зарамовані, засклені, обличчям до стіни. А з власним автопортретом суща біда. Ну, ніяк не лягав. Щоранку приходила в майстерню, щоб розпочати все насвіжо, а до вечора бачила, що "замучила" портрет іще більше.

Випила міцної кави, впустила в кімнату гіркуватого, настояного на тополях повітря й увімкнула диск Діани Кралл. Мелодія налила майстерню лагідним передвечірнім світлом. Закортіло танцювати - і вона попливла по замацьканому лінолеуму, відкидаючи ногами рулони картону. Не відчувала ні тіла, ні запаху фарб, не чула ні скрипу дощок, ні домагання мобілки. Потім узяла пензель і, танцюючи біля мольберта, робила бездумні ритмічні мазки. У напівсутіні, у напівзабутті.

Коли диск дійшов кінця, увімкнула світло. Різонула по очах не лампа, а картина. На неї з полотна дивилася інша, нова жінка. Жінка, якою їй хотілося бути все життя

(За М. Дочинцем).

1. Тип мовлення -

варіанти відповідей

А опис

Б роздум

В розповідь

Г опис з елементами роздуму

Запитання 12

Стиль тексту

варіанти відповідей

А художній

Б науковий

В публіцистичний

Г розмовно-побутовий

Запитання 13

Засобом міжфразового зв′язку останніх двох речень тексту є

варіанти відповідей

А синонім

Б займенник

В вставне слово

Г лексичний повтор

Запитання 14

В оповіданні НЕМАЄ мікротеми

варіанти відповідей

А героїні не вдається створити автопортрет

Б натхненна музикою, героїня створює задумане

В жінка взяла участь у виставці портретного живопису

Г художниця готується до виставки портретного живопису

Запитання 15

Ключовими в оповіданні є слова

варіанти відповідей

А автопортрет, мелодія

Б мобілка, вечір

В стіна, лінолеум

Г скрип, картон

Запитання 16

Речення останнього абзацу поєднані зв′язком

варіанти відповідей

А послідовним

Б паралельним

В комбінованим

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест