Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Українські легенди охоплюють і пернате царство. (2) Вони розповідають про курей, качок, гусей, голубів, павича. (3) Крик півня на світанку відганяє від хати … (4) У хвості півень має особливу «ангельську» пір’їну. (5) Саме вона й будить його вранці. (6) Особливими властивостями народна уява наділила півня. (7) Він нібито приносить щастя, охороняє худобу. (8) Вдавнину чумаки брали з собою півня, як надійний оберіг від усього лихого. (9) За повір’ям, червоний півень відкривав людям.
Однорідними членами ускладнені речення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Українські легенди охоплюють і пернате царство. (2) Вони розповідають про курей, качок, гусей, голубів, павича. (3) Крик півня на світанку відганяє від хати … (4) У хвості півень має особливу «ангельську» пір’їну. (5) Саме вона й будить його вранці. (6) Особливими властивостями народна уява наділила півня. (7) Він нібито приносить щастя, охороняє худобу. (8) Вдавнину чумаки брали з собою півня, як надійний оберіг від усього лихого. (9) За повір’ям, червоний півень відкривав людям.
Вставне слово містить речення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Українські легенди охоплюють і пернате царство. (2) Вони розповідають про курей, качок, гусей, голубів, павича. (3) Крик півня на світанку відганяє від хати … (4) У хвості півень має особливу «ангельську» пір’їну. (5) Саме вона й будить його вранці. (6) Особливими властивостями народна уява наділила півня. (7) Він нібито приносить щастя, охороняє худобу. (8) Вдавнину чумаки брали з собою півня, як надійний оберіг від усього лихого. (9) За повір’ям, червоний півень відкривав людям.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Українські легенди охоплюють і пернате царство. (2) Вони розповідають про курей, качок, гусей, голубів, павича. (3) Крик півня на світанку відганяє від хати … (4) У хвості півень має особливу «ангельську» пір’їну. (5) Саме вона й будить його вранці. (6) Особливими властивостями народна уява наділила півня. (7) Він нібито приносить щастя, охороняє худобу. (8) Вдавнину чумаки брали з собою півня, як надійний оберіг від усього лихого. (9) За повір’ям, червоний півень відкривав людям.
Неправильно написано слово
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Українські легенди охоплюють і пернате царство. (2) Вони розповідають про курей, качок, гусей, голубів, павича. (3) Крик півня на світанку відганяє від хати … (4) У хвості півень має особливу «ангельську» пір’їну. (5) Саме вона й будить його вранці. (6) Особливими властивостями народна уява наділила півня. (7) Він нібито приносить щастя, охороняє худобу. (8) Вдавнину чумаки брали з собою півня, як надійний оберіг від усього лихого. (9) За повір’ям, червоний півень відкривав людям.
У третьому реченні пропущено за змістом слово
Неправильно вжито прийменник у словосполученні
Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм …» додати
Знак м’якшення пишеться в усіх числівниках у рядку
Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ
Неправильно наголошено слово в рядку
Усі слова написано правильно в рядку
Літеру е в корені треба писати в усіх словах рядка
НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення
Правильно узгоджений числівник з іменником у реченні
Форми ступенів порівняння прикметників ПРАВИЛЬНО утворено в рядку
Правильно утворено всі імена по батькові в рядку
Правильно утворені дієслівні форми в рядку
Граматично правильно утворене словосполучення
Вставні конструкції правильно виділено в реченні
Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка
Прочитайте текст Майте на увазі (1), Дейл Карнегі (2), усесвітньо відомий психолог (3), пропонує простий спосіб стати найкращим співрозмовником (4): заохочуючи інших розповісти про себе (5), будь уважним слухачем від початку до кінця бесіди (6), бо людей значно більше цікавлять власні проблеми.
НЕПРАВИЛЬНИМ є пояснення вживання розділових знаків у рядку
Правильно розставлено розділові знаки в реченні
Правильно побудовано речення з непрямою мовою в рядку
Приєднайте до частини «Уже давно зайшло сонце, …» запропоновані варіанти і з’ясуйте тип складного речення
1 мети А …щоб дати нашій землі відпочити.
2 причини Б … прикриваючи тінню місто.
3 складносурядне В … хоча ще видно його золотий захід.
4 сдопусту Г … тому що місяць позолотив дерева.
Д … а місяць на небі позбирав зорі.
Доберіть до фразеологізмів антоніми
1 садовити на покуті А давати прочухана
2 зживати зі світу Б як свиня на коня
3 як дві краплі води В вибивати із сідла
4 ні пари з вуст Г розпустити язика
Д давати зелену вулицю
Установіть відповідність.
Відокремлений член Приклад
1 обставина А Не оравши й не сіявши, не будеш хліба їсти.
2 додаток Б О земле втрачена, явися!
3 означення В Новела, на відміну від оповідання, більш напружена.
4 прикладка Г Василь, міцний чоловік, нагадував казкового богатиря.
Д Жах, німий, холодний, до світанку гримів на ґанку.
Установіть відповідність
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 додаток
Приклад (виділене слово)
А Поїдемо поговорити з лісом, а вже тоді я можу і з людьми.
Б Талант малювати має не кожна людина.
В Поважати людину — це ж ціла наука, наука душі.
Г Батька попросили оновити старий сценарій.
Д По-справжньому починають цінувати життя після тридцяти.
Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (1) Оббігши тричі круг саги, круг непорушного (2) Ягорового капелюха в осоці, повертається (3) додому студент; Ягорове подвір’я порожнє, щітка в глині стирчить, як і раніш, ніким (4) не торкана.
1 А прикметник
2 Б дієприкметник
3 В прислівник
4 Г дієприслівник
Д частка
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома