Види й засоби міжфразового зв'язку

Додано: 7 травня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 7592 рази
12 запитань
Запитання 1

Визначте засіб міжфразового зв'язку в поданих реченнях. Дуже освічений був лікар у Ярослава Мудрого. Звали його Саргісом. Знав він кілька мов, мав при собі багату медичну бібліотеку                 

варіанти відповідей

Синоніми

Займенники

Сполучники

Вставні слова

Запитання 2

Визначте засіб міжфразового зв'язку в поданих реченнях. Шевченко — наш поет і перший історик. Шевченко перше всіх запитав наші німі могили, що вони таке, і одному тільки йому дали вони ясну відповідь, ясну, як Боже слово. Шевченко перше всіх додумався, чим наша старосвітчина славна і за що проклянуть її грядущі роди.

варіанти відповідей

повтори слів

вставні слова

вживання займенника замість іменної частини мови

сполучник

Запитання 3

Визначте засоби міжфразового зв'язку в поданих реченнях. Призвичаєні до землі переселенці бралися за плуга і вирощували хліб. Вони годували і випасали худобу, полювали на хижого звіра, займалися рибальством, бджільництвом.

варіанти відповідей

Займенник замість іменної частини мови

Сполучник

Повтор слова

Синоніми

Запитання 4

Визначте засоби міжфразового зв'язку в поданих реченнях.  Кожен у дитинстві мріє стати розвиненою й освіченою особистістю. На мою думку, головне — бути Людиною.

варіанти відповідей

Сполучник

Повтори слів

Вставні слова

Займенник

Запитання 5

Визначте засоби міжфразового зв'язку в поданих реченнях. Знайди мету в житті. Нехай ця мета стане твоєю провідною зіркою, і, не дивлячись на страх, іди «крізь терен до зірок»!

варіанти відповідей

Сполучник

Вставне слово

Займенник

Повтор слова

Запитання 6

Укажіть рядок, в якому правильно вказані лексичні засоби зв'язку.

варіанти відповідей

Сполучники, вставні слова, неповні речення.

Вставні слова, повтор слова, вживання родової назви замість видової, неповні речення.

Спільнокореневі слова, повтор слова, вживання займенника замість іменника, синоніми

Неповні речення, сполучники, вживання загальної назви замість власної.

Запитання 7

Укажіть рядок, в якому правильно вказані всі граматичні засоби зв'язку.

варіанти відповідей

Уживання займенників замість іменників, повтор слова, синоніми.

Вставні слова, сурядні та підрядні сполучники, неповні речення.

Уживання видової назви замість родової, спільнокореневі слова, синоніми.

Уживання загальної назви замість власної, неповні речення, синоніми.

Запитання 8

Речення в тексті пов’язані за допомогою таких мовних засобів (засобів міжфразового зв’язку).  Дід — це жива мудрість, неписана історія нашого народу. На своїх зігнутих плечах несуть діди стільки краси й ніжності, що може позаздрити їм будь-хто.

   І коли в автобусі я бачу сідоглавого предка мого з в’язанкою бубликів, я чомусь думаю: зараз прийде в хату, добуде свій нехитрий гостинець і скаже своєму Іванкові: «А глянь, що я приніс від зайця...» Він посадить своє чорняве чи біляве онучатко, і воно, роззявивши ротика, слухатиме його простодушні оповіді, у яких переплететься дійсність і фантазія.

варіанти відповідей

займенник, сполучник, спільнокореневе слово

синонім, власна назва, основної думки

загальна назва, неповні речення, синонім

повтор слова, синонім, займенник

Запитання 9

Назвіть мовні засоби зв’язку речень у поданому тексті:   Коротке це слово — мама, але які надлюдські глибини скарбів містить воно в собі! Усе її життя з серця б’є великим невичерпним джерелом безкорислива любов до своїх дітей. Усе її життя — це терпіння, безмежна самопожертва, пробачення провини.

варіанти відповідей

Речення пов’язані за допомогою займенників.

Речення пов’язані за допомогою сполучників.

Речення пов’язані за допомогою синонімів.

Речення пов’язані за допомогою займенників і повторів слова.

Запитання 10

Виберіть речення, у якому немає орфографічних та пунктуаційних помилок.

варіанти відповідей

Батьків приклад у родині має особливе значення, адже, діти особливо хлопці, намагаюця «робити з нього життя»

Батьків приклад, у родині має особливе значення адже діти, особливо хлопці, намагаються «робити з нього житя»

Батьків приклад у родині, має особливе значеня, адже, діти, особливо хлопці намагаються «робити з нього життя»

Батьків приклад у родині має особливе значення, адже діти, особливо хлопці, намагаються «робити з нього життя»

Запитання 11

Назвіть мовні засоби зв’язку речень у поданому тексті:  В особі батька народ оспівав вірного захисника. Отже, у традиційному понятті батько уособлювався насамперед як захисник, годувальник.

варіанти відповідей

повтор слова, вставне слово

займенник, повтор слова, неповне речення

синонім , власна назва, сполучник

займенник, іменник, сурядний сполучник

Запитання 12

 Паралельний тип зв’язку речень характерний в уривку тексту.

варіанти відповідей

Незабаром Хома з’явився на виклик. Він прибув не сам, а в супроводі цілого почту місцевих селян. Словаки вже запросто кликали його на ім’я, як свого односельчанина, і, розмахуючи руками, клялися, що обрали б Хому своїм приматором, якби він залишився тут.

«Як батько ставиться до своїх дітей, так і діти ставляться до своїх батьків», — стверджує народна мудрість. Батьки зобов’язані виховувати, утримувати неповнолітніх дітей. Дорослі діти мають опікуватися батьками, якщо ті хворі, не можуть доглянути себе. Це є одним із найперших морально-етичних обов’язків в українській громаді, підвалини якого закладаються в процесі сімейно-побутового виховання.

«Вистава не розпадається на дві окремі частини, вона сприймається як єдине, органічне ціле. А це означає спадкоємність, вірність традиціям» .

Хмельницький Богдан (Зіновій) Михайлович (1595–1657) – визначний український політичний і державний діяч, полководець, гетьман України .

Народився майбутній гетьман України у родині українського шляхтича Михайла Хмельницького. Початкову освіту здобув у школах Чигирина та Києва. Згодом продовжив навчання в єзуїтському колегіумі у Львові. Опанував польську та латинську мови, а з часом ще й турецьку і французьку.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест